т.е. при регистрация в АВ се подава ДУ без упоменато възнаграждение. След регистрация, при започване на дейност подава Окд5 и си внася осигуровки като СОЛ. Междувременно разходите за офис, консумативи и т.н. са си данъчно признати разходи.
Моля  за повече информация за получаването на възнаграждение за личен труд, никога досега не ми се е налагало. Какви са стъпките-
- Решение на ОС за изплащане на сума за положен личен труд - само при осъществени приходи или ежемесечни?
- Осигуровките за положен личен труд как се съчетават с осигуровките като СОЛ
- А ДДФЛ?
Във фирмата разхода за възнагр.за положен личен труд се признава, и пак стигам до осигуровки и ДДФЛ - за чия сметка
Моля за упътване какво  още да прочета, поровя и т.н.  :question:
Здравейте,
Казусът ми е следния. Предстои регистрация на ООД- агенция за недвижими имоти; единия съдружник ще работи в дружеството и като брокер, другият не работи и не участва в дейността на др-вото. Какъв е реда за осигуряване на първия съдружник при условие, че ще работи и като брокер, абе накратко ще си работи сам в дружеството, поне докато не изкарат достатъчно пари, за да си разширят дейността.
Въпросът е –
1.   Има ли вариант да си внася осигуровки като СОЛ върху 460лв, няма да има доходи от дружеството.  Иска да избегне осигуряването по ДУК – МОД е 960лв и поне в началото ще му е трудно финансово.
2.   При условие, че е възможно да бъде само като СОЛ – ще се признават ли като разход в дружеството закупен мобилен телефон със съответния абонамент, компютър, наем офис  и т.н.
Изчетох доста, но това което нормативно изясних за себе си е, че би трябвало да е на ДУК върху 960лв и отделно като СОЛ за работата като брокер

Моля за коментар от Ваша страна
 :blush: