Какво общо има 412 с дивидента ? Получили сте едни пари, а собственикът ги е взел. Това е един паричен поток, който той е усвоил , а не , че е взел аванса. Авансовите приходи от клиенти си закривате по законоустановения ред - или като признаете приход или като върнете парите.

Благодаря, обърках се, защото за първи път се сблъсквам на практика с това скрито разпределение на печалба и просто нелогично ми се струваше - хем за 2023 г. 5%, на края 10+5%/дублирани/, хем 2024 г. - отново 10%, после пак от неразпределена 5%. А реално като пари са изтеглени и не се връщат във фирмата.  :blink:
15000печалба-1500данък корпоративен остават 13500лв печалба за разпределение.
Собственик е получил 20 000лв

Печалба за разпределение 13500х5% дан див/675/остават 12825
разлика 20 000-12825, се получава 7175лв

Авансите които са осчетоводени по сметка 412 не разбирам в какъв размер са, но в какъвто и да са, тях ще ги призаете като приход предполагам в 2024г.
Вие за 2023г имате изплатен авансов дивидент в по-голям размер от текущата печалба, която ви остава за разпределение. Тези 7175лв са получени от собственик, без основание, с тях +данък/377,63 трябва да декларирате като скрито разпределение,

Благодаря ви за съдействието - много полезно, видях си и грешка, благодарение на отговора ви,  че бях смятала с брутната печалба /без да съм махнала корпоративния/, реално скритото за деклариране си е 7552,63 лв. По 412 сметка има счетоводно 5 хил., изтеглени и от тях идва част от това скрито разпр. Но не мога да разбера - в случай, че се посочва скритото разпределение, тези пари не се връщат от собственика - няма ли начин тази 412 сметка - да се приключи през 2023 или някак да се прихване през 2024 .. защото иначе хем сега се плащат отгоре 10%+дан дивидент, хем ако остане салдо и се признае на приход през 2024 - ще се платят пак 10%  :hmmm:
Да, от опит пускате си заличаваща с 270 лв и после нова с коректните данни 27 лв- аз така коригирам чл. 73. (може и да може да се добавя нова само с разликата, както при корекция на други декларации и да си струва по този начин, ако подаваните данни са за много хора и ще се подаде само 1, вместо 2 декл още, но не съм опитвала).
Здравейте, за първи път се сблъсквам с темата за скрито разпределение на печалба. Казусът ми е следния: всички получени пари от аванси по 412, последното тримесечие собственика, редом с всички текущи приходи, ги е изтеглил като авансово разпределен дивидент. Деклариран е и платен данък дивидент вече. Категорично собственика НЕ иска да връща пари, не го интересува и надплатения данък.
Ще посоча в увеличение в ГДД скритото разпределение с брутната сума (доколкото четох и разбрах си е в реда на нещата да се третира и самия данък като скрито)  и ще платим 10%.
1) Правилно ли е по този начин и наистина може така да връща тези пари в фирмата
2)  Но също не съм сигурна кога и какво се прави в тази ситуация със сметка 412?

Ще се радвам, ако споделите мнение или ресурс с подобен казус за четене, мерси.
Слагам в други парични потоци от основната дейност, така мисля, че беше и по учебник/УНСС  :hmmm:
Здравейте, включвам се по темата със скритото разпределение. За първи път се сблъсквам с тази тема на практика и ще бъда благодарна, ако споделите мнение. Ситуацията е следната -
Приходи 25,000
Разходи 10,000
Печалба 15,000
Корпоративен данък 1500
Авансово разпределен дивидент 20,000. Деклариран и платен данък дивидент през чл. 55 - 1052.63 лв. Посочен и в чл. 73.
Превишението идва от авансови фактури, влезли като пари през 2023 г., за признаване на приход през 2024 г., но за съжаление вече изтеглени и лично употребени.
Доколкото разбирам от прочетеното е правилно тези 5263.16 (5000+263.16) да се посочат като скрито разпределение и в увеличение в ГДД. Да им се плати 10%.
Дотук добре, но какво да правя със салдото от 5те хил. на 412. Ако остане на аванс и се признае на приход през 2024 г. – ще стане дублиране на 10%, и трето плащане на 5% … Кое греша или пропускам ? или може размера на този приход да се посочи в намаление през следваща година … мерси


Здравейте,
Онлайн магазин извършва доставки на продуктите си, използвайки куриерска фирма, със сключен договор за ППП. Клиентът плаща онлайн стоката през сайт и получава автоматична фактура за нея, но куриерската услуга се заплаща допълнително - когато се достави стоката, след преглед и приемане. Отделно цената за куриерска услуга, платена от клиента, е по-висока, включвайки допълнителни разходи /като кашони, опаковачни материали и други/, тоест реално имаме основание за издаване на приход и фактура.
Куриерът събира с ППП стойността на куриерската услуга и я превежда по банков път.
В края на месеца получаваме фактура от куриера за реалната стойност на курерската им услуга и я плащаме. Получава се и разписка за събраните суми с ППП.
Правилно ли разсъждавам за фактурирането или по друг начин е правилно да се направи:
1) Приходна фактура за стоките, издадена на физическото лице - автоматично от сайта;
2) Приходна фактура за цялата стойност на ППП, издадена ПАК на физическото лице (въпреки че приходът по банка, постъпва от куриера) ?; Тук са колебанията ми дали фактурата да е на физическото лице или трябва да е издадена на куриера, както и дали цялата стойност да се включи или фактурата да е само за горницата, а остатъка да се отчита с протокол към куриера и прихващане /тоест дори реално да не е разчет/, но пък се получава от тях фактура...
3) Разходна фактура от куриера за неговата куриерска услуга.
Благодаря на отзовалите се  :good:
Не трябва. През периода 01-09 не е бил СОЛ
Благодаря много. Радвам се, че сме на едно мнение  :wink1:
Здравейте,
Включвам се към темата за СОЛ. Виждала съм различни попълвани неща и малко се обърках кое е вярното и защо.
Лице е регистрирано като свободна професия и започва самоосигуряване от 01.10. Съответно това се отразява в колона 4 и 5 за месеци 10-12 и се изравнява.
За периода януари - септември НЕ е СОЛ, но е имало граждански и трудов договор.
В таблиците, колона 3 на образец 2004 от НАП автоматично излизат само нули (от тук дойде отново съмнението ми).
Трябва ли според вас да се попълнят трудовите и гражданския в колона 1 за месеците 1-9 /ясно е, че няма да промени резултата/ или изцяло тълкувате, че тази справка образец 2004 касае окончателния размер на дохода като СОЛ и касае само тези месеци (аз клоня към второто само за нещата от СОЛ)? Предполагам тези таблици НОИ ги взима предвид .. и все пак..  :hmmm:
табл. 1 и 2 да се впишат като облагаем доход по 1150 лв. - да. За всеки месец от годината
върху тези 6000 да се довнесат само осигуровките? - да, ще трябва да се довнесат осигуровки. Тези осигуровки ще намалят данъчната основа и  ще се намали размера на данъка.  Можете да поискате данъка за възстановяване да се приспадне от дължимите осигуровки. Приспадането става автоматично с приемането на ГДД
Благодаря, успях да се справя с помощта ви, сметнах надвнесения данък и ще го прихвана от осигурвките за довнасяне  :good:
Здравейте,
Управител на ЕООД се самоосигурява през 2021 г. и получава възнаграждение за положен личен труд върху минимума от 650 лв./мес. (или общо осиг. доход 7800 лв. за годината).
Същото лице е съдружник, 50% в ООД, от където за личен труд му е платено м.11 и м.12 по 3000лв/мес. и е внесен авансов данък 600 лв. /с д1,код 90, д6/
Или общо осигурителен доход от двете дружества - 13,800 за годината.
Правилно ли разсъждавам и изчислявам, в табл. 1 и 2 да се впишат като облагаем доход по 1150 лв. (тоест тези 2x3000 от ООД-то се разпределят за цялата година) и върху тези 6000 да се довнесат само осигуровките? Благодаря.
Благодаря много за помощта, и аз така го чета, но за първи път ми се случва - като да трябва да се ПРЕдекларира отново нещо вече декларирано  :good:
Здравейте, подавала съм на тримесечие декл. чл. 55 за доходи от наем, но данъкът за третото не е все още платен. За първи път имам забавяне и ми излезе следния казус. В ГДД, IV от автоматичните данни - за авансово внесен данък изважда сбора от тримесечие 1+2. Проверих в Справката в възможност за плащане - не фигурира вече третото тримесечие. Илиза само от Справка за задължения и плащания - архив 2021 данъци като неплатено и лихвата му.
Кое би било по-правилно да се потвърди информацията на НАП за авансовия, реално платен 1+2 или да се включи реално декларирания за трите тримесечия 1+2+3 ? Притеснява ме да не стане реално дублиране и двойно деклрариране на вариант 1+2+3 или греша. Благодаря за съдействието.
Да, странно е. Сега пусках д1 за м 12. И на всякъде отрази осигуровките като задължение в справката на НАП (и през ФЛ, и през ЮЛ с ЕГН и през ЮЛ с ЕИК).
Но справката за СОЛ си е активен с ЕГН.
Пак им гледам указанията и сега се чудя от къде да ги платя (за стария период 12/2021 по ЕГН или по ЕИК), може би и двете ще сработят? Май ще действам с ЕГН-то за 12/2021. От м. 01/22 вече в платежните с ЕИК.
Правилно по пътя на логиката  :good: Благодаря за помощта и споделената информация  :wink1:
До сега съм подавала всичко за св професия през ФЛ - ЕГН и съм мислила, че през ЮЛ ще се подаде СОЛ-а, ако има и трудови д-ри. При ФЛ всичко излиза като осиг и погасяване и ще го оставя така за мин периоди.
Но може би наистина по правилното е ЮЛ-ЕГН (като ЕООД-управител) .. и 2022 ще е по-точна :(
За действащите свободни професии преди 04.01.2022 - трябва ли нова ОКД5 през ЕИК (в НАП в статус на лицето като самоосигуряващо - стой активен и ЕГН) или не ? Благодаря
Може би се повтарям с въпроса по-горе ..
След промените от януари на ЕГН в ЕИК за свободните професии, през ПИК се вижда един път физическото лице, и два пъти юридическото с ЕГН и с ЕИК.
Когато ще се пуска декларация 1 за месец януари 2022 - от имейла на НАП става ясно, че вече се попълва ЕИК вместо ЕГН.
Но технически имам объркване през ЮЛ с ЕИК ли да се подаде (или то е само, ако има назначени служители) или през ФЛ (до сега съм подавала през ФЛ), може би е било грешно? Благодаря
Осигуровките са спрямо мястото, от където се полага труда (директива 883/2004 мисля, че е), тоест при дистанционна услуга от БГ - БГ.