Благодаря за разяснението, но то повдигна още повече въпроси и четене на няколко закона + СИДДО.. Направих си няколко заключения:
1. Лица, които са местни за друга държава и изпълняват трудовата си дейност там следва да се осигуряват в съответствие със законодателството на другата държава, т. е. не дължат социални и здравни осигуровки в България.
2. Когато доходите са от източник в нашата страна, то следва те да бъдат облагани в България в съответствие със ЗДДФЛ.
Следователно, наетите чуждестранни физически лица по трудови и извънтрудови правоотношения за извършване на дейност в друга държава членка, дължат само данък върху доходите.
Остава неизвестен за мен отговорът на въпроса, ако се сключва трудов договор с такова лице, с какви документи (освен договор) и съгласно чие законодателство следва да се сключи:
- ако е съгласно чуждото законодателство, то възможно ли е това без регистрацията на представителство на фирмата там?
- ако е съгласно нашето трудово законодателство, то не е ли задължително социалното и здравно осигуряване и куп документи, които те няма да могат да ми предоставят.