Здравейте,
Фирма получава удостоверение за въвеждане в експлоатация на сграда с търговско предназначение на 31.05.2023.Сградата се състои от 5 отделни идентификатора,всеки е заведен по отделно-общата стойност е 1200 000лв.
От 01.06.2023 се начислява амортизация на сградата,тоест на всеки идентификатор поотделно.
На 27.08.2023 с голямо закъснение получаваме фактура за вътрешните врати,които са 6 бр.х 900 лв. плюс монтаж и други - обща стойност 7620,00 лв.,които са сложени през месец 05.2023г.
Тъй като е е подадена и декларация по ЗМДТ в данъчното,сега се чудя как е най-правилно да постъпя?
1.Подаване на коригираща декларация по ЗМДТ и съответно увеличаване на стойността на актива.
Обаче след като имам начислена амортизация за мес.06,07.08.2023,как ще се отрази това на САП и ДАП?
2.Или да ги заведа като отделни активи всяка врата?
3.Последния ми въпрос е относно това ,че е забавено подаването на декларация по ЗМДТ след акт 14 през 2019 г.,и тъй като закона е променен от 01.01.2019 данъчното ни начислиха данък и съответни лихви за 2019,2020,2021,2022.
Лихвите мисля непризнат разход и увеличение на финансовия рузултат / 609/503/платени са по банков път.
Но за сумите на данъка за 2019,2020,2021,2022 не съм сигурна какви счетоводни операции е най правилно да се направят и да се осчетоводят те също са платени от банковата сметка /може би 122/503/???
Моля споделете практика.