Тоест разходите за банкови такси са осъществяване на дейност?
Здравейте, ЮЛНЦ има предходната година разходи само за банкови такси в размер на 190 лв. Това счита ли се за "не осъществяване на дейност по смисъла на ЗС"? Благодаря предварително!
Здравейте, трудовият договор на титуляра се прекратява поради съкращаване на щата. Титулярът е в същата фирма, но е назначен на друга длъжност, временно изпълняващ. Той ще остане на тази длъжност. Ще се съкрати щата на старата му длъжност.Какво следва да се случи с лицето, което го замества, неговият договор също се прекратява, но има ли право на обезщетение за неспазено предизвестие? Ако да, колко месеца? Много благодаря!
Здравейте, имаме закупен само touch екран, доста скъп, над прага на същественост. Как е редно да се заведе като ДМА - като компютри и хардуер или като други машини, съоръжения, оборудване. Благодаря предварително, с извинение за елементарния въпрос!
Здравейте, предприятие е получило фактура от земеделски производител за закупуване на цветя. Земеделският производител е вписал във фактурата си ЕГН. Следва ли да му се удържа авансов данък, да се изисква декларация за това, че е самоосигуряващо се лице?
Благодаря!
Вие не сте орган на държавна или местна власт. Вие сте институция.

Здравейте, съвсем се обърнах с тези понятия, значи ние, като професионална гимназия по принцип сме данъчно задължено лице-по чл. 3 ал.1, 5 и 6 от ЗДДС?
Благодаря за търпението!
А имате ли представа, за колко време се получава отговор от методолозите на НАП?
Благодаря!
Благодаря Ви много за отговора!
Според чл.3 ал.5 не следва ли, да не сме данъчно задължено лице. Такова ще бъдем, ако попаднем в условията на чл.3 ал.5 т.1. А това задължение за регистрация по чл.97а, не се ли отнася само за данъчно задължени лица?
Благодаря много за помощта!
Здравейте,
Става дума за професионална гимназия-по европейски проект сме получатели на услуга-провеждане на практическо обучение на наши ученици в държава от ЕС. Не сме регистрирани по ДДС.
1.Правилно ли тълкувам - според чл.3 ал.5 не сме данъчно задължено лице и не следва да се регистрираме по чл.97а от ЗДДС, по повод на получаването на тази услуга?
2.Също така правилно ли е, че според чл.21 ал.1 мястото на изпълнение на услугата е страната от ЕС, където физически е извършено практическото обучение? Тогава следва нашият контрагент от ЕС да издаде фактура според тяхното законодателство, с включен данък.

Благодаря много за помощта предварително!
Ако една организация, нерегистрирана по ДДС продава отпадъци, то фактурата която издава е опростена, но какво основание се записва, тр.ли да бъде записано обратно начисляване по 163а ал.2 по отношение на получателя, или само текста, който касае нерегистрираните лица - основание за неначисляване на ДДС - чл.113 ал.9 от ЗДДС? Благодаря предварително!
Консумираме ел.енергия на общ електромер с още една бюджетна организация. Фактурата за цялата потребена ел.енергия идва на наше име. Ние вътрешно си определяме кой колко дължи и на нас ни превеждат сумата за тяхната консумация. Ние не сме регистрирани по ДДС и не можем да издадем данъчна фактура. Какъв документ следва да издадем за тази така наречена ел.енергия за префактуриране. Четох, че не е задължително да е фактура, тъй като реално няма доставка, може да е първичен счетоводен документ по чл.7 от Закона за счетоводството. Но какъв да бъде той-протокол някакъв ли, или е най-чисто да е фактура?
Ще подменяме дограмата на няколко стаи в училището ни, стойността ще е около 10 000 лв. Това текущ ремонт по §10-30 ли трябва да бъде, или да увелича стойността на сградата с тази сума-т.е. капиталав разход и да подам съответно и деклараЦия по ЗМДТ?
Нови задължения за разходи - по статия 9989/9860 - това реализираните ангажименти ли са? Тоест всички разходи, за които имаме вече издадена фактура?
Много благодаря за отговора, irenabrili!
Между другото след проведен разговор с Първостепенния ни разпоредител получих указание, че цялата земя, която е дворно място към училищна сграда следва да се отрази като прилежаща земя-по сметка 2010.
Поради отменяне на подхода на задбалансово водене на ДМА следва да се прехвърли земята, водена задбалансово по сметка 9901 към сметка 2201-земи, гори, трайни насаждения или 2010-прилежащи към сгради и съоръжения земи. Въпросът ми е как да дефинираме понятието прилежащи към сгради и съоръжения земи-нашите земи представляват дворно място към сградата на училището? Целият размер на тази земя ли е прилежащ към сградата? Как да определя коя част е към сметка 2201 и коя към 2010?
Възнаграждение за работа по допълнително споразумение към основен ТД / става дума за работа по Европейски проект / - възнагражението е за месец 10 2013 година, но е начислено и изплатено през м.април 2014 г.
Кога следва да се внесат осигуровки и да се подаде декл.1 - през м.11 2013 г. или до 25-о число на месеца, следващ месеца на начисляването или изплащането на доходите - т.е до 25 май 201 4г.?
Съгл. КСО Чл. 7. (2) (Изм. - ДВ, бр. 1 от 2002 г., в сила от 01.01.2002 г., доп. - ДВ, бр. 109 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Върху допълнителни доходи от трудова дейност след срока по ал. 1 осигурителните вноски за месеца, през който е положен трудът, се внасят от осигурителите до 25-о число на месеца, следващ месеца на начисляването или изплащането на доходите.
Работата с допълнит.споразумение при същия работодател допълнителен доход от трудова дейност ли се явява?
Благодаря предварително!
Здравейте, отскоро съм счетоводител в училище, искам да попитам следва ли да подаваме Декларация по чл. 15 от ЗЗБУТ в срок 30 април. Благоря предварително.