Предположението ми се оказа правилното решение -  ЕИК и ДДС номера на Външно министерство и съответното посолство в наименованието.
Здравейте! Моля за информация относно следното: БГ фирма ще фактурира IT услуга на Българското посолство в Минс. Въпроса е, че от Външно министерство твърдят, че посолствата нямат ЕИК. И следва въпроса ми : какъв ЕИК да впишем във фактурата? Мислех за ЕИК и ДДС номера на Външно министерство, като допълним конкретното посолство. Все пак моля за информация от колеги, имали подобни случаи. Не съм се сблъсквала и благодаря предварително на отзовалите се!
Колеги, използвам темата (макар и стара) за да попитам следното: През 2020 г са изплатени лихви по заем, предоставен от ФЛ на фирма. Има начислени временни разлики и год.финансов резултат в годината на начисляване на лихвите е преобразуван в посока увеличение. През 2020 година обаче, след плащане на лихвите, същите не са посочени в намаление в годишната декларация. Според вас може ли да се посочи намалението в ГДД за 2021 година.
Благодаря, а дали имате препратка към това становище на НАП ?
Здравейте колеги! Моля за съдействие, че нещо се пообърках. Казуса е следния. БГ фирма"А" има сключен договор за отдаване под наем на офис техника на фирма рег.в Испания. Испанската фирма има договор с друго БГ юрид.лице "В" за извършване на услуга на територията на БГ. Във връзка с изпълнение на този договор техниката, която фирма "А" отдава на испанската фирма се намира на територията на България.
Съгласно Доп.разпоредби т.10. "Постоянен обект" е търговско представителство, клон, офис, кантора, ателие, завод, работилница (фабрика), магазин, склад за търговия, сервиз, монтажен обект, строителна площадка, мина, кариера, сонда, петролен или газов кладенец, извор или други подобни, целящи извличане на природни ресурси, определено помещение (собствено, наето или ползвано на друго основание) или друго място, чрез което едно лице извършва цялостно или частично икономическа дейност на територията на една страна."
Та въпроса ми е: Следва ли да считам че испанското дружество има "постоянен обект" в БГ и следва ли да начисля ДДС във фактурите за наем на офис техниката?

Използвам темата за да задам следния въпрос, поради различните мнения, които прочетох, а именно: СОЛ внася ЗОВ през дружеството-осигурител през цялата 2019 г. От м.10.2019 г е сключен договор за личен труд. За м.10,11 и 12.2019 са подавани Д1 за ДОД върху личния труд, след приспадане на осиг.вноски за съответния месец. В справка по чл.73, ал.6 , с код 102  се включва облагаемия доход ( т.ч.личния труд за 10,11 и 12, в случай, че е изплатен). В полето ЗОВ кои осиг.вноски  се включват, само за месеците с личен труд, или всички авансово внесени през осигурителя осиг .вноски на СОЛ.
Здравейте колеги,
Моля за помощ в следната ситуация ; Еднолично дружество наема терен(земя), върху който поставя няколко сглобяеми къщи. Същите се отдават под наем на юридически лица за настаняване на наети от тях работници. Въпросите ми са: 1.Какъв следва да е кода за икономическа дейност на ЕООД-то (новорегистрирано е) ? 2. Сглобяемите къщи, отговарят на изискванията за дълготраен актив, но не са сгради. В коя група активи следва да се отнесат. 3. Ще има ли нещо специфично при отчитане наема за земята?
Благодаря на включилите се предварително :)
Във връзка с казуса и подаване на Ж1, без да са налице указания, искам да споделя, че всичко мина успешно! Дружеството е регистрирано днес, Ж1 прието, грешката коригирана.
Здравейте,
В момента не можете да направите нищо, щом е в статус "обработва се". Изчакайте да видите дали ще Ви изпратят указания за отстраняване на грешката.
Без указания от длъжностното лице по регистрацията не се подава Ж1.
Когато получите указанията, ще попълните Ж1 и ще прикачите файла, в който има нередност.
Задължително е да посочите вх.№ на А1, както и декларация за верността на данните по чл. 13.
Колега е подал Ж1 в тридневния срок от заявлението, преди да получи указания. Посочил е вх.номер на заявлението, прикачил е "Искане за изправяне на явна фактическа грешка" Декларация за истинност и сканирано А4. Ж1 е прието, а промените вписани.
Опасявам се, че в моя случай няма да има указания (съгл.закона се правят при  липсва на документ или вн.бележка за таксата), а отказ.
Днес и аз подадох Ж1. Няма да стане по-лошо предполагам.
Ще пиша за резултата.
"Ако грешката е допусната от длъжностните лица по регистрацията при  въвеждане в търговския регистър на информация за обстоятелството или чрез пренасяне на съдържанието на представения документ  във формат, подлежащ на автоматизирана обработка, тя се отстранява чрез подаване на искане за изправяне на грешки и непълноти, публикувано на сайта на търговския регистър https://public.brra.bg/Internal/RequestForCorrectionError.ra. Към заявлението се прикачва файл във формат pdf, който съдържа писмено искане, в което се посочва конкретно какво е сгрешено или кой от представените със заявлението документи не е отразен в регистъра." становище на  адв.Атанасова
Благодаря, че се включихте!
Във всички документи, приложени към заявлението, вкл. "Едноличен собственик" и "Заявител" (лицето е и  управител) името е вярно изписано. Допусната е техническа грешка само във фамилията му в т.7 "Управител".
Здравейте,
При регистрация на ЕООД е допусната техническа грешка, а именно: в т.7 на А4 фамилията на управителя е сгрешена. В момента статуса в Търг.регистър е "обработва се". Имам два въпроса: 1. Може ли преди да получа указания( ако получа такива), да коригирам с Ж1?
2. В случай, че дружеството бъде вписано, какъв е реда да променя сгрешената фамилия на управителя?
На всички включили се, благодаря предварително!
Имам същия случай. Закупен лек автомобил, отдаден под наем, ползван данъчен кредит. Основната дейност на дружеството е посреднически услуги (различна от отдаване под наем). Отдаването под наем на лекия автомобил е единичен случай. Извършиха ми проверка от НАП и ми възстановиха дан.кредит без проблем.
Това е въпросът - дали счетоводния или данъчно-признатия ще гледаме. Аз съм за СА.
Във връзка с облагането по ЗКПО: данъчните амортизации, както и размера на възстановения в бюджета ДДС, т.е  "20% от 1/60та от стойността при придобиване" начислен с протокол по чл.117.
Хрумва ми следния въпрос: В дружеството има заповед МПС да се ползва за лични цели с изрично разрешение на управителя. В месец 09 служител е получил разрешение за лично ползване на служебен автомобил. За база за отчитане на личното ползване е прието "изминати километри", Изразходваното гориво - общо лично ползване и за основната дейност, съгласно пътни листи е 100 л. Изчислен е коефициент за лично ползване в размер на 25 %. В същия месец (м.09)са платени  застраховка "Гражданска отговорност" и ГТП. На 02.09 е получена фактура за извършен ремонт на автомобила от 29.08 до 02.09. Кои суми и в какъв размер следва да включим при определяне разходите за лично ползване, с цел облагането им ?!?
Приложено как ще изглежда една ведомост с и без облекчение 40 лв.
Визирах 7 лв. за ДОД.Чистата сума за получаване е с 40 лв. по-голяма.
:good: Важното е само софтуеристите да успеят на направят актуализациите си своевременно. В противен случай, "на ръка" .
Здравейте,
РЗ на лицето за м,11 е 900 лева и 16,20% клас-= 97,20 лева,
 отпуска 2 дни -99,60 лева , 
БЛ за 5 дни
 лицето   работи 14 дни в ноември
 колко е сумата за плащане от работодателя ?
влиза ли класа и отпуската в изчисляването ?
Благодаря!
РЗ за 14 дни = 900
просл.време - 16,20 % = 145,80
2 дни платен отпуск (на база предх.месец, ако са изпълнени условията) =149,40
5 дни болничен (приемам, че  е първичен, с 3 дни за сметка на работодателя) = 156,87
Сума за получаване = 1075,56 лв, след приспадане на ДОД 102,08 и вноски ДОО = 101,41, УПФ = 29,75  и ЗО = 43,27 лв
Ще го видиш и сложното, дай му шанс :)
Мисля, че отново има грешка в изчисленията. Майка с 2 непълнолени деца ще ползва облекчение 400 лв, т.е трябва да й се възстанови данък в размер на 40 лв. Ако данъка за м.12 в 33 лв., работодателя следва да плати тези 40 лв на работника, а да ги приспадне от ДОД дължим на бюджета. Т.е  дължимия данък за м.12 (33 лв) няма да се превежда от работодателя, който освен тази сума ще намали ДОД  и със 7-те лева. Съжалявам, че стана малко дълго, просто се опитвам да го опиша по-простичко. В крайна сметка идеята е - плащаме 40 лв на работника, приспадаме си същата сума от ДОД .