Благодаря за потвърждението! Колкото повече трудове на специалисти изчитам, толкова повече разбирам колко много имаме да наваксваме спрямо ЕС и МССПС и конкретно в случая МССПС 1 и финансовите отчети, които се изготвят в публичните предприятия в другите членки на ЕС. Разликите в изготвяните отчети са доста сериозни.

Не знам как се процедира във форума, но за мен темата е изчерпана и е за заключване.
Всъщност се оказва, че е издадена заповед от МФ, която доста променя нещата. Заповедта е № ЗМФ-1338/2015 г., която е в сила и за тази година и гласи, че ГФО на бюджетните организации включват баланс, отчет за приходите и разходите, отчет за касовото изпълнение на бюджета и приложения.
Не съм сигурен вече на какво да вярвам - на ДДС 20, на тази заповед или на хора с реален опит с които разговарях днес. Никой не успя да ми даде точен отговор. Отговорите звучаха по-скоро като "би трябвало, но...".
Благодаря! Точно както си мислих. Уви, след като съм нов в тези неща, ЗС и ЗПФ само ме объркаха допълнително, след като се правят препратки от единия към другия закон към Заповед на МФ за изискванията за съставяне на отчети от бюджетни предприятия, която така и не открих. Очевидно все още не се съставя ОПР в публичния сектор.
Да разбирам ли, че елементите на ГФО (баланс, отчет за касово изпълнение на бюджета и прилжения) са все още актуални и няма добавени такива с промените от 01.01.2017г?
Здравейте! Тъй като от известно време проявих интерес към счетоводството и по-конкретно това в публичния сектор започнах да чета различни разработки и статии за същността му. В изчетената от мен литература научих, че елементите на ГФО в тези предприятия включват само баланс, приложения и отчет за касовото изпълнение на бюджета. В публикация на човек, занимаващ се с това обаче се твърди, че бюджетните предприятия съставят и отчет за приходите и разходите.
От тук и въпроса ми - необходимо ли е да се съставя ОПР в публичния сектор или е допусната грешка в публикацията?