Объркването идва от факта, че в таблиците за МОД навсякъде стои 710,00лв.
Bobibo3 - Не можете да сключите трудов договор за 8ч на по-малко от 780лв. Щом начислявате прослужено време, то се слага отгоре.
Благодаря за отговорите, особено на  t.trifonov66 и на delphine. Наистина става въпрос за облекченията 2021г. Определено гимнастиката с периодите е объркваща. Вярно облекченията фигурират в служебните бележки на служителите. Обърква ме фактът, че това се случва през Декември 2021г, а периодът на справката е до 11,2021. Спрях да се доверявам сляпо на софтуери и обичам да знам какво трябва да се генерира - пасат ще ме разбере :).
Благодаря още веднъж
Здравейте всички,
Започнах да подготвям справката по чл.73 ал.6 и се породи следното чудене:
Справката е за период 12.2020г - 11.2021г, тъй като заплатите се изплащат в началото на следващия месец. През Декември в заплатите на служителите са включени облекченията за деца и са изплатени съответно през Януари. И въпросът ми е при така зададения период трябва ли облекченията да фигурират в справката?
Благодаря на всички, които изразят мнение.
Правят връзка. За да вземете решение са важни следните въпроси: много ли неща е трябвало да декларирате? Има ли възможност да се "уговорите" с получателите на доход да не подават и те. Как е платен доходът - брой, банка?
Ами точно това ме обърква и ме кара да се колебая. Продажби няма, покупки за 150лв. Все пак тази преоценка представлява текущи разходи за дейността, които не са данъчно признати и заради които ще трябва да се подаде данъчна декларация.
В декларацията по чл.92 има опция за подаване без да трябва да се подава ГОД именно поради необходимостта от преобразуване на финансовия резултат и това ме накара да се замисля дали това не е и моят случай.
Здравейте, фирмата през 2020г няма приходи. Разходите са 150лв. Направена е обаче преоценка на наличния склад и това вдига разходите над въпросните 500лв?
Трябва ли да се подаде ГОД в НСИ?
Благодаря предварително на всички, които ще изкажат мнение.
Здравейте,
Отчети, които съм подавала миналата година в АВ все още стоят със статус "обработва се"..... Как мислите това нормално ли е? Дали да звъня на информационния телефон да питам какво става? 12месеца обработка не ми се струва добре.... :no2:
Аз имам ЮЛНЦ за осъществяване на обществено полезна дейност. Не осъществява стопанска дейност. Подавам Уведомление в НСИ, че нямам дейност и в НАП декл.по чл.92 без дейност (1010а). И вече в Министерство на правосъдието останалите, за които можете да се ориентирате от тук: http://www.justice.government.bg/41/
Ето още един линк за отчетността на ЮЛНЦ: http://www.ngobg.info/bg/legal/16661-%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B8-%D1%81%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B5-%D0%B7%D0%B0-%D0%BE%D1%82%D1%87%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D1%8E%D0%BB%D0%BD%D1%86-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B7-2015%D0%B3.html
Дори и да не се налага задължително да подавате декларация в НАП, не губите нищо ако го направите.
Здравейте, имам следния казус относно "съставителите". В ГДД вече трябва да се посочват какви са отношенията между дружеството и съставителя - трудови или облигационни.
Собствениците имат 5 фирми - назначена съм на трудов договор в една от тях, но отчитам и другите. Всички фирми са независими една от друга, т.е няма фирма "майка".
Ще има ли проблем, ако на всички посоча опцията "трудов договор" и ако отговорът е "да"  какво да направим?
Здравейте, дали има някаква промяна в размера на таксите и банковата сметка за тази година?
Здравейте, използвам темата и аз за моя казус...
Фирмата  - ЕООД - НЕрегистрирано по ДДС, закупува стока от Китай. Китайците пускат фактура без никакво ддс. Изпращат стоката до Испански офис и от Испания с куриер влиза в България. Тук ЕООД-то продава стоката. Няма митница, т.е няма митническа декларация и имаме само "китайски" инвойси. Въпросите: в нарушение ли е фирмата?
Осчетоводяването? В случая ще заприходя стоката на цените по документите? Как да се процедира занапред?
Надявам се на някакъв отговор от някой   :question:
Ясно, Благодаря! Ще следя и това.
Фирмата ще отдава този офис под наем и мисля, че няма да попадне в обхвата на другите 2 оборота също.
Здравейте, ще ползвам темата, за да не задръствам форума излишно...
Фирма нерегистрирана по ДДС ще купува офис за 70хил.лв. Тя е новооткрита и няма оборот, следователно не трябва да се регистрира по ДДС, нали? Условието за регистрация е предходните 12месеца оборотът (т.е. издадените от фирмата фактури) да надхвърлят 50хил.лв.
Почти съм сигурна, че е така, но ми трябва и вашето мнение, за да стана абсолютно сигурна  :blush:
Благодаря на всички отзовали се  :give_rose:
alfa, create, много благодаря!
Здравейте, ще си позволя да ползвам темата, макар въпросът ми да е малко по-различен.
Работя по трудов договор и ме осигуряват на доход над максималния за 2015г. Регистрирах преди няколко дни ЕООД. Трябва ли да подавам в НАП и ОдК5 независимо, че няма да дължа осигуровки?
Предварително благодаря на всички отзовали се!
Здравейте ще ползвам тази тема, за да не задръствам форума :)
А знаете ли при промяна на данъчния адрес, променя ли се Данъчното поделение към което се подават отчетите и декларациите и се плащат съответно. Автоматично ли става това?
Благодаря предварително
17
ЮЛНЦ » Re: дарение
18.02.2015, 17:29
Благодаря, така ще го направя :good:
Мисълта ми беше обаче, че по този начин излиза, че реално дарението не е 10% от печалбата!!!
18
ЮЛНЦ » Re: дарение
18.02.2015, 16:01
Здравейте всички. Ще си позволя да ползвам темата, тъй като става дума пак за дарение.
Към края на годината засякохме, че фирмата ни ще е на около 35000лв печалба. Направихме дарение за 3400лв (спазвахме правилото за 10% от печалбата). Дарението е осчетоводено като разход и съответно печалбата става 31 600лв. Сега попълвам декларацията по чл.92 и се получава, че дарението ни е повече от признатото. Правилно ли е да е така? Справката за дарения винаги ли се попълва или само когато си знаем че дарението е по-голямо от данъчно признатото? :hmmm: