1
Бяха забравили да добавят като почивен ден 02.01.2017, но да за тука гафът си е мой.Микроинвест никога не греши! / не и сега /
А гафът е Ваш , че не четете .
https://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,19665.0.html
Съжалявам. Благодаря много, не съм забелязала, че и други са дискутирали темата преди мен.
2
Здравейте,
Проблемът е следния. Цялата предходна година ТРЗ на Микроинвест ми попълваше кл.34 с 420 лева както си бе реда, спрямо указанието на НОИ, когато СОЛ полага личен труд.
След като си обновиха програмата, обаче за 01.2017 клиетка 34 в Д1 ми стой празна, всичко друго ми е точно и обновено на/върху 460 лева, обаче в клиетка 34 на Д1 нищо.
Има ли някакво указание ново на НОИ/НАП по въпроса, за да се остава кл.34 празна или просто е гаф на Микроинвест?
Проблемът е следния. Цялата предходна година ТРЗ на Микроинвест ми попълваше кл.34 с 420 лева както си бе реда, спрямо указанието на НОИ, когато СОЛ полага личен труд.
След като си обновиха програмата, обаче за 01.2017 клиетка 34 в Д1 ми стой празна, всичко друго ми е точно и обновено на/върху 460 лева, обаче в клиетка 34 на Д1 нищо.
Има ли някакво указание ново на НОИ/НАП по въпроса, за да се остава кл.34 празна или просто е гаф на Микроинвест?
3
Има по елегантен начин за това дето го мислите. Иначе, ако и двамата се изживявате като СОЛ, и Вие си работите във фирмата и тя си работи, как другото лице ще се изкара безработно за обезщетение, при положение че е съдружник в действаща фирма?! Така си мисля поне аз де.
И впрочем осигуровките на СОЛ са върху 460 минимум, освен личен труд или каквото там реши да полага.
И впрочем осигуровките на СОЛ са върху 460 минимум, освен личен труд или каквото там реши да полага.
4
Статии от КиК Инфо » Re: Солени сметки за телефон при запитвания към НОИ
27.01.2017, 17:35На този телефон ми се наложи да звъня преди около 1 година.
Имаше изчакване по 30-40 минути до 1 час, след което или продължаваш да чакаш или се включва служителка, която ти казва че не е по "нейната" част и ще те прехвърли или там друг код да ползваш, после се оказва че следващата служителка е в обедна почивка. Общо взето, ако е като тогава след 1 час чакане, само ще направили сметка, дори няма да сте получили отговор на въпросите си.
Имаше изчакване по 30-40 минути до 1 час, след което или продължаваш да чакаш или се включва служителка, която ти казва че не е по "нейната" част и ще те прехвърли или там друг код да ползваш, после се оказва че следващата служителка е в обедна почивка. Общо взето, ако е като тогава след 1 час чакане, само ще направили сметка, дори няма да сте получили отговор на въпросите си.
5
Данъци и счетоводство » Re: Осчетоводяване на кредитна карта ?
26.01.2017, 22:43152 Получени дългосрочни заеми??Плащания с кредитната карта
401/152 100лв
Покриване на задължения по кредитни карти
152/5031 100лв
Захранване на сметка по кредитната карта
5031/503 или 501 100лв
Такси и лихви
629 или 621 / 152
и накрая ще Ви остане само салдо в 152, а в 5031 няма да има салдо а само обороти, които трябва да се развняват на разпечатката от банката по извлеченията.
Сметка на собственика в тази фирма няма ли? Ако няма документално обоснован разход за тези 500 лева (дето май Ви се губят), трябва да ги напишете като разход на собственика. Съответно би било той да ги върне, за да не се окаже, че фирмата му е пуснала един вид заем. Както знаете върху заема трябва да има и лихви, което изисква допълнително осчетоводяване.
Друго, че в повечето банки, ако сумата се възстанови в срок до 30 дни, реално няма лихви. За какво трябва да пускате плащането директно 401/152, как сте знаели в онзи момент дали ще е краткосрочен или дългосрочен заем?!
6
Данъци и счетоводство » Re: Българска фирма покупка на стоки от Физически лица в ЕС
23.01.2017, 23:36Здравейте,За целите на такъв тип търговия не е необходимо предварително да регистрирате фирма.
Купувате движими вещи от физически лица. После решавате да ги продадете пак на физически лица тук.
Вижте има ли кой да купува, какви обороти ще реализирате, ще придобият ли тези покупко продажби характера на независима икономическа деййност. Тогава може да мислите за фирма.
Приходите от инцидентни продажби на движими вещи от физически лица не са облагаеми.
Чл. 13. (1) Не са облагаеми:
...............
2. доходите от продажба или замяна на движимо имущество, с изключение на:
а) пътни, въздухоплавателни и водни превозни средства, ако периодът между датата на придобиването и датата на продажбата или замяната е по-малък от една година;
б) произведения на изкуството, предмети за колекции и антикварни предмети;
в) акции, дялове, компенсаторни инструменти, инвестиционни бонове и други финансови активи, както и доходите от търговия с чуждестранна валута;
г) движимо имущество, предадено на лица, които имат право да извършват събиране, транспортиране, оползотворяване или обезвреждане на отпадъци в съответствие със Закона за управление на отпадъците;
Благодаря за изчерпателния отговор.
Това, което най - много ме тревожи е следното. Миналата година по Коледа направих около 10 продажби в ОЛХ и имаше голям интерес, продажбите ги направих като физическо лице. После споделих с приятел, който е собственик на онлайн магазин и той ме насочи към тема в друг форум, където се дискутира че Еконт и Спиди пращат информация на НАП и ДАНС за наложените платежи. Освен 10-те продажби, все още има хора, които са видели обявите и ми се обаждат, аз обаче не смея да продавам повече като физическо лице, защото не искам да ме обвинят от НАП или ДАНС, че правя скрита търговия. Тези предмети, които мъжът ми беше закупил от Англия и ги докара след като се върна за Коледа в България, ние ги продадохме с приблизително 50% надценка. Затова прецених, че може да си позволим да сме легални и да си плащаме данъците, за да избегнем проблеми с НАП. Проблем е в това, че живеем в малък град, почти всички клиенти искат ЕКОН (съответно наложени платежи) и в нашия град счетоводителите нямат идея какво трябва да се направи и как. Затова и влязох тук да попитам.
7
Данъци и счетоводство » Българска фирма покупка на стоки от Физически лица в ЕС
23.01.2017, 16:36Здравейте,
С моят мъж сме решили да започнем малък бизнес. Той работи като шофьор на тир и курсовете, които прави са предимно да Англия и Германия. Аз съм забелязала, че голяма част от англичаните и германците продават дори чисто нови стоки (говорим за дребни стоки, които обикновено получават като подарък за техните рождени дни).
Та тези стоки, те ги продават на добри цени и смятам, че мъжът ми може да ходи на място да ги взима от тях и да ги продаваме тук в България, главно чрез ОЛХ и БАЗАР.
Наясно съм, че в България ще ги продаваме като фирма ЕООД или ООД, спор за това няма.
Въпросът е, как стои въпросът, когато Българската фирма купува от физическо лице не регистрирано по ДДС в Англия или Германия. Или по просто казано, мъжът ми отива, среща се с човека в Англия и купува предмета в брой на място. Аз самата съм си купувала чисто нови, не разопаковани неща така, когато съм ходила с мъжа ми в Англия. Проблемът е, че искаме в България да сме изрядни, за да си спестим проблеми с НАП и прочие, искам и да си плащаме данъците, но самият разход, след като мъжът ми праща в брой на физическо лице от друга страна в ЕС (на място там) как трябва да се отрази счетоводни въобще не ми е ясно. Също се чудя, ако фирмата ни няма оборот 50 000 лева, трябва ли да се регистрираме по някакъв специален член или да правим нещо, реално ние ще купуваме от физически лица в брой в Англия и Германия, и ще продаваме закупените стоки в България с надценка.
С моят мъж сме решили да започнем малък бизнес. Той работи като шофьор на тир и курсовете, които прави са предимно да Англия и Германия. Аз съм забелязала, че голяма част от англичаните и германците продават дори чисто нови стоки (говорим за дребни стоки, които обикновено получават като подарък за техните рождени дни).
Та тези стоки, те ги продават на добри цени и смятам, че мъжът ми може да ходи на място да ги взима от тях и да ги продаваме тук в България, главно чрез ОЛХ и БАЗАР.
Наясно съм, че в България ще ги продаваме като фирма ЕООД или ООД, спор за това няма.
Въпросът е, как стои въпросът, когато Българската фирма купува от физическо лице не регистрирано по ДДС в Англия или Германия. Или по просто казано, мъжът ми отива, среща се с човека в Англия и купува предмета в брой на място. Аз самата съм си купувала чисто нови, не разопаковани неща така, когато съм ходила с мъжа ми в Англия. Проблемът е, че искаме в България да сме изрядни, за да си спестим проблеми с НАП и прочие, искам и да си плащаме данъците, но самият разход, след като мъжът ми праща в брой на физическо лице от друга страна в ЕС (на място там) как трябва да се отрази счетоводни въобще не ми е ясно. Също се чудя, ако фирмата ни няма оборот 50 000 лева, трябва ли да се регистрираме по някакъв специален член или да правим нещо, реално ние ще купуваме от физически лица в брой в Англия и Германия, и ще продаваме закупените стоки в България с надценка.