Имам следния въпрос, извинявам се предварително, ако някъде е писано, но аз неможах да намеря отговор на моя въпрос.
Физическо лице регистрирано като земеделски производител, за 2013 е получило субсидии по банкова сметка. Лицето не отчитало доходи от селскостопанска продукция и следователно ще попълва приложение 6 към ГДД по чл.50.
Въпроса ми е трябва ли да прилага някъкв документ към ГДД за получените суми - банково бордеро, служебан бележка или др. или нищо не се прилага.
Всичко написано е точно така, но ...
Ние сме купувач- равнението : гр.70 * 20%-ДДС-то....с 4532? от д-к продажби
                           - равнението : с/ка 401 и 4531............?  от д-к покупки

Аз лично използам този начин за рвнение:
ДДС при покупки
От дневника на покупки
Колона 11= колона 10 х 20 %
Колона 10= салдото на сметка 4531

ДДС при продажби
От дневника на продажби
Колона 9= колони 11+13+14 и колони от 16 до 25, ако има цифри
Колона 10= колона 12+ колона 15
Колана 10= салдото на сметка 4532

при ВОП
В дневника на продажби – главница в колони 9 и 13 и ДДС в колони 10 и 15
В дневника на покупки  - главница в колона 10, ДДС в колона 11

При ВОД
В дневника на продажбите – главница в колона 9 и ДДС в колона 20

При покупка на стоки с особен режим на облагане
Фактурата за покупки се отразява в дневника за покупки като  колони 10 и 11 са нулеви.
Протокола по чл.117 в дневника на покупки – главницата в колона 10, ДДС в колона 11, в дневника на продажби – главницата в колони 9 и 14, ДДС в колони 10 и 15

При продажба на стоки с особен режим на облагане
Фактурата за продажбата се отразява в дневника на продажбите – главница в колони 9 и 11, а колони 10 и 12 са нулеви.

Равнение на 70 група със Справката декларация по ДДС
Кредитното салдо на гр.70 за месеца трябва да бъде равно на клетка 11 от Справката декларация по ДДС.
 кр. салдо 70 група = на клетка 11 от СП по ДДС
При неравнение се търси разликата която е от приходи които не са сделки или фактури не включени в 70 гр., най-често това са получените и усвоените аванси по сметка 412, приходи като счетоводно изчистване на партиди, възстановени гаранции от търг, приход от застрахователна щета и много други.
Получени авансови преводи /ПАП/ през месеца минус усвоените авансови преводи /УАП/ през месеца, както и други приходи /ДП/ които не са сделки
Разликата между 70 гр. и клетка 11 от СП по ДДС = ПАП – (УАП+ДП)

Сметка 401 и 4531 не съм мисли как може да се равни. Ако някой има идея ще се радвам да я сподели.
Съгласен съм със забелжката.
Грешката е моя за което се извинявам.
Просто не съм догледал какво съм написал.
Извинявам се отново
Аз правя прихващането през 498 или
401/498
498/411
Привет !
Преди да се занесе болничният в НОИ трябва ли да сме подали Д1 и Д6 ?

И за двете има срок - за болничния да 25 число на месеца следваш месеца през който е боледувал. За осигуровките  също 25 число на месеца следващ начислението. Не са обвързани с това кое първо ще занасеш и ли подадеш.
На тези въпроси най-добре ще ти отговорят в НАП. Освен заявленито за доброволна регитрация по чл.100 от ЗДДС се подават и още справки в свободен текст от рода на:
Има ли дружеството регистриран касов апарат, касови обороти, отразани приходи, къде ще се ивършва дейността на фирмата, кое ще води счетоводтвото, има ли наети обекти, има ли закупени ДМА и др. такива справки. Мисля, че при внасяне на документите искат лично собстевника да отиде в НАП зад попълни някъкв въпросник и да проведат разговор с компетентните служители на НАП. Неможе друго лице да го замести. И при получавана карточето за регистрация също лично собсвеника.
Дано не бъркам нещо.
Защото заплата за декември е дадна на 06.01.20104. И данъка е удържан през януари.
Покупка на вторични суровини /ВС/ също е доставка със специален ред на облагане.
Сделката е следната-  фирма регистрирана по ДДС продава ВС на фирма регистрирана също по ДДС.
Купувача отразява фактурата за покупка на ВС в дневника за покупки, това е новото от тази година. Фактура е с код 01 и се показва в дневника за покупките в колони 3 и 8а, колона 10 и 11 остават празни. Във фактурата продавача задължително отбелязва текста „обратно начисляване чл.163а, ал.2 от ЗДДС”.
Фактурата се осчетоводява
гр.30/401 или 501

Създава се Протокол по чл.117 от ЗДДС за обратно начисляване на ДДС. Този Протокол се отразява в Дневника на покупките и в Дневника на продажбите  с код 09 в колона 3 и с код 01 в колона 8а. Главницата се отразява в колона 10 на Дневника за покупки, а ДДс-то в колона 11.
В Дневника на продажбите същият този Протокол се отразява с код 09 в колона 3 и код 01 в колона 8а. Главницата се отразява в клони 9 и 14, а ДДС-то в колони 10 и 15.
Във протокола купувача задължително отбелязва „  чл.163б, ал.1 от ЗДДС”.
Протокола се осчетоводява
4531/4532 с ДДС-то.

Равнението на Дневника на покупки е следното
Колона 10 по 20% трябва да дава колона 11.
Колона 11 трябва да се равнява на дебитното салдо на сметка 4531.

Равнението на Дневника на продажби е следното:

Колона 9 е рана на сбора на колони 11, 14 и ако има суми в колони от 16 да 25 включително.
Колона 10 е равна на сбора от колони 12 и 15.
Колона 10 трябва да е равна на кредитното салдо на сметка 4532


Продавача отразява фактурата само в Дневника за продажби с код 01 в колони 3 и 8а.
Сумата на фактурата се отразява в колони 9 и 11, колони 10 и 12 са празни.
Във фактурата продавача задължително се пише „обратно начисляване чл.163а, ал.2 от ЗДДС”
Фактурата се осчетоводява
411/ гр. 70
Аз мисля, че така.
Аз да се похваля днес си подадох успешно Дек.1 и Дек.6.
Дек.6 я направих с две колони - едната за осигуровките за м. януари 2014, другата с ДОД за декември удържан в януари. В точка 9 писах и на двете 01.2014 г., едното с флаг 5, другото с флаг 8.
Отдолу в точка 18 за осигуровките писах 03.02.2004 г. защото тогава си преведох заплатите, на ДОД писах 31.01.2014. При зипращането избрах период янури-януари 2014  и не правих никъкви отметки.
Това е.
Мисля, че само ДОД не се внася
Да потвърждавам думите на registrirana.
Когато се подават едновременно Дек.1 и Дек.6 не се чеква нищо.
Когато подаваш само Дек.1 чекваш, че няма да подаваш Дек.6 и обратно.
Въпреки, че съм колега, мисля, че данъка трябва да се внесе до 31 март 2014 год.
Този данък ще се декларира с ГДД за 2013 г. в част VII.
И след като се подаде декларацията задълженито и срока му за плащане ще се появи в справката за задължения на фирмата.
Така мисял аз, ако греша нека да бъда поправен.

Здравейте,
има питане към колеги които са пуснали вече декларация 1 и деклараця 6, трябва ли да има отметки на тези въпроси или нетрябва.  Ако може разяснение по въпроса.Това ми излиза като се опитам да пусна декларациите в НАП. незнам дали има тема в която е дискутирано това.
Благодаря предварително.

Няма основание за подаване на Декларация обр. № 1 - не се прилага чл. 2, ал. 4 от наредба Н-8

Няма основание за подаване на Декларация обр. № 6 - не се прилага чл. 2, ал. 4 от наредба Н-8