Добре, но нали ВАС отмени ПМС №419 и сега какво правим. Има ли ново ПМС?
Ето цитат от решението:
"Обвързаността на размерите на минималната работна заплата със Закона за държавния бюджет за 2015 г. не замества изискването за провеждане на консултации с НСТС. Обстоятелството, че размерът на минималната работна заплата в оспореното постановление от 01.01.2015 г. е 360 лв., а от 01.07.2015 г. е 380 лв. не обуславя еднократност на действието му и не може да се твърди, че постановлението не е нормативен акт, мотивира се съдът.

Затова съдът отменя  Постановление № 419/17.12.2014 г. на Министерския съвет на Република България за определяне на нови размери на минималната работна заплата за 2015 г.(обн., ДВ. бр. 105/2014 г.). Ако не бъде подадена касационна жалба или протест в 14-дневен срок, или ако те бъдат отхвърлени от петчленен състав на Върховния административен съд, решението да се обнародва в Държавен вестник. Това означава, че засега фирмите трябва да се съобразяват с минималната заплата от 360 лева.

Решението също така не засяга промяната на минималните осигурителни прагове.

Отмяната на постановлението ще действа занапред. Така бе и през 2001 г. кагато ВАС отмени поскъпването на парното по същата причина – несъгласуване в Тристранката.

Кабинетът съобщи, че решението на ВАС  няма да бъде обжалвано. Още следващата седмица ще бъде свикан тристранния съвет за обсъждане на ново постановление за минималната работна заплата.

То  обаче не може да е със задна дата."
Здравейте, и аз искам да попитам защо не може да се разпечатва календара за 2015г. преди имаше бутон за печат а сега няма. Не всеки път имам достъп до интернет , а се налага да смятам средства за 2015г. Благодаря.
Поддържам тезата, че за съставител трябва да има определен стаж и не приемам идеята за нови изпити. Да се подават документи за вписване, като се приложат дипломи и документи за стаж.
Аз мисля, че ако нещо трябва да се направи в тази насока, това е безплатен регистър и може би увеличаване изисткванията за стаж. Сега се изискват две години след магистърска степен счетоводство, обаче ако преди това средно образование и бакалавърска степен не са счетоводство, тогава тези две години са съвсем недостатъчни. Нали виждам колеги, които работят при мене вече една година след завършването си, въобще не схващат и не прилагат най-елементарни счетоводни правила в работата.
Подкрепям напълно изискванията за стаж, но да се полагат нови изпити и то от хора, които са се доказали и имат счетоводен стаж повече от 10 години е подигравка с професията. Но не знам кой ли ще ни чуе.
Здравейте! Собственик на ЕТ почина, пререгистриран е в ТР, но наследниците не желаят да продължат неговата търговска дейност. Към момента на смъртта няма наети лица по трудов договор. Преди е имал наети лица, има ведомости, досиета и на всички работници при освобождаване е оформена трудова книжка и е издавано УП. Сега трябва ли да се подава в ТР заличаване. В НАП твърдят, че нищо не се прави. С неговата смърт щом няма желаеш наследник да продължи дейноста и да приеме фирмата тя се самозаличавала. Прочетохме , питахме ,но мненията са различни. Моля за вашето компетентно мнение.