Затворено предприятие във връзка с противоепидидемичните мерки  трябва да пусне работниците в неплатен отпуск, за да се възползват от програмата " Запази ме". Въпросът е дали на работодателя е дадена възможност по своя инициатива  да издаде заповед за неплатен отпуск на всички работници , или всеки  трябва да си пусне молба. Аз съм сигурна, че такава възможност  не е дадена.Въпреки това изчетох  отново всички нормативни актове, касаещи казуса  и не намерих такъв член, който да се цитира  във заповедта. От друга страна , колеги казват, че може и вече съвсем се обърках. Моля да се включи някой, който е наясно с проблема. Наистина имам нужда от помощ!
В  Д6 за 2020 година забравих да включа изравнителните вноски. Сега не знам как да я коригирам, тъй като корекция може да се извърши само в посока намаление. Моля за помощ!
Коя справка от НАП да използвам, за да попълня правилно приложение 2004 за изравняване вноските при СОЛ?
Това означава, че трябва да пускат декларация  за регистрация на сол / пускат, спират и т н / + всеки месец д1 И тъй като едва ли ще могат да се оправят сами + счетоводител Правилно ли разбирам?
Ще се включа с въпрос към темата, макар да е стара, Виждам, че има движение. Това за декларирането на физическо лице, което не е търговец е ясна. Декларира  в приложение 2, но как стои въпросът с осигуровките, тъй като от началото на 2019 година, тези лица подлежат и на осигуряване. Дали е възможно да ги внася през годината, като  СОЛ , или всичко внася наведнъж.
То да се чудиш защо в този случай не си регистрира нещо, но хора различни
Здравейте ! Умувам над един проблем, но не стигам до решение. Дано някой реши, че ще ми помогне!
Случаят е следният. Работници  са прехвърлени  по чл 123  от КТ. Едната от работничките  в този период е в майчинство. Не  ни е предоставила трудова книжка, за да се впишат промените до момента.Иначе всичко друго си е точно. Получаваше си редовно майчинството , получи си и платените отпуски , след което продължи да работи. Сега иска да напуска, но казва, че си е загубила старата книжка  и иска да и издадем нова. за времето при нас. За останалото , тя щяла да се оправи. Не знам как точно да постъпим. Знам, че трябва да оформим общ трудов стаж, но  предишния го нямаме  и това няма как да стане . Какво е най- правилното да се направи в такава ситуаця?
Здравейте!
Може ли ЮЛНСЦ / обществена полза / да подаде в ТР отчети подписани с електронен подпис на упълномощен представител  ? Само подписани,  без  печат и подпис.
Здравейте!
Трябва ли да се издава касов бон при плащане през системата ePay / Изи пей?  Дали някой е имал такива случай ?  Четох доста разни писма на  НАП , които първо са стари и второ не са никак категорични. Направих и проверка в БНБ и виждам, че ePay  е регистриран като дружество за електронни пари, но няма регистрация като доставчик на платежни услуги. Според мен щом няма регистрация като доставчик на платежни услуги би трябвало да се издава касов бон, но хич не съм сигурна. Мнения?
Кандидатстването е изключително опростено. първо си вадите необходимите документи, може и по електронен . път. След това си правите регистрация в Исун 2020 .подписвате си договора локално с електронен подпис. Когато сте готови влизате в профила в Исун и попълване  бланката. нищо сложно. За финансовите критерии са си дадени кодовете  Сваляте я , подписвате я и я изпращате.
Не го правете постоянно, а по- рядко. След това вместо тези еквалибристики с данъци и какво ли не, просто сложете един приходен ордер, че ги връщате,  в касата на дружеството.
Ясно, но все пак, ако някой каже, например, ами не, аз не искам да работя на 4 чосов ден , как да се процедира.? Не намерих нищо по въпрос, затова и ми се струва, че в този случай несъгласният би трябвало да си подаде молба  за  напускане/ по негово желание, защото ние не искаме да го уволняваме / Ама не съм сигурна. 
Ако някой има някакъв материал , указание, или подобен случай, ще съм благодарна.
Знам, че е много тежко за всички и за работници и за работодатели, затова трябва да се търси баланса.
Здравейте!
Въпросът ми е доста актуален към днешна дата. Поради силно намален обем на работа ,фирмата  решава да въведе за периода на извънредно положение 4 часов работен ден. Не знам дали постъпваме правилно, затова моля за съвет!
Значи, правим заповед за въвеждане на 4 часов работен ден за периода на извънредно положение, за целия персонал. Запознаваме работниците с нея .Няма да се подписват индивидуални доп споразумения. Но въпроса е , ако някой от работниците не иска да работи с новото работно време , как се процедира?
Като недомислено. Чакаме петък
Може, ако има прокурист.Но  не може фирма с работници, пък били и те в неплатена да прекъсва дейност
Здравейте! От години попълвам декларацията на един човек и до момента не е имало никакъв проблем.
Сега за какво става въпрос? Лицето работи по трудов договор/има бележка/, получил е доход от наем  / има бележка/, получил е субсидия  като земеделски производител  / няма бележка / и няма  друга дейност като земеделски производител, но си е плащал осигуровки.
Първо, в таблицата за изравняване изобщо не е отразен трудовия договор, а трябваше да стане след 10 март.
Второ, срещу един от месеците в таблица 1 , колона 1  се мъдри цялата сума от наема,/ въпреки че е за цяла година/ която според мен изобщо не и е работата там.
И трето, субсидията е нанесена в приложение 2, като пак не и е мястото там, защото човека си я декларирам в пер 6 и си плаща целия данък
Та какво да я правя тази грешна декларация?
Здравейте! От години попълвам декларацията на един човек и до момента не е имало никакъв проблем.
Сега за какво става въпрос? Лицето работи по трудов договор/има бележка/, получил е доход от наем  / има бележка/, получил е супсидия  като земеделски производител  / няма бележка / и няма  друга дейност като земеделски производител, но си е плащал осигуровки
Първо, в таблицата за изравняване изобщо не е отразен трудовия договор, а трябваше да стане след 10 март.
Второ, срещу един от месеците в тоблица 1 , колона 1  та се мъдри цялата сума от наема,/ въпреки че е за цяла година/ която според мен изобщо не и е работата там
И трето, субсидията е нанесена в приложение 2, като пак не и е мястото там, защото човека си я декларирав в пр 6 иси плаща целия данък
Та какво да я правя тази грешна декларация?