Здравейте,

Моля за помощ, тъй като за първи път ми се случва следната ситуация: Засичайки салда с доставчик от ЕС, изскача КИ, издадено от тяхна страна още на 25.03.2014 г. КИ касае стока и сумата е 800 Евро.

Моля за съвет как трябва да постъпя, за да влезе нашето вземане в разчета на съотвентия доставкич в 2015 г., защото със сигурност ще искаме д си го прихванем от другите задължения, като най-искрено искам да избегна уведомяването на НАП  :blush:

Благодаря предварително на всички, които ще се включат!
а мога ли въобще никъде да ня вкюча все едно я няма
нито да пиша разход нито вноска и увеличение
в голямо нарушение ли съм ако до сега не съ ги отразявал никъде ???

Доколкото разбрах е платена по банков път. Каква магия ще трябва, за да ти се равни банката, ако не осчетоводиш плащаето и ф-рата? :blink:
Разхода касае 2011 г, няма как да влезе като призна разход за 2014 г. Според мен в увеличение на ФР.
Според мен може и в разходна сметка и после увеличение на ФР като разход, несвързан с дейността.
Здравейте,

За 2014 г. получих коефициент по чл.73 от ЗДДС в размер на 0.99. Преизчислих ДДС-то и си довнесох разликата. Съответно го осчетоводих и си влезна в пралината колона в дневника на покупки за м.12.2014 г. Според закона цялата 2015 г. трябва да работя с него. Случва ми се за първи път и ми е малко неясно. Когато попълня в декларацията коеф.0.99, се получава разлика между ДДС за внасяне по оборотна ведомост и по Декларация. Моля за помощ - как би следвало да осчетоводя тази разлика и с какъв документ, за да влезе в дневника и да ми се равнят оборотите. И само ДДС-то ли се осчетоводява или трябва да има и данъчна основа? Нека приемем, че разликата е 100 лв, за по-лесно.

Благодаря ви!
Колеги, моля за съдействие!
Без отметки. И аз това нищих вчера цял ден  :good:
Здравейте,

Моля да ми дадете контакт на добър адвокат по трудово право. Става въпрос за консултация, свързана с евентуално некоректно съкращение по чл.328

Благодаря ви много!

Delphine, много, много благодаря!  :give_rose:
Това не го разбрах - защо е направен, като няма да се ползва ? И при условие, че няма да го ползвате в началото може да стои в сметка 207 Разходи за ДА ,а когато решите вече да го ползвате да го отнесете в съответната сметка за нематериални ДА.

Извинявай, грешно се изразих! Исках да кажа, че данъчната амортизация е 15%, а ние ще го ползваме само 3 години и тотално го сменяме.
А това, че няма да се ползва почти 7 години?  :hmmm:
Здравейте,

Имаме нов уеб сайт и за услугата сме платили около 4 000 лв. Имам колебание дали това е директен фирмен разход (например Реклама) или трябва да го сложа в сметка Нематериални дълготрайни активи и срок на амортизация 7 години? Или пък да го разсроча в Разходи за бъдещи периоди? Още от сега е решено, че след 3 години може би пак ще му сменим визията. Какво ще ме посъветвате?

Благодаря ви предварително!
Изчетох доста, но все пак неяснотата остава за мен  :blink:  Как бихте постъпили вие?
Здравейте,

Ръкводството реши да направи стая за почивка на персонала на фирмата. Ще бъде оборудвана с мебели, плейстейшън, билярд, джаги и др. Имам колебание за осчетоводяването на разходите. Ясно е, че данъчен кредит няма да се ползва. Но се чудя: социални, представителни, несвързани с дейността разходи? Какво ще ме посъветвате?

Благодаря ви предварително!
Здравей Create,

Много благодаря за отговора! Отново много компетентен!

Лека вечер!
Здравейте,

Сигурно е смешен въпроса, но чета различни мнения и искам вашето компетентно мнение. Имаме отпуснат дългосрочен банков креди за 12 години и съответно погасителен план. С две думи - знаем колко е главницата и колко е лихвата.

Въпросът ми е принципен - трябва ли освен главницата, да се начисли и лихвата, която дължим, (напр.в сметка Разходи за бъдещи периоди, Разчети за лихви и т.н.). Съответно всеки месец при изплащането на лихвата, същата я признаваме и за разход като я минаваме през с/ка 621. Ако не бъде начислена пък - тогава директно я осчетоводяваме на разход при плащането й.

От една страна е хубаво да не се начисли цялата лихва, защото в балансът задълженията ни ще са много по-малко. Но дали е правилно, при положение все пак че знаем какво трябва да върнем?

Много благодаря предварително!
Няма достъп! Цял ден вися във сайта и Не, и Не, и Не  :blush:
Супер!  :good: Много благодаря! А дали ще ми цапнат някоя глоба?
Здравейте,

Трябва да подам ГФО за 2012 и 2013 г. наведнъж. Дали трябва да ползвам едно Г2 като попълня, че е за 2012 и 2013 г. и съответно мога ли да платя само една такса - 40 лв.

Благодаря ви!