Да, но да не се налага подаване на втора декларация 6?
marpan_64, брагодаря!


А има ли нарушение при:
начислени заплати за м.май - 31.05
изплатени заплати за м.май - 07.06
декларация 1 и 6 /като е посочена и сумата за ДДФЛ в декл.6/ са подадени на дата 10.06
но днес все още не са преведени осигуровките и данъка /но до края на деня или утре ще бъдат преведени/?

Изобщо може ли при начислени и изплатени заплати, подадени декларации за това, самите осигуровки и данък да се преведат след това в срока до 25 число?
Съвсем реалистично е, работата е дистанционна и трудовият договор е за работа от разстояние. Но всички тези нормативи, срокове и глоби ме стресират и за това питам още днес как да процедирам с НАП.
Благодаря за поясненията.
Да, договорът е сключен днес и започването е от днес. Имам ПИК за страницата на НАП и от там ще проверявам ако се появи задължение за тази здравна вноска ще си я внеса, но как ще изчисли НАП колко точно е пропорциоаналната сума за 18 работни дни...
За лицето няма ходене до НАП?
И ако трудовият договор се сключи през април, вече не дължи здравна вноска за април, която да внася до 25.05?

А работодателят с декларация 1 за април, която ще попаде до 25.05 ще обяви в личния регистър на лицето тази промяна, така ли?
Лице, което е безработно и внася всеки месец здравна вноска, трябва ли да подаде някаква декларация, че ще започва работа на трудов договор за 4 часа?
Какви документи трябва да подаде новият му работодател, за да се прекъсне декларация 7, която лицето е подало докато е било безработно?
Благодаря.
Фирма, изплаща суми по договор за наем в размер 100 лв месечно. Не се удържа данък 10% и не се внасят осигуровки, защото ФЛ наемодател е пенсонер с ТЕЛК решение над 50% нетрудоспособност. Трябва ли да се подава от фирмата платец на дохода декларация по чл.55 за първо тримесечие до 30,04?
В заключение - само наети леки автомобили до 5+1 места имат право на ДК за гориво, смазочни материари, резервни части и ремонти, при извършвана с тях основна дейност.

Сега ще има бум на наеми на автомобили... :smile1:
Е, ще полуват тогава наемите си хората вече през м.декември за цялата година на куп...и тогава какво се случва, след като за 4то тримесечение не се декларира наем?!
И в този ред на мисли, физическо лице наемодател на друго физическо лице, трябва ли да подава тази декларация на тримесечие по чл.55 от ЗДДФЛ, след като до 30,04,2013 трябва да декларира своите доходи от наем, като текущо не е внасяло авансов данък през 2012 година?
Трябвало ли е фирмата платец на доход по граждански договор за месеците 06-12,2012, по който не се дължи ДОД, а само ЗО, и изплатени суми по договор за наеми, без да се дължи ДОД,  да подава декларация по чл.55 от ЗДДФЛ и ако да - кога?
Това с осигуряването винаги ли е било така? Благодаря!
А за пенсионер с ТЕЛК с над 50% инвалидност, само ЗО ли се дължат и до 7920 лв. годишен доход са необлагаеми с 10% ДОД?
За периода юни - декември 2012 г. изплащахме суми по граждански договор, по който не се дължи ДОД, а само ЗО и на същото лице се изплащаха суми и по договори за наем за движимо и недвижимо имущество, по които също не се дължаха суми за ДОД. Трябвало ли е да се подава декларация по чл.55 от ЗДДФЛ за 2012 година и кога?
Предписание ли трябва да има? Не знам да има. Просто сега открих грешката, при попълването на декларацията за месец септември.
И сега как се подава коригираща декларация за няколко месеца назад?
Имам лице на граждански договор. В Декларация 1 т.21 Осигурителен доход, върху който се дължат ос.вноски коя сума от Сметката за изплатени суми се посочва - ред 1 /сума по тази сметка/ или ред 3 /облагаем доход/? Благодаря!
Да, това е заплатата 109 лв.
290: 160 часа труд месечно = 1,81 * 3 часа дневно * 5 дни работни * 4 седмици = 109 лв.
Назначено е на 5 дневна работна седмица, по 3 часа дневно, което е 15 часа работна седмица, от там идват и тези 109 лв. изчислени пропорционално от 290 лв. МРЗ и 140 лв. пропорционално от 390 лв. МОД за дейността. ОМЗ по договор е 109 лв.