...И наемът е възнаграждение за ползване на недвижим имот, но минете 50 хиляди от наеми и пробвайте да не се регистрирате...:)

При чл. 45, ал.4 от ЗДДС ще пробвам иначе не.
Фирма закупува автобусни билети фирма от ЕС по електронен път. За командировани лица. Билетите са с ДДС. Посочили сме нашия BG номер в профила си.
1. Не следва ли тези билети да са без ДДС? /Маршрут София-Виена-Марсилия-Лисабон/
2. Пише ли се протокол по ЗДДС с 20% ДДС за тези билети?
3. Може ли да се иска възстановяване на ДДС  по процедурата? Очаква се до края на годината да стойността им да стане значителна.
С какъв документ е придобит автомобила? От дилър на стоки втора употреба?

"...Бих искала да попитам фирма регистрирана по ДДС.." и ".....Трябва ли да се начислява амортизация, като идеята на СОЛ е да го продаде...".
Фирма и СОЛ - връзката. /свободна професия или  фирма?/ . Ако автомобила е стока - каква амортизация? Но може да си го ползва и после да до продаде като актив - тогава има амортизация.

Правите ВОП - пишете на този етап протокол - отразява се в покупки и продажби. Фактурата не се отразява в дневниците. Това е вероятната процедура при наличната информация.
Не грешите. А за фактурите. Щом Ви плаща фирма - издайте си фактури. С касовите бележки.
Здравейте,
При личен труд няма вноски от работодател.

Прилагам едно писмо за яснота.

Качвам таблицата в която мисля. че съм се съобразил с направените забележки.

Надявам се да е от полза за колегите.
Качвам таблицата в която мисля. че съм се съобразил с направените забележки.

Надявам се да е от полза за колегите.
Така е. Права сте. Ще го прецизирам. Смятах, че забележка 1 пояснява текста за който говорите, но явно не е така, и може да доведе до объркване. Вие го забелязахте, но има колеги които биха могли да се подведат.

Ще се опитам да кача по-коректен текст.

Благодаря на всички, които се включиха за да се подобри таблицата.
"...По повод този текст в т.2 и т.3 :
" СУМАТА ВЪРХУ КОЯТО СЕ ОСИГУРЯВА ЛИЦЕТО ВАРИРА МЕЖДУ 510.00 И 2600.00; ПРИЗНАВА СЕ ЗА РАЗХОД НА ФИРМАТА В ПЪЛЕН РАЗМЕР"

бих казала, че се признава, ако възнаграждението по ДУК или личния труд съвпада с тази сума. Не и по принцип обаче..."

1800 е горния праг / който видях / за МОД. Разбира се, че максималния осигурителен доход е 2600 лева. Но - според мен -  и при 5000 лева месечен доход се признават за разход /ако е правилно документиран и обоснован/ - 5000 възнаграждение
осигурителните вноски за сметка на работодателя начислени до максимума от 2600 лева.

'...Всъщност размерът на възнаграждението в ДУК  може да бъде произволен. Не може да бъде под МОД осигурителният доход на лицето ..."

Да разбира се. Дори и с 1 лев сума по договор отиваме ма МОД на осигуряването./ т.1 от таблицата/
Благодаря за забележките.  Качвам коригираната таблица.
".... И за ДУК не се подава годишна Д6..." така е не се подава. подават се текущо д 1 и  д6, Тук имам грешка.
"..Защо в забележка на т.2 сумата е 535 лева?.."

пропуснал съм МОД 510 лева в някои от секторите - грешка е . Долната граница е 510 лева.

Освобождаване от задължение за подаване на годишна данъчна декларация
Чл. 52. (1) (Предишен текст на чл. 52 - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Не са задължени да подават годишна данъчна декларация лицата, които са получили само:
(2) (Нова - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Независимо от обстоятелствата по ал. 1 местните физически лица са задължени да подават годишна данъчна декларация в случаите по чл. 50, ал. 1, т. 4 - 5 и ал. 3.

Задължение за подаване на годишна данъчна декларация
Чл. 50. (1) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Местните физически лица подават годишна данъчна декларация по образец за:
(3) (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Местните и чуждестранните физически лица, придобили доходи от трудови правоотношения по § 1, т. 26, букви "е" и "и" от допълнителната разпоредба, подават годишна данъчна декларация по ал. 1 за тези доходи.


За ООД е общо взето същото  + правото на трудов договор със съдружника / управителя /
Очаквам Вашите мнения и бележки.
За авансите - за тях се издава фактура, която се посочва в дневника за продажбите, но не се пуска ВИЕС. И тогава излиза, че когато издадеш фактурата за доставка на стоката в дневника за продажби анулираш фактурата за аванс - със знак минус и посочваш фактурата за доставка на стоката???

А относно "...фактурата на А /прехвърлителя/ се включваше в месеца на доставната фактура на посредника..." това означава, че А трябва да знае за намерението на В. А на европейските фирми нещо за 1 - 2 месеца разлика в декларирането не виздам да им пука особено.
Отговарям си сам: чл.17 ал. 3 от ЗДДС -
 (3) Място на изпълнение при доставка на стока от посредник в тристранна операция до придобиващ в тристранна операция е държавата членка, където придобиващият в тристранната операция е регистриран за целите на ДДС.
т.е. дата на данъчно събитие - 02.05.2018 - от примера.

Срок за издаване на фактурата - 5 дни по чл.113, ал.4 - 5 дни. в примера - до 06.05.2018.

по чл.25 ал. 2 (2) Данъчното събитие възниква на датата, на която собствеността върху стоката е прехвърлена или услугата е извършена., т.е.на 02.05.2018.

Смущаващото обаче е, че доставчика А ще посочи ВОД в 04.2018, но с документите това не мисля, че е проблем. И още задължително фактурите от А издадена на 25.04.2018 г.се посочват в дневника за покупки за месец 05.2018 на В. / чл.Чл. 113, ал.12 от ППЗДДС.
Вярно ли е това?
Здравейте, не намирам никъде специално изискване за срока в който посредник / български / в  тристранна операция следва да издаде фактура към придобиващия.

пример : Стоката тръгва от А/прехвърлител/ на 25.04.2018 и пристига при С /придобиващ/на 02.05.2018 г.

С каква дата следва /е допустимо/ да се издаде фактурата от В / посредник/когато това се пада в различни данъчни периоди на деклариране за ВИЕС декларацията?

Собствеността на стоката се прехвърля в склада на С.
Здравейте,
Информацията която давате е малко - но ми прилича на внос от Швейцария. С кого имате сделка? С френската или с швейцарската фирма?