Здравей, бланката ми е за тристранно прихващане, но ти можеш да си я преобразиш както на теб ти е удобно, щом страните са две. Да, протоколът трябва да е разписан от двете страни.
моят електронен подпис е на Инофрмационно обслужване, но все още не мога да си подам отчетите. Тази сутрин между 04-05,30 часа една колежка е подавала ... да се надяваме, че ще имаме късмет и ще можем да ги подадем в срок!
Здравейте, с идването ми на работа, днес ми поставиха задачката, да съкратя едно момче по най-безболезненият начин и за двете страни. Момчето е на длъжност (търговски представител), на която няма друг човек и няма да назначаваме никой на негово място. Също има и да ползва доста дни отпуск. Мисля си дали да не му пуснем предизвестие и да си ползва отпуската по време на предизвестието ... Ако може да ме посъветвате, за някакъв вариант с възможно най-малко обезщетения и естествено да не сме в нарушения на законодателството и правата на служителя!
Благодаря _Кети_, все още съм несигурно в някой неща  :-*
Здравейте!
Имам следният казус: Фирмата ще отпусне заем на свой служител. Сега съм пред дилемата какъв лихвен процент да напиша в договора за паричен заем? До колкото разгледах - основният лихвен процент на БНБ за май 2012 г. е 14 % (ако правилно съм гледала), но на мен лично ми се вижда много .... може ли някой да ме посъветва за лихвеният процент? Другото което ме вълнува е ... фирмата ще трябва ли да издава ф-ра или друг документ различен от лихвеният лист, за получената лихва?
Благодаря ви предварително!
Благодаря _Кети_! Захванала съм се с това и трябва да го довърша до край!  :thumbup:  :smile1:
Благодаря за изчерпателният отговор!
Само като забележка да допълня, че лицето не трябва да е самоосигуряващо, а явно колегите преди мен по погрешка са му подавали образец 1 с код 12, вместо 13, а ДУК си  е редовен. Поне аз като гледам подаваната информация стигам до това заключение. 
Да, мой е пропуска, моля да ме извините!
От дружеството се подава образец 1, веднъж с код 10, за ДУК и веднъж с код 12, като самоосигуряващо лице. Което според мен, не трябва да е така. Мисля че трябва да се подава код 10 (ДУК) и 13 (ЗП), ако въобще трябва да се осигурява като ЗП и е възможно това да става чрез булстата на фирмата, а не от лична сметка на ЗП.
И да - при регистрацията на ЗП е подадена ОКд 5, че лицето регистриран ЗП, ще се осигурява като ЗП, чрез Булстата на ООД-то. (като ЗП и управителя на ООД е едно и също лице, но с две различни дейности).
Ако съм пропуснала нещо като информация, ще я допълня, само да стигнем до някакъв извод какво е вярно да се подава и дали трябва да се осигурява.
Благодаря ви!
Здравейте!
Имам следният казус: Лицето се осигурява по ДУК в ООД с основна дейност търговия. Регистрирал се е като ЗП (физическо лице) и е подало декларация, че ще се осигурява като ЗП чрез булстата на дружеството. От тук вече излиза големият въпросителен за мен самата ... до сега са му подавали декларация образец 1, с код 12 за самоосигуряващо се лице (нищо общо със ЗП, за който кода беше 13, ако не се лъжа) на 420 лв. Първият ми въпрос е - редно ли е това и ако не как да го поправя?
А вторият - трябва ли да се осигурява като ЗП? Тъй като отглежда овошки, от които до момента няма никакви приходи, а разходите му са били само за закупуването на дръвчетата?
Извинявам се, ако ще повторя въпроса на някого ... но при мен казуса е следният .....
Лицето се осигурява по ДУК в ООД с основна дейност търговия. Регистрирал се е като ЗП (физическо лице) и е подало декларация, че ще се осигурява като ЗП чрез булстата на дружеството. От тук вече излиза големият въпросителен за мен самата ... до сега са му подавали декларация образец 1, с код 12 за самоосигуряващо се лице (нищо общо със ЗП, за който кода беше 13, ако не се лъжа) на 420 лв.
А въпросът ми е: трябва ли да се осигурява като ЗП, тъй като отглежда овошки, от които до момента няма никакви приходи, а разходите му са били само за закупуването на дръвчетата?
благодаря за бързият отговор  :thumbup:
Здравейте!
Поставена съм пред следният казус: в ГДД за 2010 г. имам начислени неползвани отпуски. Сега ще начисявам и неползваните за 2011 г., но като си направих табличката, се оказа че имам един двама души, които не са си ползвали отпуската за 2010 и за 2011 г., което означава че към 31.12.2011 г. им се полагат по 40 дни платен годишен отпуск. Но имам спомени, че преди време бях чела някъде, че от отпуската за 2011 г. можем да прехвърляме до 10 дни, за следващата (2012) година. Ако някой може да потвърди дали са ми верни спомените, ще съм много благодарна
Здравейте
Дали някой има подръка бланка за лихвен лист.
 ::)
емииии щом няма регламентирано как да го направя .... точно за един ден и съм ги изписала :):)
Благодаря все пак :)
Не вярвам тия автомобили да били пълни до-горе с туби с гориво. Нито са били и с пълни резервоари, по ми се вярва, че имаш голямо количество гориво и се чудиш как да го разкараш по-безболезнено.

неее имам съвсем малка разлика от около 70 лв, която наистина мога да разпръсна по другите автомобили ... защото смем продали 4 автомобила и имаме още 5, но просто ми се искаше да не завишавам стойността и количеството на останалите автомобили. А и да си призная не съм запозната дали има предвиден начин за изписване на такива горива.
Здравейте!
При мен възникна следният въпрос - продаваме няколко автомобила, съответно в тях има някакво гориво, което ми се води по сметка 302 ... и се чудя, сега как да го изпиша това гориво, като нямам пътни листи? До сега винаги съм изписвала горивата срещу пътни листи. И честно казано много се замислих, дали да си взема операцията 601/302, пък било то и без пътни листи. Ако някой може да ме посъветва нещо, ще съм благодарна!
 
БЛАГОДАРЯ ВИ!  :thumbup:
Дааа и аз съм на това мнение ... но тоя наемодател защо се дърпа за нов договор, не мога да разбера и се чудех евентуално, да напиша нов договор между двете фирми, че първата преотдава обекта
Благодаря!
Здравейте!
Става въпрос за договор за наем, който е сключен между физическо лице (Наемодател) и Юридическо лице (Наемател). През годината обекта наемател, се сменя с друго юридическо лице ... собственикът на фирмата е същото физическо лице, но си създава нова фирма и започва да работи с нея. Въпросът ми е, може ли да се сключи само анекс към първият договор за наем, че наемател ще бъде новата фирма, или трябва задължително да се сключи нов Договор за наем на недвижим имот. Питанката ми възниква, защото наемодателя не иска да подписва нов договор (по необясними за мен причини, тъй като новият договор не би се различавал по нищо със старият ама ... )
Ще съм благодарна за всички мнения