Има варианти но няма да обяснявам ситуацията тук не мисля, че ще е от полза. Всъщност днес ситуацията се опрости, НАП се обадиха и ми призна служителя, че това което му предложих да се направи вчера е законно и по-добър подход, така че вече не иска да се променя нищо, искат да се изпратят писмени обяснения и придружаващо писмо описващи приходите на земеделския производител. Но аз не съм писал преди придружаващо писмо, даже не знам каква му е целта понеже в писмените обяснения които трябва да са отделен документ ще се опише същината на въпроса. Та може ли пример за подобно придружаващо писмо?
Може ли да ми препоръчате счетоводител който да е компетентен в изискванията за земеделски производители и осигуряването? Належащия проблем не е сложен или голям но е специфичен. Предишния счетоводител е подал годишна данъчна декларация с некоректни данни в една от таблиците и НАП препоръчват да се направят няколко промени които касаят приходи, разходи, осигуровки. Но си мисля, че това което те искат да се направи не е единствения вариант и най-доброто за лицето, а най-лесното за тях. Аз вече бях при счетоводител но случих на такъв, който знаеше по-малко от мен по въпроса и ми каза общи приказки въпреки че искаше не малко пари за консултацията. Ако може да ми препоръчате такъв който първо ще се запознае с въпроса за да каже дали може да бъде полезен с нещо по него и след това ще иска да му платя, ще се радвам.
Въпроса ми мисля че е лесен, може в последствие да добавя и други но за момента: Kогато се внасят стоки, от извън ЕС се дължат данъци ДДС и мито но има и прагове под които не се дължат. Ще бъде ли проблем ако фирма купува такива евтини стоки без да превишава прагът и ги продава след това. Nяма нужда да навлизате в подробности, просто дали ще е ок, и също така ще бъде ли преимущество за фирмата в случай че не е регистрирана по ДДС ?
Благодаря за отговoрът. Значи няма да пиша приходите от стари вещи, аз когато говорих с НАП в петък питах как мога да докажа че са стари вещи ако реши да провери някой и не ми отговориха нищо. Действително и аз мисля че е невъзможно да се докаже  затова не трябва да бъде критерии. Критерии трябва да бъде брой продадени вещи за годината и общо приходи . Например 100 пратки или 5000 лева. Макар че някой ако си продаде професионалният фотоапарат за 5000 лева и ще трябва да му плаща данък.
Цитат
Пишете, че накрая следва да прикачите документа - за какъв документ става дума ?
Първоначално изтеглих декларация 50 като pdf на компютъра и мислех че като я попълня трябва да я кача в сайта, сега обаче видях че се попълва онлайн в сайта.
Цитат
Как не им е дошло на ум на хилядите ЕТ, че вместо да правят ЕТ-та могат да бъдат нерегистрирани като ЕТ и да не внасят осигуровки ???
Нали в замяна на тези осигуровки ще получава пенсия това ЕТ. А ако не е регистриран и не плаща няма, или някаква минимална по възраст ще му дадат ? Което звучи справедливо.

Сетих се още един въпрос. Здравните ми осигуровки които си плащах сам , на куп като се вънрах в България, бях подал декларация 7 преди да замина. Броят ли се за разход и мога ли да ги впиша някъде ?
Попълвам си декларацията за продажби в интернет, онлайн мисля да я подам, като един отговорен гражданин, физическо лице съм. Вчера говорих с трима от НАП, информационният им център и горе долу успях да сглобя почти цялата информация която ми е нужна. http://www.nap.bg/page?id=702 Иначе за тези които не знаят ето тук накратко са обяснили от НАП колкото да не е без нищо какво трябва да се прави. Не знам как са се излъгали да напишат че за личните вещи не се плаща данък, иначе доста добре и логически са обяснили защо трябва да се плаща данъка от физическите лица, което ми харесва. Но не ми харесва че не са обяснили нищо друго, нито какво да пиша в данъчната декларация, нито какво да правя ако съм продал и лични вещи и купени, или пък дали мога да си приспадна някакви разходи. Едната жена от НАП ми затвори като стигнах до втория въпрос, вторият мъж ми каза на всичките въпроси че можело, което е много странно, защото то в българските закони обикновено нищо не може което в полза на данъкоплатеца, а ако случайно може все ще се намери някой да го разтъклува така че точно за теб да не може... И затова звъннах пак, и третата жена ми отговаряше като робот на всички въпроси и ми четеше закона, сто члена ми прочете, чаках 15 минути да намери още няколко и в крайна сметка като я попитах какво би написала на мое място каза че не може да каже... Иначе не съм продал много неща 1800 лева общо 272 лева данък, не ми пречи да го платя и целият, но не е правилно, по-малко трябва да е защото около 500 лева са от стари вещи в къщи, а още 300 са разходи за купуването на другите които са нови.

В момента започнах да попълвам декларацията и не знам:
1)- В началото на декларацията, има избор "7. Местно лице >> 8. Чуждестранно лице >> 9. Самоосигуряващо
се лице >>10. Лице, което се осигурява по реда на чл. 40, ал. 5 от Закона за здравното осигуряване >>"
Какво съм аз, миналата година в края на Ляото се върнах в България до преди това ме нямаше и чак декември месец започнах нормалан работа, нали със заплата и т.н.

2)-"Част ІІІ - Приложения към декларацията", тук си отбелязвам "Образец 2021: Приложение № 2" това ми го казаха като питах НАП но нещо друго трябва ли да попълня тук ? (например това за какво е "Годишен отчет за дейността вх.№" трябва ли ми ?)

3)- "Част ІV - Изчисляване на данъка върху общата годишна данъчна основа" тук не популвам нищо защото пише отдолу "Не се включват доходите от стопанска дейност като едноличен търговец и доходите от друга стопанска дейност по чл. 29а от
ЗДДФЛ. Те се декларират в Приложение № 2 и се облагат с данък върху годишната данъчна основа по чл. 28 от ЗДДФЛ" нали ?

4)- След това отивам на "Приложение № 2
доходи от стопанска дейност като едноличен търговец" това го пропускам понеже не съм едноличен търговец нали ? И отивам на по-долното "Част ІІ - Данни за дейността" тук пиша търгувия на дребно чрез продажби на стоки с поръчка по интернет, така ми казаха от НАП нали не са объркали ? И отдолу избирам точка "5. Стопанска дейност на физическо лице, което е търговец по смисъла на ТЗ, но не е регистрирано като едноличен търговец "

5)-"7.1. Година на преотстъпване на данъка, по отношение на която е налице задължение за продължаване на дейността за
период поне 3 години след годината на преотстъпване" това не се отнася за мен нали ?

6)- И идваме до всъщност писането на приходи разходи "Част ІІІ - Формиране на облагаемия доход". Тук обаче имаше голямо разногласие при служителите на НАП, първата жена каза изобщо да не пиша приходите от продажбата на вещите от дома и разходите, втория служител каза че за разходите мога да прикача като файлове снимки на поръчките от сайтовете от които съм ги купил и да си ги пиша като разходи, а третия служител каза просто да платя данък за всичкото. Което естествено е най-лесният отговор и повечето хора за него се сещат, просто плащаш всичко и да не се занимават повече, но не е правилен, не трябва да е така. Така че все още не знам кой начин да избера.

7)-И от тук надолу има ли какво пошече да попълва, автоматично ми се попълни полето с дължимият данък, има разни страници "ПРЕОБРАЗУВАНЕ НА СЧЕТОВОДНИЯ ФИНАНСОВ РЕЗУЛТАТ", "Част V - Прилагане на чл. 29а, ал. 2 от ЗДДФЛ", "Част VІ - Деклариране на взаимоотношения със свързани лица", "Част VІІ - Данък върху разходите" и т.н. тези неща мисля че не трябва да се попълват нали ?


След това прикачам документа в сайта в меню "Декларация по чл.50 от ЗДДФЛ за доходите на физически лица" там има бутон "импорт", отивам на плащания "Плащане на задължения към бюджета по електронен път" превеждам парите и това е нали ?


Извинявайте че стана дълъг постът ми, не намерих почти никаква информация за това, ако може като отговаряте да пишете и номера на върпоса по който отговаряте за да не се обърквам. Благодаря, мисля че информацията ще е полезна и за други веднъж написана.