1
Здравейте,
Благодаря Ви за отговора по-долу, като от своя страна ще опитам да опиша и моят казус възможно най-добре, като аз съм от страната на работодателя:
Аз съм представител на българско дружество, което от скоро има лицез за посредническа дейност по наемане на "морски лица". Работил съм по международни енергийни проекти, винаги като "контрактор"/самоосигуряващо се лице. Едни от бившите ми колеги от Германия в момента е изпълнителен директор на компания, която извършва дейност в офшорната вятърна индустирия. За целите на дейността си те чартират кораби от норвежки корабособственик (ние нямаме работни взаимоотношения с тях), заедно с екипажа ангажиран с експлоатацията и навигирането на кораба.
Немското дружество с което имаме договор има нужда от морски лица/deckhands, deck crew/ които да работят по система за намаляване на шума при инсталиране на вятърните генератори - noise mitigation system during pile driving activities. Този персонал работи изцяло по целите на проектите (project crew) и до сега се е предоставял от румънска агенция. Сега от немското дружество искат да диверсифицират източника си на персонал и през нашата малка агенция. Държа да отбележа, че те не "минават" на нашият пазар в търсене на по-нископлатена работна ръка, ставките са същите и за румънци и хървати. Правят го само заради показана добра работна етика в миналото, когато сме работили заедно.
В момента ние проучваме какви са условията при наемане на морски лица от България. До сега сме работили само с чужденици по други проекти, като сме скючвали B2B договори с фрилансъри, които сами имат отговорността да си плащат данъците и осигуровките в държавите от които са. Така ние им плащаме дневната ставка/ day rate/ и от наша страна задълженията си към НАП - кооропративен данък.
Нашата цел е да дадем възможно най-добър рейт на моряците, но след като разгледахме как стоят нещата с предоставяне на договори, осигуровките, данъците и т.н., излиза, че близо 50% от рейта ще отиват за данъци и осигуровки, което е търговски неизгодно и за двете страни. Разбираме, че в България няма практика моряците да са фрийлансъри, въпреки, че така щяха да получат по-висок рейт срещу само 10% данък печалба, и сега разсъждаваме дали да се насочим към друг пазар, въпреки, че ни се иска да подпомагаме морските предстваители от България.
Ще дерзаем!
Поздрави!
Благодаря Ви за отговора по-долу, като от своя страна ще опитам да опиша и моят казус възможно най-добре, като аз съм от страната на работодателя:
Аз съм представител на българско дружество, което от скоро има лицез за посредническа дейност по наемане на "морски лица". Работил съм по международни енергийни проекти, винаги като "контрактор"/самоосигуряващо се лице. Едни от бившите ми колеги от Германия в момента е изпълнителен директор на компания, която извършва дейност в офшорната вятърна индустирия. За целите на дейността си те чартират кораби от норвежки корабособственик (ние нямаме работни взаимоотношения с тях), заедно с екипажа ангажиран с експлоатацията и навигирането на кораба.
Немското дружество с което имаме договор има нужда от морски лица/deckhands, deck crew/ които да работят по система за намаляване на шума при инсталиране на вятърните генератори - noise mitigation system during pile driving activities. Този персонал работи изцяло по целите на проектите (project crew) и до сега се е предоставял от румънска агенция. Сега от немското дружество искат да диверсифицират източника си на персонал и през нашата малка агенция. Държа да отбележа, че те не "минават" на нашият пазар в търсене на по-нископлатена работна ръка, ставките са същите и за румънци и хървати. Правят го само заради показана добра работна етика в миналото, когато сме работили заедно.
В момента ние проучваме какви са условията при наемане на морски лица от България. До сега сме работили само с чужденици по други проекти, като сме скючвали B2B договори с фрилансъри, които сами имат отговорността да си плащат данъците и осигуровките в държавите от които са. Така ние им плащаме дневната ставка/ day rate/ и от наша страна задълженията си към НАП - кооропративен данък.
Нашата цел е да дадем възможно най-добър рейт на моряците, но след като разгледахме как стоят нещата с предоставяне на договори, осигуровките, данъците и т.н., излиза, че близо 50% от рейта ще отиват за данъци и осигуровки, което е търговски неизгодно и за двете страни. Разбираме, че в България няма практика моряците да са фрийлансъри, въпреки, че така щяха да получат по-висок рейт срещу само 10% данък печалба, и сега разсъждаваме дали да се насочим към друг пазар, въпреки, че ни се иска да подпомагаме морските предстваители от България.
Ще дерзаем!
Поздрави!
2
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Морско лице- осигуряване и данъци
05.03.2025, 12:55Също се интересувам, какъв тип договори се предлагат на моряците от българските агенции, когато става дума за работа на кораб плаващ под чужд флаг? Трудов, граждански или др. и как стои въпроса с осигуровките, до какъв праг биват заплащани от агенцията и как се изчислява дневната ставка при предлагане на договор. Осигуровките отделно ли са? Агенцията поема ли застраховката на моряка?
3
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Морско лице- осигуряване и данъци
05.03.2025, 12:49Здравейте, бихте ли споделили как мина консултацията при НАП, защото нямам възможност да се срещна с тях, а този казус засяга и мен. Поздрави