Ще ви направят проверка от НОИ, ако освободите по този член преди да е минал месец от назначаването. Искат пълната документация - трудов договор, заповед за освобождаване, ведомост и др., обяснения. По-добре го освободете по взаимно съгласие. Изпратете му по пощата молба и заповед да подпише и да ви ги върне.
Не можете да приспаднете ДДС. Нямате митническа декларация.
В платежните се вписва физическото лице с ЕГН като задължено лице, а не булстата на фирмата. Проверете с ПИК данъчно-осигурителната сметка на лицето, най-вероятно осигуровките му стоят като неплатени.
За извън ЕС е износ и ДДС-то е 0%.
За ЕС в режим в Съюза по OSS данъчната основа се определя съгласно законодателството на държавата по идентификация (чл. 158 ал. 2 ЗДДС), а съгл. чл. 67 ал.2 - Когато при договаряне на доставката не е изрично посочено, че данъкът се дължи отделно, приема се, че той е включен в договорената цена. Значи това, което сте получили, е с ДДС и съответно изчислявате дан.основа, като имате предвид ставката за ДДС за съответната страна.
Фактурите, издадени  към физически лица от ЕС, не се включват в българските справки-декларации и дневници. По OSS се подава декларация на тримесечие, където се посочва общият обем на извършените продажби за всяка страна пооделно. За продажбите в ЕС по OSS се води регистър, където се описва всяка една продажба.
Това няма значение.
По българския закон санкции няма.
Срокът е до 10 число на следващия месец.
Тук копирам извадка от едно ръковоство на ЕС.

 In a normal situation, the registration to the non-Union or the Union scheme will take
effect from the first day of the calendar quarter following that in which the taxable
person informs the Member State of identification that he wishes to start using the
scheme. If, for example, on 15 February 2022, a taxable person informs the Member
State of identification that he wishes to start using the scheme and he provides the
required information, the taxable person will be able to use the scheme as from 1 April
2022, i.e. for supplies made on and after 1 April 2022. 1 April 2022 will be the
commencement date to use the scheme.
However, there may be situations in which a taxable person starts making supplies
under the scheme before this date. If this is the case, then the taxable person can start
using the scheme from the date of that first supply, provided he has informed the
Member State of identification that he has started activities under the scheme by the
tenth day of the month following that first supply. If the taxable person fails to meet
this deadline, he is required to register and account for the VAT in the Member
State(s) of consumption directly.
Електронният магазин се регистрира в НАП.
Продажбите с наложен платеж ли са или с пощенски паричен превод? Ако е второто, няма задължение за издаване на фискален бон и ще ги отчетете с отчет продажби.
Стандартизираният одиторски файл е за продажби през електронен магазин, платени с карта и при определени условия, т.е. това е алтернатива на издаването на касови бележки. Мисля, че в този случай е неприложим.
Лицето не е осигурено през целия месец. За дните, когато е на работа, в Д1 се отбелязва начало и прекъсване на осигуряването. И болничният започва в ден, в който осигуряването е прекъснато.  Мисля, че НОИ няма да платят. За работодателя ще начисля обезщетение за първите 3 работни дни.
Моля знаещите за отговор.
Това не са дистанционни продажби. Стоката Ви е в Италия и я продавате там. Трябва да се регистрирате по ДДС в Италия, ако техният закон го изисква.
Знам, че тази тема е доста обсъждана, но не можах да намеря отговор на въпроса ми.
Лице е назначено по тр.договор по чл. 114 за работа в определени дни от месеца. Излиза в болнични (заради ковида), като първият ден на болничния е  неработен за лицето и съответно осигуряването е прекъснато. Разбирам, че няма право на обезщетение от НОИ. Но фирмата трябва ли да му изплати обезщетение за първите 3 работни дни от болничния? 
Здравейте!
Фирма изнася част от производството в друго населено място.
Въпросът ми е къде ще се плащат осигуровките и данъците на назначените работници- по местонахождението на производството или по регистрацията на фирмата и трябва ли някаква регистрация в НАП?
И аз така, валутен превод.
Имайте предвид, че трябва да преведете от сметката, посочена в регистрацията по OSS. Ако превеждате от друга сметка, ви дава, че сметката на НАП в евро е невалидна.
1. Продажби 1000 евро без ДДС само в ЕС за предходната или настоящата година.
2. Не.
Най-вероятно едната фактура е от името на фирмата към платформата с 0% ДДС, а другата е от името на платформата към физическото лице. Декларирате фактурата с 0% ДДС в дневника за продажби - доставки по глава 3-та.
Излиза на възстановяване в България. Не се приспада от ДДС, дължимо към други страни-членки на ЕС.
А какво правим в случай, че стоката е платена частично или изцяло преди 01.07? Вече е начислено и внесено ДДС в България. Пускаме кредитно за аванса и начисляваме ДДС -то за цялата доставка към  страната на потребление?
Освен това кога е датата на данъчното събитие? Досега беше датата на плащането съгл. чл 25 ал.3 т.4. Сега излиза, че трябва да е датата на доставката на крайния клиент.
Авансовите плащания след 01.07. следва ли да се отразяват в декларацията по OSS за тримесечието , в което са получени или само общата сума в тримесечието, в което стоката е доставена?