Здравейте,

Не съм счетоводител, но търся по-опростено решение за дейността на търговските представителина фирмата, тъй като от счетовоствтото в последните месеци изискват огромен обем отчети, съпровождащи една основна дейност на компанията.
Казуса е следния. Имаме търговски представители, които са непрекъснато в движение из цялата страна. Според мен за тях не трябва да се издават заповеди за командировка и да се изискват пътни листа, в съотвествие с чл.6, ал.1, т.1 от Наредбата за командировките в страната. А ако се издават такива, мисля и че задължително трябва да се изплащат дневни?
Досега на тези търговци се изплащаше служебен аванс в началото на месеца за разходи за гориво, храна, ношувка, представителни разходи, които те отчитат с фактури и касови бележки в  края на месеца.
Проблема е, че имаме вътрешни правила, според които не държим пари в брой (каса). Служебния аванс се изплаща по банков път по лична сметка на служителя.
Тъй като те са непрекъснато на път, не си представям как може да се издава заповед за командировка за всяко пътуване и да се подписва от управителя, да има разчет и да се отпуска отделен служебенаванс за всяко пътуване. Това означава търговските представители да губят поне 2 дни всяка седмица в офиса на фирмата.
Въпроса ми е следния:
1. Може ли да дава фиксиран служебен аванс да кажем от 1000 лева (и с какво основание), в началото на всеки месец по лична банкова сметка на служителя (Предполагам се прави през сметка 422), като само в края на месеца търговците представят разходите с авансов отчет и пътен лист?

Благодаря предварително за мненията ви, и не ме съдете ако не разбирам добре закона за счетоводството, въпреки че го изчетох 2 пъти, не успях да намеря ясно решение.

С уважение,

Добромир