Здравейте,
Вярно, че тече с пълна сила годишното приключване, но се надявам дискусиите по този казус да са от полза на всички счетоводители, които не искат да стават склад или може би са задължени и няма измъкване
1. С измененията от 2016 г. на раздел III, чл. 12, ал 1 от Закона за счетоводството бяха изменени и удължени сроковете за пазене на счетоводната информация в предприятието.
2. чл. 14. (1) При прекратяване на трудово, служебно или облигационно правоотношение с лице, което извършва текущо счетоводно отчитане и съставя финансови отчети, счетоводната документация се предава на лице, определено от ръководителя на предприятието.
(2) Приемането и предаването по ал. 1 се извършват в присъствието на комисия по ред и начин, определени от ръководителя на предприятието.
3. Чл. 2. За целите на този закон предприятия са: 1. (доп. - ДВ, бр. 97 от 2016 г, в сила от 01.01.2017 г.) търговците по смисъла на Търговския закон, включително клоновете на чуждестранните търговци;
......
Когато счетоводител или счетоводна къща извършва счетоводно обслужване следва ли
задължително да пази документите докато не се развалят да кажем облигационните отношения ?
Имат ли право след приключена финансова година с тяхно решение или решение на собственика, на предприятието за което предоставят услугите по счетоводно обслужване, да предадат хартиените документи (разбира се пак с приемо-пр. протокол и комисия) ? Ще противоречи ли на Закона за счетоводството?
Иначе голям склад би се получило ... пак вече за ел. носителите, програми и т.н. е логично счетоводителя да ги пази ?
Благодаря.