Съгласно промяната , за да се ползват облекчения-например ТЕЛК, за деца и др. трябва да нямат задължения към НАП или Общините. При положение че през годината например на майката която е с ТЕЛК и се намалява данъчната основа, в края на годината си подава декларация по чл 22в, но има неплатени данъци към Общината, за което работодателя няма как да знае. Това означава ли че трябва да се искат бележки за липса на задължения към НАП и Общините на всички които ползват облекчения през годината и ако имат задължения какво трява да се направи от страна на работодателя?
Фирма е издала фактура на 30,06,2012 г. към клиент и давностния срок от 5 г. изтича в 2017г. През този период клиента е търсен многократно. На 03,02,2017г. е намерен и е подписал писмо за потвърждаване на задължения, но няма да плати. След този подпис    тече ли нов давностен срок , защото смятам да отпиша това вземане още в м,07 2017г.