ако е заради едната борса най-добре е преназначение със срок на изпитване и прекратяване в срока на изпитание

Тя вече е била със срок на изпитване преди майчинството.
Здравейте!
Имаме следния случай - работничка, която е работила 6 месеца, след това в болнични, майчинство, неплатени отпуски за отглеждане на дете, заявява, че не би могла да се справи с въведените програмни продукти и желае да бъде съкратена, за да ползва обезщетение от БТ.
Удачен ли е чл.328, ал.1, т. 5 от КТ и каква е процедурата, какви обезщетения са дължими?
Благодаря предварително за отделеното време!
Здравейте!
До скоро в трудовата книжка записвах начало на осигурителния и трудовия стаж в трудовата книжка от датата на договора (ако тогава е започнал работника) и за край - датата, написана в Заповедта за освобождаване.
От ИТруда ми направиха забележка обаче, че за начало се счита датата, на която е излязла Справката от НАП за заверени Уведомления.
Та въпросът ми е: как да оформя Трудовата книжка? Коя дата да е началната?
Благодаря на отзовалите се!
Здравейте отново!
Мисля си.....
1. Да взема операция 205 / 159 - червена, с която да си коригирам грешно заведената остатъчна стойност.
2. Изтривам от ДАП и САП заведената остатъчна стойност .
3. В ГДД за 2019 г. си увеличавам резултата с начисляваните върху остатъчната стойност амортизации за 2017 и 2018 г.
Какво мислите?
Здравейте,

Фирма придобива ДМА- автомобил, при условия на финансов лизинг с опция за придобиването на актива в края на договора, след заплащане на остатъчна стойност.

Балансовата стойност, по която завеждам актива вкл.=
стойността на първоначалната вноска
+ мес. вноски по главницата
+такса управление
+остатъчна стойност.
Лизинга е изплатен и е получена фактура за остатъчната стойност - тук е допусната грешка според мен:
1. С тази последна фактура за остатъчната стойност е повишена още веднъж балансовата стойност на актива - операцията е 205 / 401 и е заведен в ДАП и САП като нов актив.
2. Начислявани са амортизации върху сумата година и 6 месеца.
От тук следва наличие на салда към момента по сметки 159 и 652.
Дайте ми съвет моля, как да оправя създалата се бъркотия, т.е. да изчистя салдата по сметките и да сторнирам амортизациите, без това да доведе до корекция на ГДД за 2017 и 2018 г.
Благодаря на отзовалите се!
Здравейте ,
не се случва само на Вас.  :smile1:
На принципите на счетоводството не отговаря и да ги оставите неплатени, нали ?
И какъв е Вашият съвет?
Здравейте!
Незнам вече какво да правя с тези плащания по застраховки :(
Управителят на фирмата е платил в брой ГО и КАСКО на автомобила съответно на 08.02; 08.05;08.08 и ми носи сега документите за плащането (след няколкомесечно питане от моя страна).
И.....какво да ги правя сега  :blink:
Ако сега ги осчетоводя през КАСА, как да убедя проверяващите,че сега са ми донесени, а и то това не отговаря на принципите на счетоводството.
Моля, дайте вашите мнения. Благодаря!
Сторно?
Само че на кого сте платили от касата и с какъв документ?
Ситуацията е следната: получава се e_mail за дължимата сума и се плаща по посочената банкова сметка. След това шофьорът носи издадени от брокера сметки за платените суми по каса и с РКО се дават парите на шофьора.
Здравейте!
В КАСА е осчетоводено плащане на гражданска отговорност и КАСКО на автомобил в месец 06, които обаче са били платени по-рано по банков път с ползвана отстъпка от брокера, т.е. в по-малък размер. Откривам го сега - 25.09.  :no:
Моля, дайте идеи как да оправя кашата. Благодаря ви в аванс!
Здравейте!
Имайки предвид Законовата формулировка :
"Чл. 3. (1) (Предишен текст на чл. 3, доп. - ДВ, бр. 1 от 2006 г., в сила от 01.01.2006 г.) Уведомлението съгласно приложение № 1 се изпраща:
1. в тридневен срок от:
а) сключване на трудовия договор;
б) изменение на трудовия договор, с което се променя длъжността и/или срокът на договора;.",
означава ли,че изменяйки Трудовия договор в частта "пълно работно време" да стане "непълно" и "8 часа", да стане "4 часа", следва да не се подава Уведомление по чл.62?
Благодаря ви за мненията!
Много Ви благодаря за отзивчивостта!
Здравейте!
Ситуацията е следната: регистрация на ЕООД през м-07.2015 г. с предмет на дейност ".....след снабдяване с лиценз...".  Открита банкова сметка, нает офис, плащан наем за него. През м.06.2016 г. назначени 4 човека и подавани Д1 и Д6, и плащани осигуровки.
Приходи 0.00 (защото още няма лиценз). Нищо никъде не е подавано - нито отчети, нито ГДД за 2015, изобщо нищо не е осчетоводявано.
Моля, как трябва да се процедира? За 2015 г.  какво да се прави?  :blink:
Ако фирмата на кредитора не съществува вече, то не съществува и задължението към него.
Следва да го изпишете на приход.
А разходите по изграждане на съоръжението като текущи ли са осчетоводени или като разходи за бъдещи периоди?

Разходите за РЗ, осигуровки и гориво за автомобила са осчетоводени като текущи, но материалите стоят в сметка 302 и чакат приключване на сделката.
P.S. "Съществуването" на кредитора как ще се докаже? Само чрез ТР ли?
Ситуацията е следната: 1.Сключен договор за изграждане на съоръжение от ЕООД в обект на строителна фирма.
2. Платен и фактуриран аванс - осчетоводен в ЕООД-то 411/412 и 503/411 - това в 2009 година.
3. ЕООД-то изгражда съоръжението, остава само да бъде прието от съответната комисия, за да бъде окончателно изпълнен договора и съответно приключена сделката.
4. Строителя фалира,изчезва,фирмата му вече не съществува и нещата остават в това състояние.
Та...към 31.12.2015 г. в ОВ на ЕООД-то стои Кт-но салдо по сметка 412 със сумата на платения от строителя аванс. Как да се процедира според вас?
Ако го начислиш в 2015 не отива ли в общия годишен резултат, на общо основание, както другите заплати?
Разбира се, че отива в общия годишен резултат. Имах предвид дали се посочва в корекциите на годишния резултат. (Макар че в моя случай сумата е пренебрежимо малка, но...все пак...)
Аз бих го начислила в 2015

А в ГДД къде би трябвало да се посочи? Май никъде?
Здравейте!
В месец 01.2016 г. ни бе извършена проверка от ИТ и имаме предписание да се доначислят сумички, поради изчисляване на платен отпуск върху 360 лв. вместо върху 380, касаещо м.07.2015 г. Корекцията в РЗ и осигуровки, Д1 и Д6 е извършена в м.01.2016г.
Въпросът ми е: Начисляването на допълнителните сумички за РЗ и осигуровки, трябва ли да се отчете като разход за 2015, извършен 2016 г., т.е. да мине по сметка 499 вместо по 604 и 605?
Благодаря!
Няма ли знаещи по въпроса :question:
Здравейте!
Фирма се занимава с поддръжка на лифтово съоръжение, но временно ще трябва да продава билети на туристи за ползването му. Тук възникват няколко въпроса:
1. От какъв отдел на НАП се закупуват въпросните билети и с какъв документ се искат?
2. Как става отчитането им: Дт/Кт сметка?; с какъв документ? ДДС-то как се начислява и колко % трябва да бъде?
3. Остатъка непродадени билети (защото най-вероятно в НАП ще ни продадат по-голямо от необходимото количество) какво се правят - връщат се в НАП ли, какво ли?
Моля ви, помогнете ми в тази нова и непозната за мен материя.
Благодаря!