Ако е имала наети лица изобщо или през последните 5 години?
Наследяването на ЕТ от вас, ако искате да го поемете, трябва да се отрази в Търговския регистър, по принцип това е работа на адвокат.
Не, не искам да го поема, искам да го закрия, отново ли трябва да се отрази в Търговския регистър?
Наследих ЕТ през 2020 г. От 01.2019г. по думи на счетоводителя ЕТ-то е замразено. Имам следните въпроси:
- Къде мога да проверя дали ЕТ-то реално е замразено?
- Къде мога да проверя дали в Търговския регистър е подадена декларация за липса на дейсност, ако не е подадена тази декларация може ли да се подаде със задна дата и има ли глоби и какви са те?
- Искам да закрия фирмата, при ревизия от НОИ 5 години назад при положение, че фирмата е замразена какви документи ще искат да се предоставят? Счетоводителят твърди, че ведомостите са върнати в НОИ, но от НОИ казват, че при тях няма никакви постъпили документи.
-Ако не закрия фирмата какви задължения имам във връзка с нея?
Благодаря!
Фактурата е от Спиди за куриерски услуги и такси за плащания с карта за м.Януари.
Ако се самоосигурявам трябва ли да подавам някакви декларации - естествено. Поне ОКД5 и Д1 - тук имай предвид декларации относно майчинството.
Това не бях обмислила, че ако е на трудов договор трябва да има работно място. Работим от вкъщи, работното място е гараж, който се ползва освен за работата на фирмата и за лични цели. Не ползваме никакви разходи в тази връзка. Може ми някакъв допълнителен договор за работа в определени дни ще е по-удачен, ще съм благодарна ако дадете и вие идея какъв може да е договора, работата е малко специфична, гравираме дървени предмети основно, прави се файл на компютър и с това нашата работа свършва. След това машината е на ход.
Здравейте,
Имам нужда от съвет от по-опитни от мен. Със съпруга ми имаме малък семеен бизнес, до момента той се самоосигуряваше като управител, но нямаме сигурен доход всеки месец и понякога изкарваме дори за осигуровките и взехме решение временно да спрем да работим. Това, което трябва да подам към НАП е ОКД-5, но коя отметка трябва да цъкна ? Прекъсвам или Прекратявам дейност? И другия ми въпрос в тази връзка е мога ли да подам прекратяване от 01.02 при положение,че на 01.02 сме получили регулярна фактура от куриер, която ще платим днес?
В момента, в който решим отново да работим до колкото смятах ще ни е по-изгодно ако аз съм самоосигуряващо се лице - управител ( дохода ми е около 3500 бруто), а той на трудов договор 2 или 4 часа. Това, което ме притеснява обаче е, че в момента съм втора година по майчинство, но работя и получавам половината майчинство, ако се самоосигурявам трябва ли да подавам някакви декларации и това ще прекрати ли получаването на майчинството.
Много благодаря предварително на всички изчели до край и отзовали се!
Много благодаря за бързия отговор, а на отработени дни какво посочвам? Броя работни дни за съответния месец? Също така ще ми позволи ли системата да подам декларациите за март, април и май?
Здравейте, тъй като за първи път се сблъсквам с граждански договор моля за съдействие и стъпка по стъпка за подаване на съответните декларации. Преди да пиша прочетох доста неща, но накрая нещо се обърках. Граждански договор сключен на 01.03.2023 на лице,което е по майчинство 1-ва година за 1500лв., дохода е изплатен на 30.06. Сега, до 25.07.23 трябва да подам декл. 55 и декл.1 и 6. Относно декл.1 ( ще си попълвам в програмата на НАП) вид осигурен-14. За дни за започване и спиране на осигуряването попълвам ли нещо? На дни в осигуряване 22 ли посочвам ( тези за м.06)? Осигурителен доход - 1332.73. Декларация 6 за м.06 попълвам съответно със сумите за ДОО - 197.24, ДЗПО-66.64, ЗО - 106.62, а през м.07 подавам декл.6 само с данъка- 117.31
Ами дъските не се произвеждат от фирмата, купуват се готови
Прав сте, страхотно съм си формулирала мисълта ...
Няма да се размина без производство, значи? А дъските мога ли да ги изписвам директно 601/302
Здравейте,
Имам следното питане - фирма , която се занимава с гравиране на дървени дъски и изработка на разни дървени неща следва ли да се осчетоводява като производство. Дъските, които се гравират се закупуват готови и само се гравира върху тях - тук няма много въпросителни, но примерно изработва се също и къщичка за ключове, която е направена от шперплат, боядисана и добавени елементи като цветя, птички и т.н- тук ако се прави производство шпреплата за една къщичка може да се изчисли, но боята, която ще се вложи как да бъде изчислена? Или просто трябва да се заложат някакви примерни стойности? Благодаря на отзовалите се :)
Здравейте,
Моля споделете мнение относно третирането на картите за градски транспорт и ваучерите за гориво. Фирмата има намерение да дава на повечето служители карти за градски транспорт, а на тези които няма да се възползват от тях (пътуват от друг град) сума за ваучер за гориво, равен на стойността на картата за градски транспорт. Социален разход са, подлежат на облагане с осигуровки за фонд Пенсии, ДЗПО и ЗО, начислява се данък по ЗКПо, по ДДФЛ не подлежат на облагане. До тук добре, обаче ще се закупят поименни годишни карти на служителите.Та, въпроса ми е как следва това да се отрази - дава се картата примерно м.01, начислват и се внасят всички осигуровки до 25-то число на м.02 или всеки месец се прави пропорционално удръжка на осигуровки. Другото ми питане е как следва да се оформи - с Решение на работниците или със Заповед на работодателя( до колкото четох и двата варианта са възможни)