Макар все още да плачем за „полуроден Петко“, и да си говорим с условности, нека да попитам, нещо семпло:
1. Могат ли всички адвокатски колегии да гарантират, че техните членове са наясно с понятията „актив“, „пасив„, „приход“ и „разход“, а също и с принципа на съпоставимост при признаване на приходи с разходи? Питането ми е елементарно от икономическа гледна точка и много съществено при консултация на клиент каква форма на лизинг да избере - финансов или оперативен, доколкото това са неща, свързани с договорни отношения, ливъридж и чиста стойност на имуществото на предприятието.
2. Със съдружник решаваме да учредим ООД, с какъв капитал да го регистрирам, и каква да бъде стойността на всеки дял? На мен може да ми харесва 2 дяла всеки на стойност 5000 лв., а на съдружника да му харесва 5000 дяла - всеки на стойност 2 лв. Икономически правилно ли е да регистрираме дружеството с 10000 лв. или ще сгрешим? Нищо, че това е „волята на страните“, какво ще ме посъветвате?
3. През юни, като съдружник искам да получа авансово суми за сметка на печалбата, която дружеството ще евентуално докладва в края на годината. Имам ли право, нямам ли, какво се случва по-нататък? Ами ако дружеството понесе загуба?
 
Въпросите продължават приятели мои-юристи, и честно - аз не съм злопаметен човек, но ако този лобистки закон се приеме ще си изравня тарифите при взаимоотношенията с вас, съгласно Тарифата за минималните размери на адвокатските възнаграждения. Пример: За икономическа консултация по повод  съставяне на писмен договор, свързан с въпрос 1, с материален интерес от 500000 лв. - започваме от 1100 лв. Ако ви „отърва“ - добре. Нищо лично.
А могат ли всички счетоводни предприятия да гарантират ,че знаят какво е актив, пасив и т.н. Много добре знаем какви "специалисти" работят в т. нар . счетоводни предприятия. Приемал съм счетоводство от счетоводни къщи и ужасът е пълен за професионализъм изобщо не може да се говори.
Аз подкрепям промените в по-голямата им част. Не съм съгласна счетоводители да пишат договори и пълномощни. Досега не съм срещнала адвокат да прави баланс и ОПР. Не знам колко счетоводители имат експертизата да пишат договори и становища по тях. Свалянето на бланки от интернет не е професионално. Оставям на страна колеги изгладнели и без работа, които  за жълти стотинки / които влияе зле като цяло на гилдията/ се наемат да правят и неща, от които нищо не разбират.