1
Здравейте,
В новорегистрирано ЕООД има управител, различен от едноличния собственик на капитала, вписан в ТР с ДУК без възнаграждение посочено в него.
Допустимо ли е да бъде назначен и осигуряван трудов договор на 2 или 4 часа като управител в същото дружество?
Същият, освен управленска дейност, ще бъде и шофьор в дружеството. Това е причината да търся вариант да не се осигурява по ДУК, а по ТД като управител, за да може да е и на 8 часов договор шофьор.
Може ли обаче изобщо лицето да сключва трудов договор един вид - сам със себе си?
В новорегистрирано ЕООД има управител, различен от едноличния собственик на капитала, вписан в ТР с ДУК без възнаграждение посочено в него.
Допустимо ли е да бъде назначен и осигуряван трудов договор на 2 или 4 часа като управител в същото дружество?
Същият, освен управленска дейност, ще бъде и шофьор в дружеството. Това е причината да търся вариант да не се осигурява по ДУК, а по ТД като управител, за да може да е и на 8 часов договор шофьор.
Може ли обаче изобщо лицето да сключва трудов договор един вид - сам със себе си?
2
Губят ми се, за това ги търся
Има ли пречка да остане вписан в ТР като управител?
Има ли пречка да остане вписан в ТР като управител?
3
Според мен щом има друг управител, вписан в ТР, работещ по ТД на длъжност управител (на друга длъжност не може да управлява по ТД!), може този управител да сключи ТД със собственика за каквато и да е длъжност.
Собственикът се осигурява по ДУ или като СОЛ само ако действително управлява или работи нещо друго освен това по ТД. Не е задължително да се отписва като управител в ТР
Точно това ми е идеята. Може би е добре да отправя и писмено въпроса си към НОИ. Някои ако е срещал и решения или становища за подобен казус, ще са ми от полза.
4
Според мен не е възможно.
1. Отново едно и също лице е от двете страни - едноличен собственик на капитала или ФЛ, но отново същото.
2. Не може да е управител лице, което не е вписано в ТР като такъв. Евентуално някаква друга длъжност. Но отново се връщаме на пречка №1
На друга длъжност искам да е, не управител. Дружеството развива транспортна дейност и искам да го осигурявам като 2-ра категория, която си му се полага.
За момента не откривам обаче начин да се случи това, без да избегна преобразуването в ООД.
5
Здравейте,
имам следния казус.
В ЕООД е вписан за управител едноличния собственик, към настоящия момент се осигурява като СОЛ. Дружеството назначава втори управител на трудов договор, също вписан в Търговския регистър. Смятате ли, че при този вариант е възможно едноличния собственик да спре самоосигуряването като СОЛ, остане вписан като управител и сключи трудов договор в същото ЕООД?
Или остане само собственик на ЕООД-то, не е вписан като управител на дружеството, може ли да има сключен трудов договор със същото?
Благодаря предварително!
имам следния казус.
В ЕООД е вписан за управител едноличния собственик, към настоящия момент се осигурява като СОЛ. Дружеството назначава втори управител на трудов договор, също вписан в Търговския регистър. Смятате ли, че при този вариант е възможно едноличния собственик да спре самоосигуряването като СОЛ, остане вписан като управител и сключи трудов договор в същото ЕООД?
Или остане само собственик на ЕООД-то, не е вписан като управител на дружеството, може ли да има сключен трудов договор със същото?
Благодаря предварително!
6
Данъци и счетоводство » Данъчни амортизации
19.01.2021, 14:23Здравейте,
дружество е начислявало данъчна амортизации под максимално допустимата амортизационна норма норма, съгласно чел.55 Ал.2. Вместо 25% -10%.
При начисляване на 25% реално би трябвало да е напълно данъчно амортизиран в края на четвъртата година.
Въпросът ми е мога ли да продължа да го амортизирам данъчно и след четвъртата година, при положение, че е амортизиран с по 10% или съответно остатъчния разход за данъчни амортизации, след четвъртата година, ще ми е данъчно непризнат?
дружество е начислявало данъчна амортизации под максимално допустимата амортизационна норма норма, съгласно чел.55 Ал.2. Вместо 25% -10%.
При начисляване на 25% реално би трябвало да е напълно данъчно амортизиран в края на четвъртата година.
Въпросът ми е мога ли да продължа да го амортизирам данъчно и след четвъртата година, при положение, че е амортизиран с по 10% или съответно остатъчния разход за данъчни амортизации, след четвъртата година, ще ми е данъчно непризнат?
7
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Отказ на служител да подпише ПВТР
25.01.2020, 15:35Ако не срещу подпис как иначе работодателят организира запознаване на всички работници и служители с Правилника. Реално от момента на запознаване спазването им става елемент от правата и задълженията на служителите. Ако не са се подписали, че са запознати, как се доказва, че са били и може да им се търси отговорност при неспазването им например.
8
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Отказ на служител да подпише ПВТР
25.01.2020, 15:23Изготвяме нов Правилник за вътрешния трудов ред. Всички служители срещу подпис се запознават със съдържанието му. Какво се случва, ако някой от тях откаже да подпише?
9
Данъци и счетоводство » Такса ферибот
09.07.2018, 23:29Здравейте,
имам издадена фактура на български ДДС номер от македонско дружество, в качеството му на посредник при заплащане на такса за превоз с ферибот в Гърция.
Фактурата е без ДДС, с основание за неначисляване:
No VAT applied according to article 24, section 3, clause a and clause b of VAT law of R Macedonia.
Следва ли да се издаде протокол по чл. 117?
имам издадена фактура на български ДДС номер от македонско дружество, в качеството му на посредник при заплащане на такса за превоз с ферибот в Гърция.
Фактурата е без ДДС, с основание за неначисляване:
No VAT applied according to article 24, section 3, clause a and clause b of VAT law of R Macedonia.
Следва ли да се издаде протокол по чл. 117?
10
Данъци и счетоводство » Re: Гдд по чл92 част 9-та
18.02.2017, 21:31Според мен ако не декларирате данък за 2016, това дали ще отбележите или не квадратчето в Приложение 9, по никакъв начин няма да ви спаси при бъдещи ревизии, ако се установи лично ползване за 2016. За 2017 може и да има някакъв смисъл в тази посока да се отбележи, но докато дойде време за ГДД за 2017, кой знае какви още промени ще настъпят в това отношение.
11
Виждам, че най-после темата е имала някакво движение, макар и не точно в насоката, в която е зададена.
conq именно аргументацията, която сте представили, относно досегашното /имам предвид до края на 2016 година/ приложение на чл.121 от КТ във връзка с екипажите на сухопътните превозни средства, бе поводът за задаването й.
Предвид характера, мобилността и специфичния режим на работа те винаги са били изключение от общото правило в много отношения.
С промените в КТ и по-скоро с въвеждането на новия чл.121а изведнъж законодателят ги приравни към всички останали командировани лица, което е абсурдно.
Макар да има някаква яснота в някой отношения вече, тепърва предстоят обсъждания и становища по темата. Точно поради тази причина, реших че ще е полезно и интересно за повече хора дискутирането на темата от практическа гледна точка.
conq именно аргументацията, която сте представили, относно досегашното /имам предвид до края на 2016 година/ приложение на чл.121 от КТ във връзка с екипажите на сухопътните превозни средства, бе поводът за задаването й.
Предвид характера, мобилността и специфичния режим на работа те винаги са били изключение от общото правило в много отношения.
С промените в КТ и по-скоро с въвеждането на новия чл.121а изведнъж законодателят ги приравни към всички останали командировани лица, което е абсурдно.
Макар да има някаква яснота в някой отношения вече, тепърва предстоят обсъждания и становища по темата. Точно поради тази причина, реших че ще е полезно и интересно за повече хора дискутирането на темата от практическа гледна точка.
12
Здравейте,
Във връзка с новия член 121а от Кодекса на труда, в сила от 30.12.2016, ми възникват следните въпроси относно практическото му приложение.
1. Попадат ли или не "шофьорите на тежкотоварни автомобили 12 и повече тона" или с други думи т.нар. международни шофьори в обхвата на новия член?
2. При положение, че същите работят за срока на командировката на територията на две и повече държави членки на ЕС как ще определя коя е приемащата държава, за да им осигуря "най-малко същите минимални условия на работа, каквито са установени за работниците и служителите, изпълняващи същата или сходна работа в приемащата държава."?
3. Във връзка с чл.215 ал.2 (Нова - ДВ, бр. 105 от 2016 г., в сила от 30.12.2016 г.) При командироване по чл. 121а, ал. 1, т. 1 и при изпращане по чл. 121а, ал. 2, т. 1 работникът или служителят има право да получи освен брутното си трудово възнаграждение още и пътни пари при условия, определени в наредбата по чл. 121а, ал. 8.
- означава ли това, че командированият служител по чл.121а няма право на дневни пари, а само на пътни?
Във връзка с новия член 121а от Кодекса на труда, в сила от 30.12.2016, ми възникват следните въпроси относно практическото му приложение.
1. Попадат ли или не "шофьорите на тежкотоварни автомобили 12 и повече тона" или с други думи т.нар. международни шофьори в обхвата на новия член?
2. При положение, че същите работят за срока на командировката на територията на две и повече държави членки на ЕС как ще определя коя е приемащата държава, за да им осигуря "най-малко същите минимални условия на работа, каквито са установени за работниците и служителите, изпълняващи същата или сходна работа в приемащата държава."?
3. Във връзка с чл.215 ал.2 (Нова - ДВ, бр. 105 от 2016 г., в сила от 30.12.2016 г.) При командироване по чл. 121а, ал. 1, т. 1 и при изпращане по чл. 121а, ал. 2, т. 1 работникът или служителят има право да получи освен брутното си трудово възнаграждение още и пътни пари при условия, определени в наредбата по чл. 121а, ал. 8.
- означава ли това, че командированият служител по чл.121а няма право на дневни пари, а само на пътни?
13
Данъци и счетоводство » Доставка на услуга по чл.21, ал.2
08.07.2016, 12:06Здравейте,
Българско дружество регистрирано за целите на ДДС извършва ремонтна услуга на оборудване собственост на регистрирано за целите на ДДС дружество в друга държава-членка. Самото оборудване се намира на територията на България, тоест услугата е извършена на територията на страната. При извършване на услугата са вложени материали от страна на българското дружество. Българското дружество издава фактура, в която отделно посочва вложения труд и вложените материали. Основанието за неначисляване на ДДС посочено във фактурата е чл.21, ал.2 от ЗДДС.
1. При положение, че услугата е свързана с работа върху движима вещ, която се намира на територията на България, правилно ли е приложен чл.21, ал.2?
2. За вложените материали при извършването на ремонта, посочени на отделен ред и с отделна стойност /представляваща близа 50% от общата стойност на фактурата/ следва ли да се начисли 20% ДДС?
Българско дружество регистрирано за целите на ДДС извършва ремонтна услуга на оборудване собственост на регистрирано за целите на ДДС дружество в друга държава-членка. Самото оборудване се намира на територията на България, тоест услугата е извършена на територията на страната. При извършване на услугата са вложени материали от страна на българското дружество. Българското дружество издава фактура, в която отделно посочва вложения труд и вложените материали. Основанието за неначисляване на ДДС посочено във фактурата е чл.21, ал.2 от ЗДДС.
1. При положение, че услугата е свързана с работа върху движима вещ, която се намира на територията на България, правилно ли е приложен чл.21, ал.2?
2. За вложените материали при извършването на ремонта, посочени на отделен ред и с отделна стойност /представляваща близа 50% от общата стойност на фактурата/ следва ли да се начисли 20% ДДС?