Здравейте,

Някой дали може да помогне:
В какъв срок може да бъде упражнено правото на ДК при внос на стоки?

Изчетох 100 пъти чл.71 от ЗДДС и чл.56 от ППЗДДС и така и не разбрах - правото може да се упражни само в периода, в който е начислен и платен ДДС, т.е. месеца на МД, или,
правото може да се упражни на общо основание в месеца на вноса или 1 от следващите 12 периода?

Чл.56 от ППЗДДС периода на упражняване на ДК е посочен само като "съответния период", без други разяснения.
Цитат
Чл. 56. (Изм. - ДВ, бр. 101 от 2006 г.) (1) (Доп. - ДВ, бр. 39 от 2008 г., в сила от 15.04.2008 г., изм. - ДВ, бр. 4 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г., изм. - ДВ, бр. 10 от 2011 г., в сила от 01.02.2011 г.) Право на приспадане на данъчен кредит за платения данък в случаите на внос се упражнява, като в дневника за покупките за съответния период се посочи митническия документ или друг документ за внос, издаден или заверен от митническата администрация, посочващ данъчно задълженото лице като получател или вносител и посочващ сумата на дължимия данък върху добавената стойност или даващ възможност за изчисляването на тази сума. При внос по чл. 16, ал. 3 от закона в дневника за покупките за съответния период се посочва документът, удостоверяващ приключването на митническите формалности.
На какво трябва да съответства на мен не ми става ясно.
Благодаря на пасат и irenabrili за отговорите!

Общо взето и моето мнение се очертава, че сделката не е ВОП, тъй като въпреки, че доставчикът е регистриран в Германия по ДДС, не се е регистрирал за търговия в ЕС и няма валиден VAT-ID.
Здравейте,

Имаме следният казус:

Българско дружество получава доставка на стока от немска фирма, която няма DE Ust-ID (VAT-ID), а само "Steuer Nummer" (който номер е различен от VAT-ID).

По местното законодателство немската фирма е регистрирана по ДДС (там всички са регистрирани по принцип, закона позволява малки изключения) и начислява и внася местния ДДС. Съответно, на фактурата, която ни издават има начислен на отделен ред техният 19% ДДС.

От немската фирма твърдят, че те са ОК с тяхното законодателство, тъй като правят по изключение доставка до друга страна в ЕС, и няма нужда да се регистрират за DE VAT-ID. Също, по тази причина на фактурата има изписан само техният "Steuer Nummer" и отказват да впишат нашия ДДС ИН.
От тяхна гледна точка, сделката не е ВОД.

Въпросите е за нас са:
  - за бълг. дружество тази доставка това ВОП ли е?
  - ако да, как да го декларираме след като немската фирма няма DE-номер
  - и пак ако да, имаме ли право на ДК в този случай?
 
Благодаря на отзовалите се!
Вие не купувате софтуера, а права за ползването му.

В този смисъл, прехвърлянето на права върху нематериални вещи е услуга  - чл.9, ал.2 т.1 от ЗДДС и директива 2006/112/ЕО чл.25 буква а).

Това ми е ясно, но как стои въпроса по отношение на развалената сделка ?
Здравейте,

Дружество е получило аванс по договор за доставка през м.02, като през този месец надвишава прага от 50000 за рег. по чл. 96 ал.1 от ЗДДС. През следващият период, м.03 сделката е развалена и е издадено КИ за получения аванс.

Въпроса ми е следвало ли е дружеството да подаде искане за задължителна регистрация по ЗДДС през м.03, при положение че сделката е развалена (датата на КИ е след 14-о число на м.03), като се има в предвид, че без аванса прагага за регистрация не е достигнат ?

Здравейте,

През 2013 г. дружество има покупки на стоки и оборудване от чуждестранни  ФЛ през Ebay и Paypal.

Няколко пъти препрочитам ЗДДФЛ и всякакви указания, свързани с подаването на справката по чл.73, и стигам до извода, че въпросните изплатени възнаграждения трябва да се включат в справката, тъй като са свързани с придобиване на движимо имущество и въпреки че въпросните доходи на ЧФЛ са необлагаеми по ЗДДФЛ (чл.13 ал.1 т.2).

И тук срещам най-сериозният проблем - нямам данните на въпросните ЧФЛ, тъй като те са скрити от Ebay и Paypal зад акаунтите с които продавачите са се регистрирали.

Някой с опит и/или знание по темата ако може да сподели до правилен извод ли стигам за справката по чл.73 - трябва да се подадат данните за ЧФЛ, както и практически как може да се осъществи.

Предварително благодаря на отзовалите се!
Здравейте,

Нерегистрирано по ДДС ЮЛ от България доставя стоки на нерегистрирано в страната си по ДДС ЮЛ от ЕС.

Оборота от такава сделка облагаем оборот ли е за целите на задължителната регистрация по чл.96 ал.1 от ЗДДС ?


Благодаря предварително на отзовалите се!
А според мен, ако такова искане наистина е постъпило, то фирмата е явно обект на специално отношение или изключителна некомпетентност.

Конкретно, исканиятапо  т.1 и т.3 са незаконни, като за т.1 органът поискал такава (публична) информация носи както административна отговорност за това, така и може да му бъде наложена глоба.

По т.3, отговорността по чл.34 и чл.47 ал.5 е за съставителя на ФО, а не на предприятието, което е възложило съставянето. Съответно, незаконно е и искането предприятието да представя копие от документ доказващ правото на съставителя, доколкото въпросното предприятие нито е издател на документа, нито е негов приносител/получател, и не би следвало да разполага с негов оригинал.

По т.2 и т.4 също са доста сдпорни исканията, доколкото за съставянето на ГФО не е задължително да има подписан писмен договор за счетоводни услуги.
 Искам да споделя и още нещо.   Преди да подадем заявление за регистрация НАП назначиха проверка на фирмата която тече  в момента, и затова ни отказаха регистрация, до приключване на проверката. Въпросът ми е- ако откажат регистрация и след проверката /има такава вероятност/ трябва отново да следим нов 12 месечен период- но с каква начална дата?

След всеки данъчен период по ЗДДС, т.е. след изтичането на всеки календарен месец, сте длъжни да следите облагаемия оборот на дружеството и ако са изпълнени условията на чл. 96 ЗДДС, т.е. оборота ви за последните 12 месеца преди текущия е по-голям от 50 000 лв., сте длъжни да подадете заявление за регистрация.

С две думи, след отказ, следващия месец подавате пак, и така всеки месец, докато не отпадне задължението за регистрация (оборота за последните 12 мес. стане по-малък от 50 000лв.) или докато не ви регистрират.
Да използвам и аз темата, безработен с доходи от наем и невнесени за част от 2012 г. здравни осигуровки.

Въпроса ми е: Ако липсващите ЗО за 2012 се внесат сега, през 2013 г., същите приспадат ли се от брутния доход преди облагането с данък?
4-5 дни от подаването на документите в ТР, ако всички документи са ОК, разбира се.
Ако си вземете ел. подпис на името на ЮЛ - ЕТ, можете да получите пълен достъп до услугите на НАП и без да се упълномощавате нотариално. В този случай, при регистрацията в системата на НАП трябва да подадете заявление като задължено лице и ще получите пълен достъп до избраните услуги автоматично, без да носите уведомления и пълномощни в НАП.

Същото важи и за собствениците на ЕООД.

Недостатъка е, че можете да ползвате такъв подпис само от името на ЮЛ, на което е издаден.
Не е моя фирмата, не е пререгистрирана в ТР, но има персонал.....

Няма значение на кого е фирмата, правната форма каква е - ЕТ, дружество?

Ако е ЕТ, би трябвало да е служебно заличена. Дружествата, мисля че имаха забрана да извършват търговска дейност.

И в двата случая не става ясно как фирмата има персонал 1 год. след срока за пререгистриране.
А не е ли по-правилно да отчетете разликата като финансов разход от разлика във валутен курс.
При това "нагласяване" с банковите такси ще се получи разминаване между счетоводните документи ( банковите бордера) и счетоводните записи, не е много добър вариант.
И аз съм в това положение, че и по-зле. Фирмата е създадена декември 2012, рег. по ДДС, обаче всичко което имам е 200 лв. за канцеларски материали и това е. В НСИ абсурд да я пусна, ГДД ясно. Ама с НСИ какво да правя, моля за помощ.


Пуснете декларация за неактивност. Статистиката не се интересува от суми под 1000 лв.


След като има разходи, значи има дейност.

Можете да подадете ГОД и ГДД с електронен подпис, с което ще си спестите много разправии. Подписа трябва да е личен на Управителя или най-добре фирмен на Управителя, защото в този случай НАП ви дава пълен достъп като задължено лице, без да е необходимо да посещавате техен офис за потвърждение.

Първо се подава ГОД в НСИ, след като получите вх. номер, можете да попълните ГДД, където описвате номера. Ако подавате и двете с ел. подпис, вх. номер от НСИ трябва автоматично да ви се появи във ел. форма за подаване на ГДД. Ако не го виждате там, трябва да изчакате да се синхронизират данните м/у НСИ и НАП.

Регистрирате се с подписа и в НСИ https://isbs.nsi.bg/.
На сайта им има и инструкция за регистрация и ползване на системата http://www.nsi.bg/files/Forms/ISBS_UsersGuide_ver.2.3.pdf.

Избирате подаване на ГОД за 2012, и попълвате:
 - Справка за предприятието през 2012 г.
 - Справка за група предприятия през 2012 г. Тук отбелязвате, че не сте част от група предприятия (предполагам). Ако сте, то тази тема не е за форума.
 - Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за 2012 г. Тук, ако не сте имали наети, попълвате в част I 0 бр наети, а в част II 1 бр работещ собственик и съответно възнаграждение ако е изплащано.

Други справки не трябва да попълвате, при положение, че нямате данни или те са 0, тъй като системата прави проверка на данните при подаване и няма да ви позволи да подадете такъв отчет, т.е. като не попълните Баланс и т.н. се приема, че те са с нулеви данни или без данни.

С това сте готови с подаването на ГОД в НСИ, без да нарушавате закона, като подавате отчет за фирма без дейност. :)