Здравейте, Ирена,

Много благодаря за отговора!

Бихте ли ме насочили към публикувана нормативна уредба, която определя съдържанието на пътна книжка на служебен автомобил. Целта е и вълкът да е сит (счетоводителите да са доволни), и агнето да е цяло (описването на всеки курс да не отнема половин работен ден) :).

На всички е ясно, че трябва да има отчетност на разходите, но все пак трябва да вършим и друга работа освен описване на курсове :).

Ако с автомобила се извършват само доставки, фактура с приемо-предавателен протокол покриват на 90% изискванията. Там няма само ЕГН-тата на товарачите.
Как бихте описали документално посещението на търговец при клиент с цел преговори, или на сервизен техник при машина? За сервизния може би е достатъчен сервизен протокол? Но за търговеца не се сещам... :(

Благодаря предварително!
Здравейте,

Малка фирма доставя стоки на клиенти със служебен автомобил. В пътна книжка се води отчет с колони:
-Дата,
-Маршрут,
-Изминати километри,
-От тях "извънградски",
-Цел на пътуването (с две-три думи),
-Шофьор.

Според обслужващата ни счетоводна фирма, в пътната книжка за всеки курс трябва да има следното инфо:

• Складов / експедиционен документ за продадените стоки;
• място, където е натоварена стоката /точен адрес/;
• лица, извършили натоварването на стоките в транспортното средство – имена и ЕГН;
• документ за извършен транспорт на стоките /фактура, товарителница, пътен лист, договори с физически лица/;
• регистрационен № на транспортното средство, с което е извършен превоза на стоките /вид, марка, модел, цвят, товароносимост, собственост на транспортното средство – идентификационни данни, шофьор – имена и ЕГН ;
• предмет на доставката /описание на стоките/
• разфасовка на продадените стоки;
• количество
• лицата, които са предали и приели доставка от страна на доставчика и от страна на получателя;
• място, където е разтоварена стоката /точен адрес/
• дата и час на предаване на стоките в обект/склад на получателя/изпълнителя.

Моля, коментирайте доколко изискванията на счетоводителите са обосновани. А как трябва да се процедира, когато със същия автомобил търговски представител ходи на среща с клиент? Или когато пак със същия автомобил сервизният техник посещава машина за ремонт при клиент?

Благодаря предварително!

Ако приемем, че тези документи би трябвало да описват разход, направен за каквато и да е доставка, звучи много обезпокоително, ако трябва да се опише с всички тези данни разходът, направен за доставката на кутия химикалки на стойност 20лв, от кв.Люлин в София, до кв.Младост, пак в София, с автомобил, собственост на фирмата доставчик.