Здр,
Имам клиент който е собственик на ЕООД, но не живее вече в България и работи по трудов договор в Германия. Фирмата му има недвижим имот и е регистрирана по ЗДДС. От този месец недвижимият имот ще се дава под наем на друга българска фирма и ще пускаме съответно само 1 фактура на месец. Въпросът ми е трябва ли да внася осигуровки като самоосигуряващ се?
В "Наредба за обществено осигуряване на самоосигуряващите се лица, българските граждани на работа в чужбина и морските лица " в чл.1 ал.2 пише: При започване, прекъсване, възобновяване или прекратяване на всяка трудова дейност, за която е регистрирано самоосигуряващото се лице, се подава декларация по утвърден образец от изпълнителния директор на Националната агенция за приходите (НАП) до компетентната териториална дирекция на НАП, подписана от самоосигуряващото се лице, в 7-дневен срок от настъпване на обстоятелството.
За мен нямаме трудова дейност. Някой имал ли е подобен казус?