Моля обърнете внимание, че в указанията е записано, че тези 2 колони се попълват само в случаите на установено непълно работно време на лицата по чл.1, ал3 от постановлението.
В тази връзка аз имам друг пробем - при попълване на лица по чл. 1, ал. 1 не би трябвало да попълвам работно време, но ако не го попълня при проверка ми излизат грешки.
Друг има ли подобен проблем?
[Пробвайте с 0 във тора графа ЕГН]
Здравейте, именно -  в указанието е записано, че тези 2 колони се попълват само в случаите на установено непълно работно време на лицата по чл.1, ал3 от постановлението....при мен е същия проблем, не попълвам тези две графи и при проверка на описаните данни ми дава грешка, че с валидност НЕ и причина Невалидно законоустановено работно време за длъжността.
Уведомлението най вероято е прието, но очаква обработка т.е. нямате документ дали е отхвърлено и каква е причината за това, нито е потвърдено с описано входящо уведомление...бих ви посъветвала да подадете с код корекция с правилна дата на сключения тд.
Промяната се подава, като информация с Декларация 1, не е нужно уведомление по чл.62 към НАП
Здравейте колеги, в списъка на работници и служители, който се прилага към документите към АЗ в графа – „Законустановено работно време за длъжноста в часове” и Установено непълно работно време в часове какво вписвате?
 Аз залагам в следната последователност 8 – 8 и 8-4 за колеги назначени на 4 часа, но при проверка на файла ми дава грешка Невалидно законоустановено работно време за длъжността.
В съответната таблица начало на период за компенсация 13.03 или 16.03 март залагата и съответно периода до 13 април ......
Чл. 1. (1) На работодател, който поради обявено извънредно положение по чл. 84, т. 12 от Конституцията на Република България със своя заповед, издадена въз основа на акт на държавен орган, е преустановил работата на предприятието, на част от предприятието или на отделни работници и служители, може да се изплащат компенсации с цел запазване на заетостта на работниците и служителите в предприятието след прекратяване на извънредното положение или възстановяване на работа.
(2) Компенсации по ал. 1 се изплащат когато работата е преустановена за целия период или за част от периода на извънредното положение, но за не повече от 3 месеца.
(3) Компенсацията по ал. 1 е в размер на 60 на сто от размера на осигурителния доход за месец януари 2020 г. за всяко лице, за което е приложен режима по ал.1 и на което ще бъде запазена заетостта за не по-малко от 3 месеца след периода, за който се изплащат компенсации..
(4) Работодателят изплаща разликата до пълния размер на брутното трудово  възнаграждение на лицата по ал. 3 за съответния месец.

Т.Е. за март месец работодателя докато изчаква одобрение от БТ , какво изплаща на служителя за този период  100 % от БТВ или 40 %,

Ако са с различен ЕИК ще трябва да го освободите от едната и да го назначите в другата, което означава, че ще трябва да изплатите обезщетение по чл. 224 във фирма А и да ползва във фирма Б онази част от ПГО, която му се полага пропорционално на отработеното там време.
[Споделихте в темата дали е едно ЕИК, в този случай тези отпуски запазват ли се?]
Споделихте в темата дали е едно ЕИК, в този случай тези отпуски запазват ли се?
Работодателя ги прехвърля от едната фирма в друга фирма с един и съши собственик
Да - с различни ЕИК са и проблема е че искат да си ги ползват, а не да им бъдат изплатени  :(
Здравейте,

Ако прекратим служител от фирма А и го назначим във фирма Б и двете фирми са с едно и също лице като управител и собственост, какво става с неизползвания отпуск – прехвърляме го от фирма А във фирма Б или го начисляваме, като обезщетени и служителят губи право да ги ползва?
Изискванията, свързани с достъп до работното място, отчитане на работното време и евентуални санкции за неизпълнението им можете да си ги оформите в ПВТР, с който сте длъжни да запознаете всички работещи и новопостъпващи, за да няма после "не знаех, не чух и не разбрах".
Такава е практиката, запознават се с ПВТР и  ПРЗ с подпис, но точно документа за правилно използване за картовата система за достъп не е включен в  ПВТР и реално те не отсъстват, а не използват правилно своите карти. Документа, който описва правилния начин за ползване на карта за достъп отива до служителите чрез имейл, както ред други такива изисквания за запознаване на нови служители. Дори и ако го включа в правилника няма как да се захвана за дисциплинарно наказание точно за това, така си мисля аз :)
Да, просто исках да го съгласувам с колеги с повече опит . От чл. 272 и  Раздел III ,чл.186 ...е повече от ясно, че няма как  законово да глобяват и налагат дисциплинарни нарушения в тази насока, но исках да се запозная детайлно с всички възможности за да защитя своята теза.

Благодаря за отделеното време на този казус!
т.е. работодателя няма право за такова нарушение да удържа финансова глоба, както и не може да наложи дисциплинарна забележка?
Здравейте, имам следния казус:

 В организацията има въведена картова система за отчитане на работното време. Доста често се случва някой от служителите да пропусне отразяване на картата си и съответно работния му дневен график като часове се нарушава, въпреки присъствието за деня.

 Управата иска да се наложат официални административни санкции и глоби.
Има ли законови механизми административно тези нарушения да се удържат от РЗ със заповед?
Здравейте, при болничен при два или повече ТД се издават болнични листи за всяка фирма. При подаване към НОЙ в приложенията, предполагам се описва, че има 2 ТД и съответно часове. Въпроса ми е в ТРЗ програма и обвързваща декларация и в двете фирми ли се начисляват 3 дни от работодател 
т.е. и в трз програма, спрямо декларациите, които се подават не е необходимо нищо да се коригира в случая...
Здравейте колеги,

Имам следния въпрос:

Служителка е излязала в майчинство от 2018 г. с осигуряване 510 лв., в този случай с промяната на минималния осигурителен доход от 2019 г на 560 лв.  изготвя ли се заповед по чл. 118 за промяна в осигуряването, когато лицето е в майчинство.