Командировъчните не са доход :) Такива идеи не пускайте в пространството :)
Като казвам доход, имам предвид такъв за издръжка на лицето за храна и други ежедневни разходи - нали за това са дневните?
Здравейте колеги!
СОЛ полагащо личен труд в ЕООД, където е единственото работещо лице и управлява тежкотоварен автомобил на територията на ЕС, има ли право на командировъчни и в какви размери? На лицето се заплаща личен труд ежемесечно!Ако има право, как се отчитат - за всеки ден от срока на командироване ли, и може ли да са в по-ниски размери от тези в Приложение 2 на Наредбата за командироване в чужбина? Идеята е да се осигури един нормален месечен доход на лицето, като същевременно се признава за разход на фирмата и не се правят допълнително осигуровки.
Ще опитам така - с изпращане на е-мейл, дано да се получи, защото сумата не е малка.
Благодаря Ви много за насоките!
Здравейте колеги,
Шофьор на товарен автомобил е заредил гориво в Словакия за 1000 евро, като е използвал за плащане дебитната карта на фирмата, но е взел само касов бон, а фактура - не.Сега разхода би ли се признал за данъчни цели? Благодаря на всички, които ще отделят от времето си, за да помогнат!
Точно така. :smile1:
Споделям резултата, подадох  по Вашите препоръки с код корекция - получи се точно така, за което много благодаря!
Опитайте, проверете  и споделете резултата
Да разбира се , че ще споделя, но се чудя кой от колегите да послушам, доколкото разбирам ще се получи и по двата начина, но вторият ще е с по-малко движения! :smile1:
Да, ще остане една с правилните след корекцията данни.
Подавате Д1 с код К и верните данни. Няма смисъл с две Д1 като може и с една.
Данните ми по принцип са верни, но са два пъти подадени. Искате да кажете, че ако генерирам нова Д1 с код К-корекция за същия този месец 05.2023г., двата дублирани записа ще изчезнат и ще остане само този с код корекция, така ли?
2.Подаване на заличаваща за този месец и след приемането и , подаване на нова с редовни данни!
Сърдечно Ви благодаря!
Здравейте колеги,
За м.05.2023г. установих, че е подадена дублираща декларация 1 на СОЛ.  Сега как е редно да се извърши корекцията:
1. Чрез коригиране с код -К корекция - така ще остане ли само едната Декларация?
или
2.Подаване на заличаваща за този месец и след приемането и , подаване на нова с редовни данни!
Благодарности на всички отзивчиви колеги!
Здравейте колеги,
Правилно ли разбирам, че данъчното облекчение за извършване на производствена дейност в общини с безработица, по-висока от средната за страната по чл. 184 в случаите на:
минимална помощ по чл. 188 от ЗКПО –може да се ползва до 31 декември 2023 г., в това число за корпоративния данък за 2023г.( §73 от ПЗР на ЗИД на ЗДДС,ДВ бр.104/2020г.)
Или, ако отговаряме на всички условия за преотстъпване на корпоративен данък за 2023г., трябва да извършим инвестирането в активи до 31.12.2023г.?
До сега не се е налагало да променяме режима.
Здравейте колеги, би ли могло да се промени временно режима на работното време, за периода на горещите месеци. Ние сме леярна на черни метали, работното време в момента е от 8,00 часа до 16,30 часа, което е отразено в Правилника за вътрешния трудов ред.
     Може ли според Вас, да започва от 06,30 часа и да продължава до 14,30 часа, като се спазват необходимото време е за почивки. Само със Заповед за отразяване на промяната ли трябва да се въведе, и дали е необходимо да се уведомява Инспекция по труда? Пак уточнявам, че е временно, за да се избегне горещото време!
Съгласно характеристиката на гражданския договор той няма работно място и работно време. Тука по-скоро възниква въпросът с повтаряемостта на услугата , което може да отвори някои въпроси / като прикрит трудов договор / и това е една от причините да не се гледа с много добро око на подобни процеси. Лично за мене това е един анахронизъм, но предпазливостта изисква да отбележим това обстоятелство. Ако сте СОЛ нещата биха били по-изчистени.
Съгласна съм, но нямам работно място - работя от вкъщи, нито работно време - правя нещата в почивните дни. Отнема ми както казах, около 2 часа месечно за сега,тъй като фирмата е новосъздадена. 
Благодаря на всички, които споделиха опит, бяхте много полезни и любезни!
Счетоводителят СОЛ ли е ?
Работи по трудов договор на 8 часа при друг осигурител. Счетоводните услуги са по граждански договор - 50 лв.месечно , към втори осигурител.
Съгласна съм. Само да подчертая, че "край на договора" е датата, на която е приета работата или е завършена услугата. Установява се с протокол /приемо-предавателен протокол/. Датата на плащане е отделно.
В първоначалния въпрос не е уточнено до кога е продължило действието на договора.

всеки месец ще се изплаща този доход - това ми е малко притеснително, но Вие си знаете
Месечни счетоводни услуги на малка фирма притеснително ли е да се извършват срещу заплащане по граждански договор. Става въпрос за общо около 2 часа труд все пак.
Да, работи на трудов договор - на 8 часа,  с осигурителен доход  около 2000 лв.
Здравейте,
Може ли малко помощ за попълване на Д1 при граждански договор. Месечно възнаграждение е 50 лв., сключен договор - на 23.03.2023г. Възнаграждението е изплатено през м.04.2023г. Правилно ли попълвам Д1:
 -т.12 - вид осигурен- 14
-т.14- ден от ,който осигуряването е възникнало - 23
-т.15 - последен ден в осигуряване - ??? трябва ли да се попълни 31 или не се прекратява
-т.16 - дни в осигуряване -0 7 0 0
-т.16.1- отработени дни - 0 7
-т.21- осигурителен доход - 37.50 и съответните проценти
-т.31 и т.31А - не се попълва
   Питам се, тъй като всеки месец ще се изплаща този доход, трябва ли за всеки месец да има прекратяване и възникване на осигуряването?
  Благодаря много на тези, които ще се отзоват!
А изтеглен кредит от физическото лице преди 5 години, дали може да послужи за доказване на доходи, освен тези по трудова дейност?
Както написах, собственика до сега работеше като международен шофьор и командировъчните от този труд ги получаваше по банков път.
Здравейте,
Моля за мнение по следния казус:
Новорегистрирана фирма ЕООД на 13.03.2023г. с намерение да осъществява транспортна дейност - начален капитал 2000 лв. . Подадено заявление за доброволна регистрация по ДДС, към момента дадени само писмени обяснения по повод това - все още няма регистрация. Междувременно на 27.03.2023г. е закупено ремарке, предстои през следваща седмица да се закупи и влекачът. Ремаркето и влекачът са на стойност 26 400 лв. За двете сделки собственика захранва дружеството с временни вноски по ТЗ, има протокол, със определен срок за връщане, без уговорена лихва.Собственика може да докаже произхода на средствата - до сега е работил по трудов договор като международен шофор.
 Чуденките ми са за следните варианти, кой е по-удачен:
1. Искаме възстаняване на ДДС-то след като получим регистрация - 4400 лв. , притеснителни ли са временните парични вноски?
2. Чакаме дружеството да започне да реализира приходи и си ги приспадаме, но тук доста ще чакаме, тъй като тепърва ще кандидатства за лиценз за транспортна дейност.