От ел.магазин се очаква икономическа изгода, но ако е обикновен сайт - ние сме ... адрес ... тел ... и прочие, аз бих го дала на разход. Това е нещо, като да си направиш визитка, за да информираш околните за себе си, така че 7 год. амортизация ми се вижда прекалено много. А попаднах и на това:
Счетоводно третиране на разходите за създаване на уебсайт
Отговарят Иван Симов - дипломиран експерт-счетоводител и Мария Босолова - дипломиран експерт-счетоводител
В бр. 3 от 2005 г. на сп. “Данъчна практика” Иван Симов - д.е.с., и Мария Босолова отговарят на следния въпрос: Какво е счетоводното третиране на разходите за създаване на Интернет базирана страница (уебсайт)?
Отговор: Два са възможните начини за счетоводно третиране на разходите за създаване на уебсайт: като нематериални активи или като текущи разходи. Изясняване на въпроса дава едно от разясненията на Борда по международни счетоводни стандарти - ПКР 32 Нематериални активи - разходи за уебсайт. За да бъдат признати разходите като нематериален актив, е необходимо предприятието да може да докаже, че уебсайтьт ще донесе бъдещи икономически изгоди под формата на преки приходи, възникнали в резултат на създаването му. Ако това е така, разходите за уебсайта следва да се капитализират като нематериален актив. Необходимо е също предприятието да е в състояние да определи очаквания полезен живот на сайта и ако той е до 1 година, разходите не следва да се капитализират.
Повечето сайтове са създадени с разнообразни цели, като например представяне на фирмата, отраслите и географските региони, в които работи, ключовия управленски персонал, зает във фирмата, многообразието от продукти и услуги, които предлага, в това число и безплатните. При подобни сайтове не може конкретно да се измери бъдещата икономическа изгода от създаването им, ето защо разходите, свързани с тях, трябва да се отчитат като текущи.