Здравейте, някои знае ли дали НАП са осигурили възможност Декларация по чл. 88 от ЗКПО за промяна на авансовите вноски, да се подава по електронен път?
Как така някой се опитва да ни убеди, че отчета не можело да бъде съставен от счетоводител, защото било много сложно и трябвало отделен производител на отчети? Сериозно? Че те счетоводителите се справят с къде по-сложна данъчноосигурителна материя, обаче един отчет не били могли да съставят качествено! Нима?

Значи ние можем да изготвяме данъчни декларации, но за отчети не ни стигал акъла?! Че тя годишната декларация е по-сложна от отчета, ако трябва да бъдем честни. Хайде сега да правим и отделна Камара на съставители на данъчни декларации, а бизнеса да плаща куп излишни пари на още един правоспособен съставител на данъчни декларации! В крайна сметка данъчните декларации са по-важни от отчетите. Тях поне някой ги гледа. НАП ги гледа.

Да живеят Камарите и лицензите, колеги! От утре отделни Камари за всичко! И всички на изпит. По всичко!

1. За ТРЗ съставители на ведомости – Изпит в Камарата по ТРЗ съставители. Нима вярното и честно изчисляване на заплатите и осигуровките на хората не е важно? Това даже е по-важно.

2. За ДДС съставители  – Изпит в Камарата на съставителите на ДДС декларации. Нима ДДС-то не е важно за държавния бюджет? Важно е. Тогава – Камара – изпити.

3. За съставители на годишни данъчни декларации –  Изпит в Камарата на съставителите на данъчни декларации. Бюджетът на държавата е по-важен.

4. За съставители на НСИ отчети  – Изпит в Камарата на съставители на НСИ отчети. Стоп! Това е интересен въпрос  – кой ще съставя отчета на НСИ?! Ммм? Той е по-трудоемък от този по НСФОМСП. Щото ако счетоводителя съставя него, въпросния съставител какво ще прави? Ще преписва от него в отчета по НСФОМПС ли? Те данните от отчета на НСФОМСП се съдържат вече в отчета по НСИ?

5. За съставители на отчети по НСФОМСП – Тук ясно, разбрахме, че ний счетоводителите сме неуки и не сме дорасли да съставяме точно тези отчети. Други по-умни от нас колеги имат апетити за тази така важна дейност в отделна Камара.

До тук 5 важни Камари на съставители, колеги! Бизнеса да се подготви за яко плащане, а ние ще се върнем в първи срок, голямото междучасие…

Аз лично ще трябва да се явявам във всяка Камара, за да мога да си упражнявам професията и да храня семейството си! Моите клиенти са все малки фирми. Дано ми остане време да си виждам децата!

Извинете за емоция, която избълвах в този иначе така прекрасен сайт и форум!
одиторите искат да си направят нов бизнес със съставянето на отчетите ... заради прихода от одита, който им се свива . затова както става в ИДЕС  ще допуснат съвсем малко хора , които да са правоспособни в тая Камара.

А ние счетоводителите ще сме само оперативни и цяла година ще правим за малки суми ДДС, ТРЗ, ще завеждаме цялото счетоводство . на края на годината ще пращаме клиентите при съставител за повечко пари да им подписва отчетите . В най-добрия случай ще им даваме готова и изчистена оборотка а въпросните съставители ще пренасят цифрите от нея в десетина реда на отчета. и ще си прибират едни готови и осигурени със закон парички. то като са малко законните съставители клиентите къде ще ходят освен при тях . Ще плащат луди пари само на тях за едно съставяне на отчет. като все едно да направят одита задължителен за всички .
Аз рядко се включвам, но сега не издържах. Сега ще ви напиша и моето мнение.

Всичко това е, за да смучат парите на малкия бизнес!

Големият бизнес е лесен. Могат да си назначат куп оперативни счетоводители, главен и зам. главен, отделен ТРЗ отдел, отделни данъчни консултанти и юристи, отделно одитори и тн, и тн. Въобще могат да си назначат по двама счетоводители на всяка сметка – един на дебита, другия на кредита.

Лудост е малкият бизнес веднъж да плаща на счетоводител да го осчетоводява и да се грижи годишно, а втори път да плаща бесни суми за съставяне на годишния отчет на някой отделен съставител на ГФО. Че тя на някои цялата печалба за счетоводство и съставяне на отчет ще отиде, бре?!
Ясно де. "За целите на ал. 1 за облагаеми доставки се смятат и ..." доставката е облагаема само за тези цели (ал. 1 третира правото на ДК). Тоест идеята на члена и алинеята, която си постнал е да ни каже, че имаме право на ДК. Което пък ние не искаме да бъде упражнено.

А иначе "без да е за горните цели" с пълна сила си важи това, че доставката не подлежи на облагане с ДДС в България, съгласно чл.86, ал.3 и във връзка с чл.21, ал.2.

Както казах, ясна е и доставката и нейното право на ДК. Не за това ми беше разсъждението и въпросителните.
Малкия, не съм в първи клас де  ;D
Не са нито освободени, нито с нулева ставка тези доставки.
Други са... За тези доставки не се начислява ДДС. Доставката не подлежи на облагане с ДДС в България, съгласно чл.86, ал.3 и във връзка с чл.21, ал.2.
Имаше становище от НАП - щом има договор с възнаграждение, то по договора се осигурява, а ако няма, то като СОЛ.

Да, принципа е известен.
Въпросът ми е дали трябва да бъде осигуряван на МОД за самоосигуряващите се лице, а именно 420 лв. или трябва да бъде осигуряван на МОД за длъжност Управител в съответната икономическа дейност, който ще е около 900 лв.?

А в договора има ли възнаграждение упоменато?


Сам със себе си ДУК  :(

Те им ги пишат тия ДУКове на ЕООД-та някои много местити адвокати, та не смея да опонирам и аз.
Ами благодаря ви на всички.  :thumbup:
Ще се потерзая още малко.
А като паразуваме с дебитни или кредитни карти по магазините защо ни издават касова бележка тогава?
Ако възнаграждението е под МОД, то се осигуравя на МОД.
Ако възнаграждението е над или равно на МОД, то се осигурява на възнаграждението, но до размер 2000 лева.

Аз така мисля.
И аз така мислех да направя Малкия - в колоната "Без право на ДК" да ги включа. Но понеже няма колона в дневниците "С неупражнето право на ДК" та се изпочудих.

Чудя се дали да не ги включа с право на ДК и да не попълвам клетка 80 на ДДС декларацията? Ама така ще ми се събират там салда с години ...
Гледах ги тези членове няколко пъти преди да пиша тук.

Ето например не си упражняваме правото на ДК, но как да ги включа в дневника тогава тези фактури за покупки?
Тези плащания не се документираха с касова бележка задължително - нищо че са по банков път?
Фирма, регистрирана по ЗДДС по желание, но има дейност необлагаема с ДДС и не начислява ДДС по фактурите за продажба. Обаче в същото време ми дава разходи някакви мижави покупки със ДДС, което ще ми образува данъчен кредит. Съответно за 100-200 лева на месец не си заслужава да се прави ревизия. Та вие как процедирате? Искате ли го това ДДС? Включвате ли ги в дневниците с право на ДК тези фактури или без право на ДК. Собствениците казаха, че не искат проверки и ревизии от данъчните при такава малка сума. Какво да правя?