Здравейте,
имам един сложен казус, е сложен поне за мене. Фирмата в която работя се присъединява към газофикация и се плащат едни големи суми за инсталация на всичките газови неща. Проблема е следния- нашета фирмата няма сграда, тя използва сградата на друга фирма която фирма е собственост на същите хора на която и нашета. Собствениците на двете фирми са едни и същи, но сградата се води само собственост на другата фирма не на нашета. Ние ползваме безвъзмездно сградата.
По принцип като осчетоводявам сега платена такса за присъеднияване към газта , аз осчетоводявам 602/401, но се чудя когато вече всичко е готово и се въведе в експлоатация тази система за газоотопление на цялата сграда, това как ще се осчетоводи. Ще се увеличава стойността на сградата ли която е собственост на другата фирма, но всички фактури са на името на нашета? Тази газова система ще се ползва от двете фирми, но ще се монтира на една сграда, както вече писах на другата фирма. Е как да отнеса всички разходи - по 601 или ?????Нямам си и представа или това е ДМА??????
Колеги дайте съвети:))))))))
За съжаление нищо не може да се промени, имам в предвид да се издадат нови фактури на името на собственика на сградата. Просто нищо не мога да изисквам да се променя.
Здравейте,
изчетох хиляди мнения за това как се осчетоводява описът на наличните активи към датата на регистрация по ДДС, но въпреки това не намерих един сигурен отговор а само мнения. Моля ви за помощ понеже вече тотално се сдухах с това:)))))
В описа който ние подадохме имаме ДМА и малко материали на склад. Въпросът ми е как да осчетоводя този опис за да нямам проблеми с НАП? Фирмата ни е с програмата Бизнес Навигатор и тук като се допитах до колеги те ми казаха д-т 001(Отваряне на баланс)/ к-т 401 със сумата само на ддс-то и после за да не останат висящи суми по 401 да се осчетоводи д-т 401/ к-т 001 пак с ддс-то. В края на годината се взема д-т 4531/к-т 709
Ако греша , моля ви кажете ми кое е правилното?????????