Здравейте!
Имам работник на когото е наложен запор от ЧСИ , ежемесечно му правя удръжки със съотв.суми като счетоводните ми записвания са : 421/499 , и за плащането към чси 499/503 , но се оказа че сумата е вече изплатена и съм надвнесла 73лв. след което чси ни върна с превод сумата и съответно я върнахме на работника в брой. Бихте ли ми помогнали какви записвания да направя за върнатата сума от чси?
Не сме търговец на автомобили с МПС-то ще извършваме разнос на стоки. Не зная как да отразя покупката в дневника тъй като продавачът е физ.лице и не е регистриран по ДДС. стойността която е по договор 1150 GBP  добре РКО със сумата 2659,89 лв. по курса в деня на договора.
Не знам в разходния ордер направо 205/501 да заприходя автомобила или през разчет с продавача. И трябва ли да съставям протокол чл.117 .
За екотаксите и таксите за регистрация мисля в 602 с/ка
Моля ви помогнете ми
Закупен е товарен автомобил от чуждестранно физическо лице.
Документите които имам са Договор за покупко-продажба на МПС /на Английски език/ и Фактура за платена еко такса . Цената е 1150 Паунда
Моля за малко помощ относно осчетоводяването ; еко таксата включва ли се в стойността на автомобила
Как се осчетоводява фактура за платен данък и трябва ли да се включи в Дневника за покупки?
Моля за малко помощ с тези дати и срокове в срочния ТД  съвсем се оплетох.
Сключваме ТД по чл.68 т.1 ал.1 за 5 месеца
- Дата на Трудовия договор - 10.05.
- Дата на постъпване на работ. - 11.05.
- Дата на срока в ТД - 10.10. или 11.10.
- Дата в Уведомлението т.12 - ???
- Дата в уведомлението при прекратяване т. 17 - ????

 
Здравейте, за първи път ще подавам декларация, получавам доходи от трудов договор това е ясно, но имам сключен граждански договор за посредническа дейност, /имам издадена служебна бележка/ в кое от приложенията към декл. да впиша сумите от гражданския договор.
И каква сл.бележка се издава за дохода от трудово правоотношение
СБ по чл.45,ал.2, т.1,2,3 от ЗДДФЛ или по чл.45,ал1 и ал.2,т.4 от ЗДДФЛ когато правоотношението не е прекратено през годината
Здравейте!
Моля за помощ изготвям УП2 на лице работило от 09.2005 до 06.2006 но от януари 2006 до април 2006 всеки месец има по 3 или 5 дни в болнични. Каква сума да впиша в УП-то , по ведомост сумите са така:
Януари 2006г. - болн. 5дни - 31,73лв.
Февруари 2006 - 2дни - 12,89лв.
Март 2006 -  3дни - 19,62лв.
Април 2006 - 3 дни - 21,31лв.
Трябва ли да преизчисля сумите или се вписва това което е по ведомост. Основната заплата е 185,00лв.
Моля помогнете
Здравейте! Трябва ли да подам Уведомление по чл.62 в НАП за преназначаване на работник на друга длъжност, но в една и съща  група по НКПД и двете длъжности са в 9 група. Не съм сигурна дали се подава Уведомление или само когато се променя и кода на дейността.
Привет! Моля за малко помощ че съвсем се оплетох. Издали сме фактура в брой за продадени стоки, издаден е и касов бон до тук добре, но клиентът искал "Бил казал" че иска да плати по банков път и съответно превежда сумата по банка , въпреки че е видял касовия бон на ф-рата. Поискахме си бончето и той го върна, въпросът ми е какво да правя в случая. Трябва да сторнирам касовия бон и РКО за върнатата сума нали така. А относно счетоводните сметки в РКО 501/411 Права ли съм
Ясно значи в т.12 е дата 23.09. а в т.17 - 24.09.
а в т.12 Срока на договора коя дата се посочва
При назначаване на лице на срочен ТД в т.12 съм посочила срок на договора 23.09.2012г. Не ми е ясно коя дата се посочва в уведомлението последния работен ден или първия неработен. И когато се подава уведомлението за прекратяване коя дата да посоча в т.17 Дата на прекратяване 23.09. или 24.09.
Датите в т.12 и т.17 еднакви ли трябва да бъдат? Моля ви за помощ че с тези дати съвсем се обърках.
Моля ви за помощ защото така съм оплескала нещата и чак сега като прекратявам ТД на лицето забелязвам грешката. Юни месец назначих непълнолетно лице след разрешение от ИТ. На половин работен ден и след като знам че раб. време за непълнолетни е 7 часа би следвало да го назнача на 3,5ч. а аз в програмата съм въвела 4ч. И в ТД съм записала 4ч. Сега прекратявам ТД и какво да правя ако променя часовете, ами в Д1 ще има ли промяна?? В трудовата книжка какво да запиша?? Охххх моля ви много се притесних голяма издънка. Другото което е за тази отпуска от 26 дни за 3 месеца колко дни му се полагат, според мен са 6. :'(
Че какви материали са това По скоро в 602 услуги, но мисля че трябва да се отнесе в Разходи за бъдещи периоди.
Нали не се включвали разходите за нотариуса а пък за данъка съвсем го изтървах. Вече се обърках не знам какво да правя. :(
А ДДС начислява ли се ? Имам и друг въпрос относно този казус. Лицето от което сме закупили автомобила има  ЕООД което ни дължи 9000лв по фактури по банков път , но от тази година е прекратил дейността си ,фирмата не е закрита можем ли да направим някакво тристранно споразумение тези 1000лв за МПС-то да бъдат прихванати от задълженията на фирмата му.
Може ли при Срочен трудов договор по чл.68 ал1 т1 сключен за 6 месеца да има клауза за изпитване също за 6 месеца, т.е целия срок на договора да е и изпитателен в полза на работодателя.
Предстои ни назначаване на непълнолетно лице /след разрешение на ИТ/ на ТД по чл.68 ал.1 т.1 само за лятото лицето постъпва на 06.06.2012 а срока е до 10.09.2012 малко преди да започне училище. Проблем ли е че договора не е точно за 3 месеца а е 3м. и 3дни.
Моля ви поправете ме ако греша.

Съгласно Договора съставям  РКО /понеже сумата е платена в брой/ за да отразя разхода 1000лв. но каква сч.статия Дт 205 / Кт 501 не трябва ли да мине през разчет някакъв
Осчетоводявам си фактурата за нотариални такси 85лв.

И след това когато заведа ДМА на каква ст-ст 1085лв. ли???

Моля ви помогнете !!!
Фирмата закупува МПС от физическо лице , единствените документи с които разполагаме са Договор за покупко-продажба и Сметка-фактура от нотариуса за прехвърлянето. Как да осчетоводя разхода и да заприходя ДМА като нямам фактура. В Договора е вписана сума 1000лв. Моля ви помогнете!