Според мен не се “налага“ да прекратите регистрацията си по ДДС (на това основание). Преобразуването на дружеството не е по глава шестнадесета от ТЗ, няма реално преобразуване чрез промяна на правната форма. Само покупко-продажба на дялове (най-вероятно) :)
Процедурата по заличаване на дружество от ЕТР е малко тежка. Не става за ден- два или седмица. Най-малко 6-7 месеца. Предполагам дружеството е ООД/ЕООД

1. Подавате уведомление по чл. 77, ал. 1 ДОПК до НАП за издаване на удостоверение за същите обстоятелства (ликвидация) (в общия случай изготвянето му отнема 1 месец)
2. Подавате Заявление Б6 за откриване на производство по ликвидация. В решението на ОСС/ЕСК се избира ликвидатор (може и управителя)
3. Подавате Заявление Г1 за публикуване в ЕТР на покана до кредиторите на дружеството да си предявят вземанията (задължително, независимо, че може и да няма такива)
4. В 30-дневен срок от вписване на прекратяването (Б6) трябва да подадете декларация по чл. 92 ЗКПО за периода януари - датата на прекратяване дейността на дружеството и ако сте формирали данъчна печалба, в същия срок трябва да внесете корп. данък по сметка на НАП.
5. Трябва да бъде и изготвен финансов отчет за същия период (януари - датата на вписване на Б6)
6. Междувременно трябва да подадете искане до НОИ за издаване на удостоверение по чл. 5, ал. 1 КСО, в което да бъде вписано, че не сте имали наети на работа в дружеството.
7. След изтичане на 6-месечния срок на поканата до кредиторите, може да се премине към подаване на искане за заличаване (А4), заедно с удостоверението по чл. 5, ал. 1 КСО.
8. Много е важно на същата дата (датата на подаване на искането за заличаване в ЕТР) да се подаде отчет в НСИ и ГДД по чл. 92 за периода от стартиране на ликвидацията до деня на заличаване, ако има данъци за този период - трябва да се платят в същия срок.

Дано да не изпускам нещо важно! Успех ;)

PS: Банковата сметка можете да я закриете и веднага.

Извинявам се за пропуска вчера, така е коригирано правилно  :blush:
Процедурата по заличаване на дружество от ЕТР е малко тежка. Не става за ден- два или седмица. Най-малко 6-7 месеца. Предполагам дружеството е ООД/ЕООД

1. Подавате уведомление по чл. 77, ал. 1 ДОПК до НАП за издаване на удостоверение за същите обстоятелства (ликвидация) (в общия случай изготвянето му отнема 1 месец)
2. Подавате Заявление Б6 за откриване на производство по ликвидация. В решението на ОСС/ЕСК се избира ликвидатор (може и управителя)
3. Подавате Заявление Г1 за публикуване в ЕТР на покана до кредиторите на дружеството да си предявят вземанията (задължително, независимо, че може и да няма такива)
4. В 30-дневен срок от вписване на прекратяването (Б6) трябва да подадете декларация по чл. 92 ЗКПО за периода януари - датата на прекратяване дейността на дружеството и ако сте формирали данъчна печалба, в същия срок трябва да внесете по сметка на НАП.
5. Трябва да бъде и изготвен финансов отчет за същия период (януари - датата на вписване на Б6)
6. Междувременно трябва да подадете искане до НОИ за издаване на удостоверение по чл. 5, ал. 1 КСО, в което да бъде вписано, че не сте имали наети на работа в дружеството.
7. След изтичане на 6-месечния срок на поканата до кредиторите, може да се премине към подаване на искане за заличаване (А4), заедно с удостоверението по чл. 5, ал. 1 КСО.
8. Много е важно на същата дата (датата на подаване на искането за заличаване в ЕТР) да се подаде отчет в НСИ и ГДД по чл. 92 за периода от стартиране на ликвидацията до деня на заличаване, ако има данъци за този период.

Дано да не изпускам нещо важно! Успех ;)

PS: Банковата сметка можете да я закриете и веднага.
-   Решение на ОСС/ОСА/Едноличния собственик накапитала
-   Нов Дружествен договор (ООД)/Учредителен акт (ЕООД)/Устав (АД)
-   Декларация по чл. 13, ал. 4 ЗТР
-   Декларация по чл. 13, ал. 5 ЗТР (ако се подава от пълномощник)
-   Пълномощно (ако се подава от пълномощник)
-   Квитанция за внесена държавна такса по сметка на АВ – ТР

Ако имате нужда от допълнителни разяснения – питайте ;)
Здравейте,
Отчетите, които трябва да изготвите за 2015 г. са 2 бр.

Би трябвало това да са стъпките:
01.01.2015 г. - 15.10.2015 г. - Отчет на действащо предприятие
към 15.10.2015 г. - Начален баланс на дружество в ликвидация
15.10.2015 г. - 31.12.2015 г. - Отчет на предприятие в ликвидация
Към 31.12.2015 г. - Декларация по чл. 92 ЗКПО (за цялата 2015 г.)

Спокойно можете да подадете двата отчета по ел. път със съответните заявления.

Декларацията по чл. 92 за периода от нач. на календарната година до прекратяване дейността на дружеството, до края на 2015 (според чл. 160, ал. 1 ЗКПО) беше обща с тази до края на годината/подаване искането за заличаването. Подаваше се в края на отч. период / при заличаването. Зависи как се паднат датите на започване и приключване на процедурата по ликвидация. От началото на 2016 г. има промяна в чл. 160, ал. 1 ЗКПО, като освен че в 30-дневен срок от датата на прекратяването се внася дължимия данък (за периода от нач. на годината до 10.2015 във вашия случай), вече трябва и да се декларира в същия срок. Но това ще е за стартиращите процедурата през 2016 г.
Вие трябва да включите в декл. по чл. 92  приходи/разходи за цялата 2015 г.

Разходите си ги отнасяте в отчета на периода, за който се отнасят. Няма нищо специфично тук.

За 2016 г. внимавайте да не изпуснете срока за подаване на отчет и декл. по чл. 92. Това задължително трябва да се случи в деня на подаване в ЕТР на искането за заличаване. Четох съдебни дела в тази връзка (за 1-2 дни закъснение!). Изглежда нападжии стават докачливи при изпускането на този срок.

Дано да съм била полезна!  :blush:
Ако не сте отместили подписа, направете тестово подписване ей тук: https://public.brra.bg/Signing/SignTest.ra
 и вижте какво излиза на “Сертификат“. Някакво име/e-mail на притежателя на подписа...

Ако не се получи... няма проблем да подадете ново Г2.

Дано това да ви свърши работа!  :good:
При положение, че дружеството майка е регистрирано по ДДС, на осн. чл. 132, ал. 1, във връзка с чл. 10, ал. 1, за придобиващото дружество ще се породи задължение за регистрация.
Дружеството майка регистрирано ли е по ДДС?
Не желая да изразвам мнение по отношение на въпроса дали в закона има логика или не.
Въпросът в дискусията, доколкото разбирам, е дали договорът за счетоводно обслужване може да бъде в устна форма.
И след като няма посочено изрично изискване за писмена форма, нотариална заверка или други подобни атрибути, значи може. Без значение кой какво престира.
В подкрепа на твърденията, си прилагам линк към едно Решение на НРС в същият смисъл. Решението е потвърдено от по-горната инстанция и влязло в законна сила.

http://www.rs-nesebar.org/CMS_ADM/images_content/svardel2011/963a1111.htm
Темата е изключително интересна и бих искала да се включа най-напред с цитат от закона и по-конкретно чл. 293, ал. 1 ТЗ, според която норма: „За действителността на търговската сделка е необходима писмена или друга форма само в случаите, предвидени в закон.“

И тъй като работя в адвокатска кантора, занимаваща се основно с търговски дела, мога да потвърдя, че в практиката се среща изключително често сключването на договори в устна форма. А колкото до съдебната практика в това отношение - тя е недвусмислена. Съдилищата приемат съществуването на договорни отношения на базата на много други доказателства. Не е необходима бланка с наименование ДОГОВОР.
Оттам нататък, всеки си преценява иска ли отношенията му с контрагентите да са облечени в писмена форма или не.
Адвокатите издават както трудова книжка, така и осигурителна.

Адвокатските дружества - само трудова.

100%  :good:
Апортът също е вариант.
Със стойността на движимите вещи (оценка от 3 вещи лица) ще се вдигне Основния капил на дружеството.
Разходите по прехвърлянето се свеждат основно до възнаграждението на 3-те вещи лица. Впоследствие ще си отчитате амортизации...
Това открих във форум по същият въпрос. :)


 RE: странна фактура, кой е доставчикът         sitin Профил 10.02.2014 13:24 
 
Еконт е доставчика ви. Аз обслужвам фирма, която работи от името на Еконт и получаваме като приход само комисионната. Всички документи предават на Еконт.
1,Ако кредитът Ви е предоставен лично, а не на Вас - в качеството Ви на управител на дружеството и
2.Средствата от предоставения кредит се използват за личните Ви нужди, а не за фирмени такива,
то няма никаква особеност.  :good:
А в случаите по чл. 162, ал. 6 ЗКПО, когато датата на прекратяване на дружеството и датата на подаване на искането за заличаване при ликвидация са в една и съща година, когато се подават заедно с ГДД едновременно 2 ГФО - един, съставен към датата на приключване и един към датата на подаване на искането за заличаване,
1. в този случай могат ли по електронен път да бъдат подадени тези 2 ГФО, има ли такава възможност в сайта на НСИ?
2. при подаване на дан. декларация също по ел. път - с ел. подпис, може ли да бъде прикрепено копие от искането за заличаване в ЕТР?

Благодаря на включилите се!
* За допълнителна парична вноска по чл. 134 ТЗ се иска Решение на общо събрание на съдружниците от преди предоставяне на парите. Трябват подписите на Вас и Вашия съдружник.
* Ако решите да оформите предоставените от Вас средства като паричен заем, се сключва договор между Вас (като физическо лице) и дружеството (чрез управителя), на което предполагам сте и управител със самостоятелни права (ако и двамата съдружници сте управители - в ЕТР: поотделно/заедно и поотделно).
В този случай можете да сключите договор за заем със самия себе си със стара дата.
При откриване на производство по ликвидация, за да се осъществи, необходима предпоставка е  уведомяването на НАП и издаване от същото на Удостоверение по чл. 77, ал. 1 ДОПК.
Ако не сте способни да удовлетворите всички кредитори, не сте в състояние да погасите всички задължения, т.е. дружеството е неплатежоспособно, преминава се към производство по несъстоятелност. Това е една малко по-сложна процедура, която минава задължително пред окръжния съд по седалището на дружеството.
Адвокатът казва, че няма проблем да се промени цената сега, почти година по-късно. А с адвокат не може да се спори. А и може би няма защо да се спори. Това, че не се среща в практиката не означава, че не е възможно. Оставям въпросът може или не на него.
Много благодаря за мненията и коментарите!
Остава отворен въпросът за начислените през финансовата 2015 г. амортизации.
А какво Ви е мнението относно начисляването на амортизации за 2015 г.?
Моля, ако някой друг има мнение/опит, да го сподели! Благодаря! :good: