Колеги, ще съм благодарна, ако споделете опит
Туроператор, регистриран по ЗДДС купува самолетни билети от системата на WIZZ AIR (дружество с валиден VAT номер) . Туроператорът няма качеството на ИАТА агенция. WIZZ AIR издава invoice на името на българското дружество с информация за броя на билетите, единична цена, номера на полета и крайната сума с 0% ДДС.
Българското дружество няма сключен договор с WIZZ AIR, и не получава комисионно възнаграждение за продажба на самолетните билети. В случая дружеството купува самолетни билети от свое име и за своя сметка и ние сами си определяме надценката, която ще получим при продажбата.
Тези закупени билети от системата на WIZZ AIR ние продаваме на друг туроператор в Германия, като на на практика действаме от свое име и за своя сметка и при продажбата на самолетните билети. Съответно там ги продават на физически лица – туристи.
Как според е вас е правилно да бъде документирана доставката на самолетни билети :
1. Ако клиентът ми е ДЗЛ извън България – издавам фактура за цялата стойност (билета и надценката) като прилагам чл. 21, ал. 2 от ЗДДС?
2. Може ли да приемем, че и туроператорите, които нямат договори с авиокомпании за посредничество при продажбата на самолетните билети, отново се явяват посредници между превозвачите и техните клиенти и имаме ли основание да заключим, че в случаи като въпросния продажбата на билетите следва да бъде облагана именно по режима на маржа на цената, уреден в чл. 136 от ЗДДС.