Аз ли не мога да Ви разбера с копирането на тази част от закона. Естествено че за определяне на стойността на обезщетението сме ползвали лицензиран оценител. Към момента имаме нотариален акт в изпълнение на задължение, за което всъщност е и моето питане.
Здравейте, имам следния казус. През 2019 г е учредено право на строеж от 2 ФЛ на фирма Х, срещу  задължение построяване на сграда. В нотариалния акт от 2019 г е описано , че след получаването на акт 16, собствениците на имота се задължават да прехвърлят определени идеални части от Поземление имот, представляващи прилежащите  общи части към построените обекти , като и 5 парко места, като е упхоменато че допълнително възнаграждение не се дължи. Акт 16 е взет през 2025г, и е налице нотариален акт за прехвърляне на недвижим имот в изпълнение на задължение. Както споменах по горе възнаграждение не се дължи, посочена е само данъчна оценка 17000.00 за определяне на нот.такси. Фирма Х трябва да обяви в данъчната служба този поземлен имот, с цел определяне на данъчна оценка, за да може след това да прехвърли на тези които са си купили обекти от сградата , идеалните части съответстващи на обектите.
1.Как и с каква стойност трябва да се заприходи тази земя, получена от двете ФЛ в счетоводството на дружество Х / за да може да се обяви в данъчната служба/
2.След като вече се прехвърли на новите собственици с нотариални актове, в които няма да има допълнително възнаграждение, как същите да се осчетоводят в счетоовдството на фирма Х, за да се отпише тяхната част
3.Моля ако е възможно някакви примерни контировки
Много е сложно с фирмата която е наемател. Тя си ги е включила в дневниците . Ако се спрем на протоколи за анулиране на фактури, трябва и нови данъчни документи , съответно издадени към днешна дата. По препоръка на данъчната, която извърши регистрацията , да си внесем ДДС за данъчните периоди назад. А така направено мисля че всичко ще бъде като резултат вече в ДДС за април.
Ако начисля ДДС с протокол по чл.117 към всяка продажна фактура,  дали няма да се получи.....моля за мнение
Здравейте, казуса ми е следния. Имаме дружество, което е създадено чрез разделяне и е трябвало в 7 дневен срок от датата на вписване в търговски регистър 28.09.2021, да подаде заявление за регистрация по ЗДДС. Същото не е подадено. Към днешна дата ни регистрираха по ЗДДС от 28.09.2021г , като трябва да подадем ДДС за периодите от 09.2021 до 02.2022г . Дилемата ми е в това че имаме издавани опростени фактури за приходи от наем по 900.00лв на месец. Сумата съответно ще включва ДДС защото е крайна стойност, но как да се включат в дневник продажби за съответните месеци. При положение че са предоставени на клиентите те са ги платили по банков път, съответно не са ползвали данъчен кредит. По покупките съответно ще си ги осчетоводя като данъчни документи и ще ползвам ДК. Не съм наясно с продажбите какво да правя.