Здравейте,
имам подобен случай на участие по програма за развитие на сектор"Рибарство" , която към 31.12. има само извършени разходи за придобиване ма ДА и разходи за реклама и т.н без да сме получили финансирания.
Начисления на очакваните 60% по договор : 4981/754
Замислих се, тези 40% съфинансиране след като ги отразим 712/611 , предполагам се засичат с направените разходи и е редно да няма остатък ,  Но ако има такъв остатък т.к от 40% са отишли освен за разходи-реклама и др. и за актив, какво  следва  ? Да обложа с данък печалба-  което не ми харесва  :smile1: или да не завеждам актива , който е под прага на същественост, но е от значение да се види , че ще се използва за период от 5год?
Ще бъда Благодарна освен за мнение, ако има някой насока за литература ,информация която мога да прегледам?
иначе спорна и лека седмица. :wink1:
Здравейте, myselff
Според мен наемът за земята не е нито текущ разход, нито разход за бъдещи периоди, а разход за придобиване на ДМА:
 
Скрит текст :

Благодаря Ирена,
в същата посока съм мислила ( дали текущ или към ст-ста на актива да отнеса наема , ама ме питай защо съм писала бъдещи периоди :blush:
хубава почивка :wink1:
Здравейте и честит празник на всички дами!
имам следното питане , според вас разхода за наем на земя на която има засадени лешници- биологичен актив в процес на изграждане, все още е в неплододаваща възраст , е ясно, начислявам и изплащам в пари. Но този разход следва ли да се отнесе за бъдещи периоди или се осчетоводява, като текущ? Благодаря на отговорилите :wink1:
Здравейте, някой може ли да ми припомни  при Жалбата срещу РА в колко екземпляра се подготвяха документите? Върти ми се в главата 3 бр, ама ще съм благодарна ако някой сподели опит.
Предварително Благодаря.
интересно ми е след като промяната по чл.9 е в сила 01.01.2014г това означава ли, че правим преглед на всичко закупено през тези 2години или се придържаме към указанията, че 6мес е препоръчително лицата да преценят как да отчетат данъчния кредит за закупените и ползвани за лични нужди услуги и стоки?
ясно е, че идеята е ако може никой да не ползва ДК за активи и услуги  които е закупил , а само да плаща ддс за приходи от основната си дейност. Съгласна съм, че това има резон да касае автомобили и апартаманети т.к ДК е доста голям при тях, но закупени офис активи-кафемашини,тостери, фурни.....които са под праг на същественост и имат незначителна ст-ст на ДК ми се струва по-удачно да не се ползва ДК за тях или да се направи корекция и пропорционално разпределяне. НО интересно е при кой вариант фирмата ще е на по-малка загуба: ако не ползва ДК или пропорционално раздели актива за лични и служебни нужди?
Декл.6 ,13-ка я подавате по ЕГН на лицето :wink1:
помощ обърках се: имам валутна еврова сметка от която разплащам към контрагентите, банката смята по курс 1.949, фактурата ми е в лева и след плащането няма разлика в дължимите и платените суми ( примерно дължими 2238лв, платени 1148.28 евра по 1.949) . Питанката е в случая имам ли валутна разлика ?


сега виждам, че има отпуснат кредит в евро, там какви записвания следват по отношение на валутата - по 1.95583 ли го завеждам в лв равностойност или? :noexpression:
помощ обърках се: имам валутна еврова сметка от която разплащам към контрагентите, банката смята по курс 1.949, фактурата ми е в лева и след плащането няма разлика в дължимите и платените суми ( примерно дължими 2238лв, платени 1148.28 евра по 1.949) . Питанката е в случая имам ли валутна разлика ?
Здравейте, някой сблъсквал ли се е с подобен казус- имаме ф-ра пок-ки 1200лв /200лв данъчен кредит; кредитно известие пок-ки 3600лв / 600лв данъчен кредит и ф-ра продажби 2400лв /400лв ДДС. какъв ще е резултата за периода? ддс внасяне или възстановяване? :blink:
Благодаря, вече съм представила  договорите между фирмите- наредени са по веригата подизпълнители, но има договор упоменаващ, че услугите са за ЕС; за определен период фирмата възложител, не е била регистрирана по ДДС и от там тръгва и проблема, да се докаже,че обекта е извън България иначе, ще го третират , като облагаема сделка. И аз тръгнах в посока документ за нощувки, но данъчния заяви, че няма да свършат работа и да се конкретизирам върху обекта.  По обекта имам само префактуриране на услугата, която е извършена по него- примерно изграждане на вик система и в коя държава. има пуснати командировъчни, но са платени нощувки от възложителя. Затова си блъскам главата, какъв документ може да послужи за доказателство. Освен да търся, регистрация на обекта или документ за собственост?? луда работа
Здравейте,
по повод извършването на услуга по строителен обект на територията на друга държава членка от ЕС различна от България, и във връзка с чл.21 ал.4 ЗДДС , някой сблъсквал ли се е какви доказателства се прилагат или използват , за да се докаже, че мястото на услугата е в дадена държава или, че получателя е регистриран в дадена държава членка? 
Благодаря предварителноЛ(
Здравейте, при обезщетение по 224 КТ в заповедта коя сума пишем брутна или - ДОД?
Притеснява ме " изплатена сума" , която реално е след облагане. Благодаря и лека вечер
Привет,
и аз имам казус , искаме да закупим автомобил от Белгия- и се чудя кой вариант е по-удачен на физическо лице или на ЕООД то , което е регистрирано по ДДС в България>  Автомобилът ще се регистрира и ползва на първо време в Белгия, продавачът е фирма ,как стои въпросът с ДДС ? :blink:
Здравейте,
може да се стори малко неуместен въпрос, ама като зацикли някога човек  :blush:
горивото, което се закупува за да може ЗП да коси, оре.... около дръвчетата и то ли отива към 613-разходи за ДБА или ?
Много благодаря за насоката:)
Огромно Благодаря на всички включили се с предложения и мнения :wink1:
Спорен и слънчев ден :good:
След като имате споразумение да не се плащат фактурите по банка, а с тези пари да се изплаща заплатата на работниците как така ще имате салдо по 411 ? Нали в замяна на дължимото по Дт  411 са изплатени заплати по Кт  421 ? ? Какви са осчетоводяванията Ви ? Не би следвало да имате никакви салда по 411 и 421, ако са направени разплащания по споразумението така, както го описвате.
[/qu

има салда по 411, 422. не са осчетоводени извършените плащания на работниците защото документално няма пари в касата. затова се чудя дали мога да направя обвързване чрез споразумение, решение.... за прихващане на сумите по 411, със записвания 499/411 и 502/499
Няма ли и висящи задължения към работниците и НАП, след като вие не плащате тези суми (а би трябвало да са начислени при вас)?
имам висящи задължения към работници, но реално сумите са платени и неотразени поради червената каса....