Здравейте,
Моля за помощ, юридическо лице регистрирано по МOSS за предоставяне на ел.услуги, така са изградили онлайн системата, че при покупка на услугата, платформата веднага издава фактура. Но проблема е, че когато  фирма от ЕС прави покупка си въвежда само името и адреса и толкова, не въвежда VAT номера. Как осчетоводявате в ддс дневника такава фактура, като и начислите 20% ддс и си влезна в продажбите в колони 9 и 10 за ДО и ДДС и се плати на съответния месец, а не на тримесечие с ддсто по MOSS по държави или греша? Изисквате ли ЕГН или някакъв идентификационен код за физическите лица, когато издавате фактури по MOSS.
Благодаря предварително!
Здравейте,

Бих искала да питам, имам комплекта от документи за майчинство от 135 ден до 410 дни. Въпросът ми е кои документи трябва да се подадат в НОИ и ако прил.10 го попълвам в Нои-ската програма, трябва ли да прикачам някакви документи там или в сайта, когато го подавам. За ДУК в точка 9 Дневно работно време в часове какво попълвате, като се има предвид, че ДУК може да работи през цялото време за благото на фирмата и няма фиксирано работно време.
Болнични, декларации и всякакви други документи гледам да приключвам и отмятам възможно най-скоро, за да не ги забравя. Болничния може да подадете от датата на получаването му (днес) до 10-то число на следващия месец.
Благодаря за помоща, значи е най добре утре да го подам и да не го мисля.
още нищо не съм подавала за октомври, именно затова всеки ден карах майката, но ... едва днес го взела и затова се чудех, дали срока е до утре или до 10.12.
Здравейте колеги,

Моля за малко помощ, току що получих болничен (третият болничен от 135)  на лице по ДУК. Кога трябва да се представи в НОИ приложение 9, като се има предвид, че периода на болничния е от 25.10-09.12 и трябваше да е издаден още в октомври, но колкото и да настоявах едва сега го получих. Датата на издаване на самия болничен е 09.11.2018 г.
Като по закон болничния се предава в НОИ до 10 число на месеца, следващ месеца на представяне, означава, че трябва да го подам до 10.12., но питането ми е дали мога още сега или утре да го подам, т.е. до 10.11. или трябва да е от 11.11 до 10.12.? и ако го подам след 10.11. няма ли да се забави изплащането на обезщетението на майката.
Благодаря много на всички помогнали!
Здравейте, може би и аз  съм допуснала подобна грешка като excel. Mоля първо да ме поправите, ако греша и разбиранията ми не са правилни.
Заплати за юни месец по трудови договори и един сол с личен труд. Ако се платят през юни без значение кой ден, то Д1 и Д6 се подават до 25.07. като на Д6 т.9 се пише 06/2018, а в т.18 30.06.2018. Данъка Д6 с код 8 се подава, горе 06/2018 и долу т.18 - 30.06.2018. Ако заплатите за 06/2018 бяха платени в 07/2018, то Д1 и Д6, пак щеше да е до 25.07. но Д6 в т.9-06/2018, а в т.18- 31.07.2018 нали така? и Д6 код 8 07/2018 и долу 31.07.2018, подаване до 25.08? Ако греша, моля да ме коригирате. И въпроса е как да коригирам, само за едно лице. Сол си е превел заплатата в юли, а на всички по трудовите договори са платени в юни и декларациите са подадени, както съм ги описала.
В случая има знаение датата на плащане, а не за кой период се отнася наема. Ако страните са се разбрали  целия годишен наем да се плати на 15.05. и се плати на тази дата, то до 31.07. се дължи данък върху цялата сума и Д55 се подава в същия срок.
Благодаря за отговора. Това го знам, но ми се искаше да можеше да не карам сега да се връща сумата с ПКО, която е данък и да правим разни такива процедури. Но явно няма друг начин.
Здравейте,
Как бихте процедирали, когато юридическо лице е наемател и плаща наем на физическо лице в началото на всеки месец, за конкретния месец. Като съответно удържа данък и подава декларация по чел.55. Наемодателят желае да не му се удържа данък за последното тримесечие, но собственикът на фирмата решава, наема за октомври да го плати през септември с цялата сума. Сега как е най правилно да се уреди това. Да се поиска с ПКО връщане на данъка от наемодателя и за 07-09 да се декларира данък за 4 месеца, включително и за октомври. В платежното е посочено, че дължимата сума е за 10/2018 г.
Здравейте, моля за малко помощ от страна на колеги, които вече са имали подобни случаи. Наемателят и наемодателят са юридически лица, срока на договора е 3 години, има клауза, за гратисен период от 10 месеца, понеже помещението е било ползвано за магазин, а сега се преустройва на спортна зала. В тази връзка наемателя слага нова дограма, изгражда бани, слага нова настилка, прави големи разходи за ремонта. Всичко това е за сметка на наема за тези 10 месеца. От тук идва и колебанието ми как да се осчетоводят и признаят тези разходи. Имала съм подобен случай, но когато сделката се разглежда като безвъзмездна, а в този случай, всички разходи, които са направени за ремонт и подобрение, могат ли да бъдат с признат данъчен кредит и признати по смисъла на ЗКПО. И дали е добре да ги заведа като ДНМА със срок 3 години или по скоро 2г.и 8 месеца (датата на пускане в експлоатация). Ще съм благодарна на всякаква помощ и насоки.
Благодаря за помощта! Ще го подам с код Корекция и от 1 300 лева ще увелича възнаграждението на 16 300 лева и  ще довнеса осигуровките с лихвите.
Д1 с код корекция. За всеки месец по отделно, за който има промени.
Д6 - само с увеличението на данъка.

Лично за не бих коригирала нищо и не бих плащала личен труд за предходните месеци. Бих платила няколко по-високи суми за 09, 10, 11 и 12, а осигуровките - с годишното изравняване. Е, ще се появи някакъв данък за възстановяване, но не мисля, че ще е проблем.
Благодаря за отговора, извинявам се, но защо не бихте избрали моя метод, аз се притеснявам, че ако направя увеличението за следващите 4 месеца и накрая на годината с декларация 50, да изравня, може да си предизвикам проверка. Предвид голяма сума, не че има нещо да крия, защото всичко се плаща е законно и се плаща по банка и произход на средствата може да се докаже, но не ми се занимава с данъчни ...
Само искам да допълня, че периода, за който е питането ми е януари - август 2018 г.
Здравейте, моля за малко помощ от по опитни колеги, които са се сблъсквали с моя казус. Собственик на ЕООД, който полага личен труд в дружеството си и се самоосигурява през него. Сумата на положения личен труд и върху, която се изчисляват осиг.вноски е 1300 лева. Понеже дружеството вече има точни представи какъв ще е финансовия резултат към края на годината собственика иска да си увеличи възнаграждението на 16300 лева месечно. В този случай как трябва да оформя Декларация 1. Знам, че ще трябва да доплати осигуровки до 2600 с лихвите, а данъка и декларация 6 ще ги подам и платя в ноември (възнаграждението ще се плати в октомври).
Относно Декларация 1 с код корекция ли трябва да се подаде и със цялата сума 16300 или трябва да подам първо заличаваща на предходните Д1, след което да се подадат редовни Д1?
Здравейте, моля за малко помощ от по опитни колеги, които са се сблъсквали с моя казус. Собственик на ЕООД, който полага личен труд в дружеството си и се самоосигурява през него. Сумата на положения личен труд и върху, която се изчисляват осиг.вноски е 1300 лева. Понеже дружеството вече има точни представи какъв ще е финансовия резултат към края на годината собственика иска да си увеличи възнаграждението на 16300 лева месечно. В този случай как трябва да оформя Декларация 1. Знам, че ще трябва да доплати осигуровки до 2600 с лихвите, а данъка и декларация 6 ще ги подам и платя в ноември (възнаграждението ще се плати в октомври).
Относно Декларация 1 с код корекция ли трябва да се подаде и със цялата сума 16300 или трябва да подам първо заличаваща на предходните Д1, след което да се подадат редовни Д1? 
Според мене от датата на началото на полагане на труда независимо коя е тя.
По въпроса за подаването по електронен път на болничния - при смяна на управител съм продължавала да подавам със старото упълномощаване без да имам проблеми за това.

Благодаря много!
Здравейте,
ДУК, който излиза в майчинство, преди да излезне в болничен 45 дни преди термина се подготвят и подават документи за смяната на управителя с нов управител по ДУК. Но вписването на новия ДУК е едва днес. Една седмица по късно от излизане на стария управител в болничен преди термина. Договора с новия управител е от 23 август, от кога трябва да започне осигуряването от датата на вписването или от датата на самия договор. Издадения болничен на стария управител, като се подава в НОИ по ел. път от упълномощено лице с КЕП, трябва ли да се приложи и пълномощно и ако да, то пълномощното вече трябва да е от новия управител ли? Благодаря на отзовалите се!
Здравейте,

Дружество регистрирано по чл.100, ал.1 от ЗДДС и прилагащо режима MOSS. Eжемесечно предоставя електронни услуги на данъчно незадължени лица в ЕС и извън ЕС. Понеже обема е голям и за да не се издават фактури, се прие политика всички приходи да се отчитат с отчет за извършени продажби, като същевременно дружеството си води необходимия регистър за продажбите на български език, а за да спази изискванията на държавите на потребление платформата през, която се продават услугите генерира автоматични фактури на английски език, но няма опция за бг език. Затова се прие и политиката с отчет за извършени продажби. Всички постъпления по тези приходи са в Пейпал сметка и тук ми възникна проблема. Как да осчетоводя пейпал сметката, като в счетоводството нямам клиент по клиент, а общо за месеца.  Моля ако някой е имал подобен казус, да даде насоки. Благодаря!
Здравейте,
Моля за малко помощ от ваша страна, особено ако има хора водещи счетоводство на фитнеси и спортни зали.
Новооткриваща се спортна зала, която няма да има големи фитнес съоражения, а само малки уреди за кросфит, които единичната бройка няма да има по висока стойност от 400 лева, как следва да бъдат отразени счетоводно, като дма или като текущ разход. Цялото оборудване за  да може да се проведе една тренировка ще бъде на стойност около 30 000 лева, но по единична цена са под прага.  Понеже са закупени с банков кредит и банката държи да ги има в баланса като актив.
Благодаря на отзовалите се!
Здравейте,

Ще използвам темата за да и аз в малко по различна насока. Собственик на ЕООД, което се самоосигурява в дружеството и полага личен труд. Командирован е в април 06.04-09.04, което са празнични дни за България. При самоосигуряващите се лица полагащи личен труд, важи ли същото както лицата на трудов договор да се плаща двоен размер на възнаграждението? Знам че за самите командировъчни той може да получи до двойния размер, но за самото възнаграждение никъде на успях да намеря материал.

Благодаря много на отзовалите!
Здравейте,
При издаване на служебна бележка по чл.45 с код 102 за самоосигуряващо се лице с личен труд, как би следвало да се издаде. Самоосигуряването започва през месец май 2017 г. върху 460 лева, а от юни 2017 започва да изплаща и личен труд по 150 лева на месец. За какъв период трябва да бъде издадена бележката от май до декември вкл. или от юни до декември вкл. Труда е изплатен в декември. Ако издам бележката от май до декември програмата ми изписва, че имам надплатен данък.
Благодаря предварително на отзовалите се!
Здравейте,

Моля за мнения по въпроса, от четене накрая се обърках. физическо лице предоставя заем на дружеството си, което е ЕООД в размер на 3000 лева. Начислена е лихва. Към деня на връщане на заема и лихвата трябва ли да се удържи данък 10% и съответно да се декларира в декларация по чл.55 или чл.38 от ЗДДФЛ важи само за лихвите по банковите сметки?
Благодаря на отзовалите се!