Здравейте!
Пуснах декларация за промяна на тримесечната авансова вноска за ІІІ трим., но същата липсва в справката за задълженията. При вас така ли е? Почнах да се чудя, да не съм объркала нещо.
Актовете за СМР са протоколи за изпълнени СМР, установени на място. Издава се фактура за всеки протокол с пропорционално приспадане на аванса, т.е. приспада се аванс в размер на 50% от стойността на протокола. Тъй като често има и непредвидени работи, е възможно авансът да се изчерпи преди приключването на договора. Обикновено във фактурата за  последния протокол се приспада остатъкът от аванса. 
Здравейте!
При изготвяне на съкратен ОПР за микро предприятие къде се включва увеличението на запасите от продукция и незав.пр-во -в нетните приходи или в други приходи? Програмата ги включва към нетните приходи.  Аз мисля, че трябва да се посочат в  Други приходи. В случая има значение за определяне на задължение за авансови вноски.
С решение на общото събрание и заповед.
Здравейте!
Работодателят е решил, че няма да предоставя повече ваучери за храна. Заповедта дали е достатъчна или трябва и решение на Общото събрание?
Здравейте!
Посочват ли се в справката командировъчните разходи на съдружници с личен труд?
Благодаря. Лицето има сключен основен трудов договор на 4 часа. При нас е сключил договор за работа в понеделник и вторник всяка седмица по 7 часа. Договорът е регистриран с код 12.
Здравейте!
Може ли чл. 114 КТ да е самостоятелно основание за допълнителен трудов договор? Трудовият договор е сключен на осн. чл. 114 във връзка с чл. 111 и вече е пуснато уведомление с код 12. Да правя ли някакви промени с ДС или заличаване и ново уведомление с код 11?
Ваучерите за храна не са пенсия, обезщетение или помощ и според мен не би трябвало да се включват в брутния доход за детски надбавки, но все пак ги вписвам в отделна графа,
От Допълнителните разпоредби към Закона за семейни помощи за деца - пар. 1 т.2
2. (изм. - ДВ, бр. 69 от 2004 г., изм. - ДВ, бр. 21 от 2006 г., в сила от 01.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 95 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2012 г., доп. - ДВ, бр. 98 от 2016 г., в сила от 01.01.2017 г., изм. - ДВ, бр. 105 от 2018 г., в сила от 01.01.2019 г.) "Доход" са всички брутни доходи на семейството, които са облагаеми по Закона за данъците върху доходите на физическите лица, както и получаваните пенсии, обезщетения, помощи и стипендии, с изключение на добавката за чужда помощ по чл. 103 от Кодекса за социално осигуряване, стипендиите на учащите се до завършване на средно образование, но не по-късно от навършване на 20-годишна възраст, както и помощите и средствата, получени по този закон и по Закона за закрила на детето и Закона за хората с увреждания.
Имат ли отделни управители и финансово-счетоводна самостоятелност? Ако да, според мен става въпрос за закриване на част от предприятие.
Обезщетението е платено. Става въпрос за 2 дни от септември. Начислих осигуровки върху МРЗ (проп.за 2 дни)
Така е по отношение на МОД. Не съм задала правилно въпроса. В случая МОД съвпада с минималната работна заплата 780 лв. Така че осигуровките би следвало да са върху МРЗ?
Благодаря. Времето на това обезщетение се зачита за осигурителен стаж и затова си помислих, че трябва да е на МОД.
Здравейте!
Имам съкратен служител, на който се изплаща обезщетение по чл. 222 ал. 1 за оставане без работа. Обезщетението за септември е по-малко от минималния осигурителен доход (780 лв), пропорционално изчислен за дните на обезщетението. Осигуровките върху размера на обезщетението ли се начисляват или върху мин.осиг. доход?
Има си клетка за необлагаемите.
Кой иска този регистър- НАП или държава членка?
Иначе в чл. 96 от ППЗДДС пише, че структурираният файлов формат се утвърждава със заповед от НАП, а такава няма (поне не съм разбрала да има). А какво трябва да съдържа:

(a) the Member State of consumption to which
the goods or services are supplied;
(b) the type of services or the description and
quantity of goods supplied;
(c) the date of the supply of the goods or
services;
(d) the taxable amount indicating the currency
used;
(e) any subsequent increase or reduction of the
taxable amount;
(f) the VAT rate applied;
(g) the amount of VAT payable indicating the
currency used;
(h) the date and amount of payments received;
(i) any payments on account received before the
supply of the goods or services;
(j) where an invoice is issued, the information
contained on the invoice;
(k) in respect of services, the information used to
determine the place where the customer is
established or has his permanent address or
usually resides and, in respect of goods, the
information used to determine the place
where the dispatch or the transport of the
goods to the customer begins and ends;
(l) any proof of possible returns of goods,
including the taxable amount and the VAT
rate applied.