Благодаря на г-жа Крънчева! Тази статия съм я чела, но тя не отговаря окончателно на моя въпрос. Според автора и, в обхвата на новия чл.121а от КТ попада услугата по международен транспорт в хипотезите на каботажа. Моят въпрос касае услуга извън това приложно поле. Например - една и съща транспортна услуга с релация България - Словения, само че в единия случай фактурирана на българска фирма - спедитор, например, а в другия - на фирма от Словения.  В първия случай липсва договор с фирма от ЕС-ползвател на услугата, във втория - има такъв. Превозът е един и същ (и естествено - не е каботаж), защо двата случая трябва да се третират различно?
Що касае законодателството на някои страни като Германия и Франция например - това е друга тема. Интересува ме в случая промяната в нашето законодателство.
Последното да се чете: Моля, за компетентно мнение - считам, че поне авторите на този сайт - имат такова.
Като изпратени на работа в чужбина ги засяга и още как. Да не говорим, че от години във Франция, Германия, Холандия не можеш да припариш без да спазваш сходни регламенти.
Отговорът Ви е твърде елементарен! Аз, в качеството си на превозвач например, не командировам шофьор в предприятие - ползвател. Друг е въпросът, че трябва да се следи и законодателството в другите държави - членки на ЕС, но това е друга тема. Тук коментираме доколко цитираната наредба променя съществуващото положение. Прочетете внимателно разпоредбите на чл.121а от КТ, въз основа на който тя е издадена. Моля, за компетентно мнение - считам, че най-малкото авторите на този сайт го имат.
Здравейте! Мое лично мнение е, че тези промени не засягат в частност фирмите, осъществяващи международен превоз на товари - по отношение наетите по трудов договор шофьори. За съжаление установявам, че служители от Инспекция по труда не мислят така. Моля, за Вашето компетентно становище!