Здравейте,

искам да попитам БГ фирма регистриран по ддс извършва спедиторска дейсност - Китайска фирма доставя стоките по море на Украйнка фирма. Китайската фирма ни издава фактура без ДДС, а ние издаваме фактура на Украйнската фирма.
Украйнската фирма ни е клиент, на който трябва да доставим тези стоки. Ние пък от дуга страна наемаме Китайската стока да достави тези стоки директно от Китай за Украйна.
Въпроса ми е фактурата от Китайската фирма какя отразявам в Дневника.
Благодрая предварително!
С две думи, т.к. прехвърляме право на строеж на УПИ, начисляваме ДДС на основание чл. 45, ал.5 т.1.
Благодаря за отговора.
Хубав ден!
Здравейте колеги!

Имам следния въпрос и се надявам малко да ме насочите, т.к. доста четох и се пообърках малко:
Фирма регистрирана по ДДС купува Поземлен имот от ФЛ, получава разрешение за строеж. Скл. д-р с друга фирма за строежа, до момента само авансови плащания сме правили по д-р.

В този момент фирмата прехвърля, правото на строеж на ФЛ / Управителя/.
Въпроса ми е:
1. Фирмата нали идава фактура без ДДС осн. чл. 45 плюс вкл. р-ди за придобиване на ФЛ?
2. Направените авансови плащания от фирмата на строителнта компания, трябва ли да ги префактурирам на ФЛ или не?
3. След като имаме Разрешени за строеж, преди прехвърлянето на Правото на строеж, длъжни ли сме да начисляваме ДДС?

Благодаря предварително!
Благодаря ви много, за отговора.
Само още един въпрос:
Какво искане, коя бланка по - точно?
А ако сме удържали данък за наем в месец октомври и този месец, това означавали, че трябва да внесем данъка до края на месец ноември и да подадем декларация по чл. 55 за 10 месец?
Здравейте,

искам да попитам, когато Местно ЮЛ разпредели печалба на чуждестранно ФЛ, освен че подава декл.по чл. 55 в срок и внася данък от 5% има ли друго задължение?

Чуждестранното Лицето иска документ от НАП за получен доход от дивидент, и че му е удържан вече данък. Трябва ли лицето да подае някаква декларация, че е получило доход от местно ЮЛ, за да му издадът Удостоверение?

Благодаря предварително!
Здравейте имам такъв въпрос, самоосигуряващо се лице е управител на 3 фирми и е длъжно да се осигурява в едната, а от другите да подаде декларация за регистрация на самоос. се лица, където да посочи къде се осигурява. Та въпроса ми е къде мога да намеря в кой закон и кой чле, че е е необходимо това, че мой клиент спори и искам да го убедя, че е така.
Благодаря предварително!
какво не е яно? това ми е определената месечна вноска
Здравейте, имам един въпрос и се надявам да ми помогнете.
ООД през 2012г. е с обороти над 3 млн. лева, наясно съм как се определя вноската иа кога се внася, но до м. Март вкл. съм внасяла авансови вноски всеки месец, на база изчислено от печалба за 2010 и 2011 година / по стария начин. С две думи авансовата ми вноска тази година трябва да е 290.00 лева, и сега в април трябва да внеса 4х290.00, но т.к. съм внесла вече за предходните три месеца ,много повече, как трябва да постъпя този месец?
Да внеса само за Април, или да не внасям докато се изравня до размера, който съм внсесла до Март месец.
Благодаря предварително!
Да ще ви свърши работа. Точно това трябва да покажете, ако е имало активи и пасиви предприятието, че те вече са разпределени. И няма остатък.
Баланса трябва да е с нулева стойност.
Здравей, срока за подаване на декларация за последния данъчен период е датата на отписване в Булстат регистъра. Заедно с декларацията се подават и отчетите. При всички случаи сте нарушили срока.
Здравейте, имам следния въпрос:
Как се определя оборота за регистрация на Валутно бяро? Маржа  от покупко-продажбата на валута или целия оборот на продажбата?
Благодаря предварително!
ами тя вече е на борсата ,но нищо не е предоставила
Здравейте, имам следния въпрос:
Служителка, освободена на 04.09.2012 по чл. 328 ал. 1 т.3 от КТ, иска да предяви претенция за обезщетение по чл. 222. Като към днешна дата не са предоставени доказателства, че в периода 05.09.2012 до 05.10.2012, същата не е била назначена другаде. Има ли срок, в който тя е задължена да ни увдоми за това обстоятелство. Благодаря предварително.
http://www.nap.bg/page?id=168
тук го има становището, погледнете го, много добре е обяснено
Сумата на Протокола от ОС за разпределяне на дивидент, щом превишава размера от 15 хил.лева сте длъжни да изплатите по банков път, независимо, че размера на всеки от съдружниците не првевишава 15 хил. лв. Гледа се цялата сума, която искате да разпределите.
Здравейте,
искам да попита, след като сме приключили процедурата по заличаването на фирмата и в ТР вече това е отразено, трябва ли да предаваме счетоводните документи в държавен архив - нямаме правоприемник /ведомости и досиета са предадени в НОИ/. Някъде бях чела, че до 6 месеца се предават. Някой от колегите , ако знае, ще се радвам да сподели.