Благодаря.
Наредба за обществено осигуряване на самоосигуряващите се лица, българските граждани на работа в чужбина и морските лица
Чл. 14. (Изм. - ДВ, бр. 83 от 2000 г., изм., бр. 19 от 2002 г., в сила от 01.01.2002 г.; изм., бр. 17 от 2008 г., в сила от 01.01.2008 г.; изм., бр. 2 от 2010 г., в сила от 01.01.2010 г.) Осигурителните вноски за лицата, по чл. 13, ал. 1 се изчисляват върху левовата заплата и върху левовата равностойност на валутната заплата по курса на Българската народна банка към датата на плащането, но върху не повече от максималния месечен размер на осигурителния доход, определен със Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване за съответната година.

Значи наистина се опитват да измамят моите приятели.

Добър ден, преди малко получих обаждане от мой приятел, който е командирован заедно с още 10-тина свои колеги в чужбина. Техния шеф им е обяснил, че от 01.01.2013 имало промяна в КСО и всички служители на български фирми, командировани в чужбина трябва да се осигуряват на максималния осигурителен праг от 2200 лв и поради тази причина той щял да им удържа осигуровките от заплатите. На мен това ми се вижда чиста проба измама и че тоя господин иска да им вземе парите на момчетата. Изчетох цялото КСО и такава промяна няма. Някой все пак дали знае нещо, по този въпрос, защото аз все пак не съм ТРЗ и може да изпускам нещо. Благодаря Ви предварително за разясненията.
Много Ви благодаря на всички за отговорите. Значи ще е 52
А споменахте ли , че става въпрос за лице в отпуск за бременност и раждане и отглеждане на дете до 2 години?
Скрит текст :
Да, разбира се! С това започнах, но служителят, с който разговарях изглежда беше видно ядосан, че съм му прекъснал следобедната дрямка и ми тръшна телефона без да се представи и затова се усъмних и писах тук.
Сега говорих с Инспекция по труда и от там ми казаха, че трябва да изплатим 32 дена....  :hmmm:
Здравейте, имам един много дебилски въпрос, но за жалост съм нов в тази професия, че ТРЗ-то напусна. Наша служителка започва работа в началото на януари 2011, но през май 2011 излиза в майчинство като сега е в последните дни на отпуската си за гледане на дете до две годишна възраст. През този период й си е натрупала неизползвана отпуска. Момичето иска да напуска, защото си е намерила по-добра работа и иска директно да започне от там. Въпроса ми е свързан с отпуската. По чл. 176 от КТ до 10 дни от неизползваната отпуска от предходната година може да се прехвърля за следваща година. Т.е за 2011 и 2012 вместо 40 дни трябва да изплатим 20 дена и 12 дена за тази година т.е общо 32 дни... Правилно ли тълкувам кодекса на труда или за излезлите в майчинство това правило не важи? Ако някой се е сблъсквал с подобен казус моля да ми помогне за да не объркам нещо. Благодаря Ви предварително
Здравейте, имам един много дебилски въпрос, но за жалост съм нов в тази професия, че ТРЗ-то напусна. Наша служителка започва работа в началото на януари 2011, но през май 2011 излиза в майчинство като сега е в последните дни на отпуската си за гледане на дете до две годишна възраст. През този период й си е натрупала неизползвана отпуска. Момичето иска да напуска, защото си е намерила по-добра работа и иска директно да започне от там. Въпроса ми е свързан с отпуската. По чл. 176 от КТ до 10 дни от неизползваната отпуска от предходната година може да се прехвърля за следваща година. Т.е за 2011 и 2012 вместо 40 дни трябва да изплатим 20 дена и 12 дена за тази година т.е общо 32 дни... Правилно ли тълкувам кодекса на труда или за излезлите в майчинство това правило не важи? Ако някой се е сблъсквал с подобен казус моля да ми помогне за да не объркам нещо. Благодаря Ви предварително
Здравейте, извинявам се за глупавия въпрос, но през миналия месец от моята фирма напусна главния счетоводител и той се занимаваше с ТРЗ-то и сега тази отговорност падна върху мен, а аз съм току-що завършил студент с едва 10 месеца опит като счетоводител, и ми връчиха ТРЗ-то на над 40 фирми и вече се побърках... Та на въпроса - през месец май има служител, който прекрати договора си по чл. 327 ал.1 т.2 по вина на работодател и от друга фирма беше уволнен служител, на който му се дължи обезщетение по чл. 220. Трябва ли да начислявам някакви разчети към ДОО, ДЗПО, ЗО, ГВРС, ТЗПБ, ОЗМ и прочие. Знам, че съм длъжен да им удържа ДОД, но за тия другите не съм сигурен. Благодаря ви предварително. Лека вечер и приятна събота и неделя.
Здравейте, от тоя месец ми попадна един застрахователен брокер и сега започвам да осчетоводявам документите му. Брокерът е регистриран по ДДС, но има ли право да ползва данъчен кредит за гориво, наем, ток, вода, интернет и др. консумативи за офиса? Знам, че доставките му са освободени по смисъла на чл. 47 ал.1, но за покупките му не знам. Надявам се някой да ми помогне, защото до сега не съм попадал на застрахователен брокер. Предварително ви благодаря, колеги.
Много благодаря за бързия отговор... А работодателя трябва ли да ми издаде писмена заповед или не е нужно ?
Добър ден, от няколко месеца моят работодател има финансови затруднения и всеки месец се бави със заплащането на заплатите и си намерих няколко фирми, на които да им водя счетоводството за да си докарвам допълнителни доходи колкото да не излизам в просрочия и да има какво да сложа на масата. В трудовия ми договор е заложена клауза според, която трябва да получа съгласие от работодателя си ако искам да развивам дейност, която да е конкурентна на неговата дейност. Управителя на фирмата ще ми даде писмено съгласие, но не знам как да оформя самата молба. Може ли някой да ми помогне. Ще съм му много благодарен.