Не знам защо така ми излиза .. и то само на една фирма, имам си съобщение, че е обработена, а нямам бутон за корекци, просто дитектно ме пуска по самата декларация..А на другите фирми имам бутон корекция.. Както и да е ще се подава на първата отново, а на другите 2 корекция. Благодаря за бързите съвети   :give_rose:
Офф, аз пък съм пропуснала да го подам това пусто приложение 4, а вече подадох декларацията с електронен подпис :( ..
Моля, колеги, дайте идея как да постъпя, не мога с ел.подпис да подам коригираща, пуска ме пак в самата декларация с вече попълнени данни. Ако вляза и си приложа Приложение 4?
Офф, аз пък съм пропуснала да го подам това пусто приложение 4, а вече подадох декларацията с електронен подпис :( ..
Моля, колеги, дайте идея как да постъпя, не мога с ел.подпис да подам коригираща, пуска ме пак в самата декларация с вече попълнени данни. Ако вляза и си приложа Приложение 4?
Това трябва да подадете до края на март https://www.nsi.bg/node/509
благодаря за отговора  :good:!
А според вас колеги членския внос и таксата, която се събира от участващите в изложби, дали ще бъде третирано като стопанкса дейност? В края на краищата всичко това се прави с цел подобряване на породата на кучетата от този клуб.. Например на изложбата се водят животните, за да бъдат оценени от съдии и по-този начин да имат право да създават поколения.
Айде и аз да се наредя тук  :smile1:!
 При мен става въпрос за национален киноложки клуб на порода кучета регистриран, като организация с нестопанска цел. Основно има приход от членски внос (по банкова сметка или чрез издадени ПКО) и такси за организирани изложби на съответната порода, която изложба се провежда веднъж годишно. По време на изложбата съответно наемат зала за провеждане на мероприятието и заплащат хонорар на съдиите, които обикновено са от други държави в повечето случаи извън ЕС. За разходите нямат никакви документи.
Иии.. нямам идея какво къде да подавам (НСИ и НАП) и как да отчитам и водя счетоводство..
Ако някой има идея, ще бъда безкрайно благодарна.
нали.. :(
хм..аз обаче за 1, 2 и 3 тримесечие съм ги позочвала на ред 1 в декларацията по чл.55, т.е.където се посовча д-к по чл.44 от наеми. Сега обаче за 4 тримесечие ще сложа сумата на ред 2 - д-к по чл.37 и чл.38. Дали правят някаква връзка в НАП за подадени данни от справка в чл.73 и декларация по чл.55  :hmmm:. Защото аз в тези суми имам и за 1 ФЛ местно лице, което трябва да посоча в чл.73. Та имам в предвид, че примерно съм подала за 1, 2 и 3  тримесечия общо да кажем 600 лв., а подам в справка по чл.73 удържания данък на местното ФЛ от да кажем 100 лв., няма ли да направят засечка, че 500 се губят.., а те реално е трябвало да посоча на ред 2 - д-к по чл.37 и чл.38.
vish, когато са чуждестранни ФЛ, няма нормативно признати разходи, т.е. върху сумата за наем се изчисляват 10% данък.
Нещата не изглеждат чак толкова лоши.
1. Правилно сте превели удържаните данъци по сметката на ТД на НАП на фирмата наемател, защото тя като платец на дохода е длъжна да преведе данъка именно по нейния адрес.
Скрит текст :

2. С декларацията също нямате проблем, защото, ако се вчетете в нея без паника, ще видите, че на реда за чл. 37 пише: Окончателен данък по чл. 37 и 38 от ЗДДФЛ с изключение на данъка, посочен в т. 3 и 4 А доходът от наем е точно по чл. 37, т. 4. Значи, правилно е включен към реда за чл. 44 - доход от наем.

На мен нещата ми изглеждат като ЛИПСА НА ПРОБЛЕМ. :flowers:

За последното тримесечие срокът е 31.01.2014 г.
Добреее, дойде време да се подава декларацийка по чл.55 и чак сега ми светва, че т.3 и т.4 от израза  Окончателен данък по чл. 37 и 38 от ЗДДФЛ с изключение на данъка, посочен в т. 3 и 4 може би са редовете от декларацията, а не чл. 37, т. 4.. :hmmm:..
Привет, колеги! Дружеството ни наема производствена сграда през м.12.2008 за срок от 5 години, в който договор е упоменато, че всички ремонти са за наша сметка. През течение на годините са правени ремонти за стотици хиляди левове, като те за заведени като НДА със срок на изхабяване 5 г. Сега договора изтича и предстои подновяванете му, все още не се знае за какъв срок. Собствениците на фирмата ни обаче обмислят да закупят друга сграда, където се премести производството и съответно това ще доведе до прекратяване на договора за наем.
Въпроса ми е: Ако договорът за наем бъде прекратен какво се случва с ДДС, който сме използвали при тези ремонти - трябва да го върнем или можем ли да го фактурираме на собственика на сградата?
съжалявам, само да уточня, че и подобрения са правени!
Тук обаче пише съвсем друго:

Скрит текст :
Привет, колеги! Дружеството ни наема производствена сграда през м.12.2008 за срок от 5 години, в който договор е упоменато, че всички ремонти са за наша сметка. През течение на годините са правени ремонти за стотици хиляди левове, като те за заведени като НДА със срок на изхабяване 5 г. Сега договора изтича и предстои подновяванете му, все още не се знае за какъв срок. Собствениците на фирмата ни обаче обмислят да закупят друга сграда, където се премести производството и съответно това ще доведе до прекратяване на договора за наем.
Въпроса ми е: Ако договорът за наем бъде прекратен какво се случва с ДДС, който сме използвали при тези ремонти - трябва да го върнем или можем ли да го фактурираме на собственика на сградата?
Ако не се лъжа тези заповеди ги издават веднъж годишно.
Да, така е. Поради тази причина си мислех, че освен с 35 на сто, най-вероятно са утвърдили и с безработица 25 на сто тази година за 2012.
Да този списък го имам, него гледахме до сега, в промените е записано вече 25 на сто.  :hmmm:
Това е Списък на общините с равнище на безработица, равно или по-високо от средното за страната за 2012 г.  :hmmm:, дали не трябва Списъка да е озаглавен Списъка на общините с равнище на безработица с или над 25 на сто по - високо от средното за страната. До сега взимахме под внимание Списъка на общините с равнище на безработица с или над 35 на сто по - високо от средното за страната
Да попитам и тук, къде мога да вида утвърден Списъка на общините с равнище на безработица с или над 25 на сто по - високо от средното за страната за 2012г.? (промяна в чл.184.т.1 от ЗКПО)
 :give_rose:
Здравейте колеги! Фирмата ни преодстъпва данък по чл.184 от ЗКПО, последно тази година, тъй като общината, в която развииваме дейност отпадна от Списъка на общините с равнище на безработица с или над 35 на сто по - високо от средното за страната.
Сега обаче промените направени в ЗКПО в сила от 01.01.2014 гласят следното:
"Чл. 184. (Изм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2007 г.) Корпоративният данък се преотстъпва в размер до 100 на сто на данъчно задължени лица за данъчната им печалба от извършваната производствена дейност, включително производство на ишлеме, когато са изпълнени едновременно следните условия:
1. (изм. - ДВ, бр. 100 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) данъчно задълженото лице извършва производствена дейност единствено в общини, в които за предходната година преди текущата има безработица с или над 25 на сто по-висока от средната за страната за същия период;"
Аз обаче не намирам никъде горецитирания списък. Имате ли идея къде може да го намеря?
За последното тримесечие НЯМА да удържате от лицата данък. Те сами ще си декларират дохода с ГДД и ще си платят данъка.
По чл.37 от ЗДДФЛ на чуждестранни физ.лица се удържа и четвърто тримесечие.
За всяко плащате сметка за изплатени суми, на всяко тримесечие , освен четвърто , декларирате данъка с декларация по чл.55, в края на годината - инфо към НАП справка по чл.73 за изплатения наем и удържания данък.
и четвърто трябва да подам, защото на ЧФЛ им се удържа данък и през последното тримесечие, а по чл.73 справката те като нямат ни ЕГН, ЛНЧ.. как ще ги подам, пък и като ги подам с тази справка няма ли НАП от своя страна да им искат подадена годишна декларация, които те  не са длъжни да подават  :blink: