Не, съжалявам за объркването. Българската фирма ще фигурира като дарител в договора.
Френската фирма, която обаче изпраща на склад стоките до българската фирма, която ще ги предаде. Към момента имам единствено този Delivery note. Не ми е ясно също така как да декларирам получените стоки от страна на българската фирма, която се явява посредник при дарението, но и придобиващ стоките от Франция.
Ситуацията е следната:
Българска фирма, вносител на стоки от Франция получава Delivery note за определено количество стока, която стока по инициатива на Френската фирма ще бъде дарена в България на две училища. Та, искам да попитам какви са в случая отговорностите на българската фирма, получила Delivery note по отношение на документацията по дарението.
Мерси предварително.
Много благодаря. Ето какво ме обърква:

Според указанията към позиция 5 на т.16 от декларация обр.1, "когато дневното работно време е различно през отделните дни в месеца се попълва в часове среднодневното работно време..."

Сега разбирам, че това се отнася за случаите, когато имаме промяна на работното време по договора в течение на месеца, както и когато лицето не работи по СИРВ, и в този смисъл не засяга моя случай, независимо, че лицето работи различен брой часове през отделните дни от месеца.

Попаднах на един пример, който може да е полезен в друга ситуация.

Пример:
 Работник, който не работи при условията на чл. 142, ал. 2 от КТ, през месец март е работил 8 дни при законоустановено работно време 8 часа, като е изработил общо 40 часа, както следва:
03.03. – 8 часа
 от 05.03. до 08.03. вкл. – по 2 часа на ден
 10.03. – 8 часа
 24.03. – 8 часа
 31.03 – 8 часа.
 Лицето е работило при различно дневно работно време през отделните дни в месеца и за попълване на данни в позиция 5 на т. 16 трябва да бъде изчислено среднодневното работно време. Среднодневното му работно време в часове е 5 часа (40 часа : 8 дни = 5 часа).
 Данните трябва да се подадат така:
 - в т. 16 “Дни в осигуряване – общо” – 10885
 - в т.16.1 “Отработени и други дни с осигурителни вноски” – 8 дни
 - в т.16.7 “Отработени часове – общо” – 40 часа
 В случая задължително в т. 14 и т. 15 от декларацията трябва да се посочат дните, през които лицето е било на работа, както следва:
 - в т. 14 “Ден, от който осигуряването е възникнало”- 03, 05, 10, 24, 31;
 - в т. 15 “Ден, в който осигуряването е прекратено”- 03, 08, 10, 24, 31.
 
Отново, много благодаря :)
Значи да разбиран, че трябва да напиша 8 часа, каквато му е продължителността на дневното работно време по договор и декларация 1 по никакъв начин няма да се различава от тази при подневно отчитане?
Здравейте. Искам да попитам, дали правилно разсъждавам.
Фирмата е с въведено СИРВ, едномесечен период на отчитане. Работникът, за чиято длъжност е въведен СИРВ, работи от вторник до петъл от 9-18 часа, събота от 9-13 часа и понеделник от 9-13 часа, като графикът му е така направен да не превишава нормата часове за месеца.
Питането ми е относно декларация 1 и т.16 позиция 5 "дневното работно време в часове".
За месец юли лицето има реално отработени 184 часа по горната схема, което е равно на нормата. Трябва ли в т.16 позиция 5 да пища 7 часа, като в позиция 4 часовете са 8.
184/27 /тъй като работи и събота/ = 6,81 часа ?
Благодаря предварително.
Безкрайни благодарности. Лек и успешен ден на всички.
Не съм подавала декларации досега по ГД и ми се струва, че нещо сериозно не съм разбрала.
Ще съм ви благодарна ако ме насочите.
Отбелязала съм код 4. така ли е правилно?
Не съм сигурна в декларации 1.
Подала съм 4 броя за всеки един от месеците /накуп ги подадох този месец/, но ми връщат отговор от НАП, че няма такъв осигурителен доход за първите три месеца. Аз не съм отбелязвала нищо за ОД от март до май, тъй като сумата е изплатена в юни, където съм я писала. В декларациите за първите три месеца съм писала само първия ден в осигуряване от 01.03.2014. Очевидно трябва и друга информация да има, но не знам каква.
Да. Забравих да кажа, че е осигурено по ТД на 500 лв. Декларацията по чл.55 вече я подадох, но ми връща 1 и 6.
Здравейте.
Моля за малко помощ. На лице, работило по ГД в периода март-юни 2014, се изплаща сумата от 200 лв. накуп на 30.06.2014 г. В нредбата пише, че деклар.1 и деклар. 6 се подават след изплащане на сумата. Добре, само че това означава ли, че трябва да подам 4 бр. деклар. 1 и 1 бр. деклар 6 за това лице за периода, и ако ДА, то какво да декларирам в декларациите обр.1 за първите 3 месеца, когато няма платени суми по договора?

Предварително благодаря.
Има и още нещо,  което искам да попитам...
Съдружници в гореспоменатото дружество са, както следва:
1. ФЛ - записан, като управител
2. ЮЛ, собственика на което е записан като управител
3. ФЛ
Има ли някакви особености при т.2 или лицето си подписва ДУК-а и толкоз?
Външно лице ли се води за фирмата или не, когато са на лице обстоятелствата по т.2?

На мен ми е ясно, че е най добре да са СОЛ и въпросът приключва, но те си имат лични съображения да искат ДУК.
Ситуацията се състои в следното:
Искат ДУК
Не искат възнаграждение
Единият от съдружниците ще полага личен труд, като търговец в магазин веднъж в седмицата за 4 часа, когато ще замества, назначения по ТД.
И на мен ми се иска да е само СОЛ, но съдружниците държат да са на ДУК. Направо яд ме хваща, но нищо не мога да направя. Това положение със "цепенето на стотинката" ще е за няколко месеца. После възнаграждението ще съвпадне с осигурителната сума и въпросът повече няма да стои. Възнаграждението за личен труд ми трябва, за да могат парите за осигуровките, като СОЛ да излизат от фирмата, т.е. фирмата плаща на лицето и лицето си покрива осигуровките. Не стига, че няма да получават възнаграждение, ами ако им кажа, че трябва и лични пари за осигуровки да дават.....
Става ли така според вас?
Добре. В такъв случай, идеята ми е следната:
1. ДУК за управленската дейност: ОС - 1050, уговорено възнаграждение 135,45 лв. /р-ра на осигуровките/, следователно няма данък и няма сума за получаване по ведомост;
2. Самоосигуряване за положения личен труд: ОС - 420 лв., възнаграждение за положен личен труд 123, 06 лв. /размера на осигуровките по самоосигуряването/, следователно няма данък и няма сума за получаване от лицето.

Мога ли да го направя така. Сумите са малко странни и е очевидно какво се цели, но мисля, че не бих била в нарушение, действайки по този начин. Как мислите :question:
Много благодаря.
Значи да разбирам, че няма проблем лицето да е по ДУК с уговорено възнаграждение например от 200 лв, а да се осигурява върху 1050 лв., колкото е МОД за дейността по НКИД.
Ако, например упражнява и търговска дейност, то трябва да се осигурява и на МОД за самоосигуряващи се - ву 420 лв.

А може ли да се осигурява по ДУК върху 1050 лв. и без уговорено възнаграждение, или е задължително да се самоосигурява в този случай.
Здравейте.
Искам да попитам, възможно ли е да се подпише ДУК с договорено възнаграждение в р-р на осигурителните вноски за сметка на лицето по МОД за дейността. В случая лицето е съдружник и управител на ООД и не иска да получава възнаграждение поне за сега, но държи да се осигурява по ДУК, а не като самоосигуряващо се лице. Как е по-добре: да се пише възнаграждение или да не се пише, а вноските за осигуровките лицето си ги внася във фирмата?