Ново ЕООД

12.01.2015, 11:23 18164 24

12.01.2015, 11:23
Публикации: 51 / 5
Здравейте, предстои ми да регистрирам ЕООД и имам няколко въпроса  които бих желала предварително да си изясня.
1. Кога се смята че дейността на дружеството е започнала. Ако изтегля парите от набирателната сметка, след което открия разплащателна сметка и ги внеса по нея, това означава ли че дружеството вече има дейност и вече следва да се осигурявам?
2. Като управител на дружеството който работи, как следва да се осигурявам, по ДУК или като самоосигуряващо се лице. В началото дружеството няма да има работници на трудов договор. Ще работя само аз.
3. Трябва ли да имам сключен договор с трудова медицина, ако нямам назначен работник?
4. Ако през първите месеци не успея да реализирам приходи, по какъв начин следва да финансирам дружеството?
5.  По какъв начин мога да използвам лично имущество което съм закупила преди регистрирането на дружеството за оборудването офис?
6.Задължително ли е да имам сключен договор за счетоводно обслужване?

Предварително благодаря :)
 
#1 | 12.01.2015, 11:38
Публикации: 9694 / 1659
1. Само това не е дейност. Начало на дейност - първи договор, първа фактура.... Абе не е строго дефинирано...
2. Най-евтино е СОЛ. Препоръчвам го. Внимавайте при регистрацията да не впишете някой ДУК.
3. Не. Само когато имате работници
4. Както искате - от парите, които ще изтеглите от набирателната сметка, заеми, лични средства с доказан произход....
5. Чрез договор за наем или покупко-продажба между физическото лице и фирмата.Обезателно по пазарни цени.
6. Не е задължително, но е повече от желателно
#2 | 12.01.2015, 11:48
Публикации: 51 / 5
Много благодаря за бързия отговор. И последно да попитам, ако закупя електронен подпис като физическо лице, за да регистриран дружеството по интернет, ще мога ли впоследствие да използвам електронния подпис за дейноста на фирмата (подаване на Д1, Д6 данъчна декларация).
#3 | 12.01.2015, 11:53
Публикации: 5498 / 373
Много благодаря за бързия отговор. И последно да попитам, ако закупя електронен подпис като физическо лице, за да регистриран дружеството по интернет, ще мога ли впоследствие да използвам електронния подпис за дейноста на фирмата (подаване на Д1, Д6 данъчна декларация).

Да!
Ще направите пълномощно /нот.заверено/ от името на фирмата на физическото лице, регистрирате в НАП фирмата през подписа на физ.лице. Представяте в НАП пълномощното
#4 | 12.01.2015, 11:55
Публикации: 51 / 5
Благодаря ви!
#5 | 28.01.2015, 14:16
Публикации: 9 / 1
Здравейте, ще вмъкна един немаловажен въпрос за уточнение! Ако собственик на ЕООД се осигурява, като СОЛ и внася своите осигуровки чрез РС-ка на ЕООД-то, това променя ли състоянието на дружеството на активно, при условие, че няма сключени договори, плащане по фактури или др. регистрирани финансово- счетоводни документи за годината(2014г.)?
#6 | 28.01.2015, 14:18
Публикации: 5498 / 373
ЕООД-то е активно, най-малкото защото има начислени лихви по сметката
#7 | 28.01.2015, 14:24
Публикации: 9694 / 1659
Зависи от целта и гледната точка :-)
След като собственика ще се осигурява, какво Ви вълнува активността? Може би да се обосновете при заверка на осигурителния стаж?
Ако става въпрос за ГДД на предприятия без дейност - мисля,че не бива да подавате такава. Нали все пак ще има някакви разхоби за банкови такси, някаква загуба....
Колкото до НСИ - ако тези разходи са под 500 лв, можете да подадете декларация за неактивно предприятие.
#8 | 28.01.2015, 15:14
Публикации: 9 / 1
Точно така, дали става въпрос за предприятие без дейност или поради тези разходи за обслужване на РС-ка е нужно да се тълкува като действащо?
#9 | 28.01.2015, 15:17
Публикации: 9 / 1
След внимателен прочит разбрах, че ГДД трябва да е за предприятие с дейност и в ГФО да се отчете загуба!
#10 | 28.01.2015, 15:55
Публикации: 3326 / 256
Не е желателно да се осигурявате след като фирмата няма да има приходи. Може да откажат заверка на ОК
#11 | 01.03.2015, 16:35
Публикации: 51 / 5
Здравейте регистрацията на ЕООД-то вече е факт, по-долу съм направила списък с нещата, които следва да направя от тук нататък и все пак бих желала да се консултирам с вас дали не греша в нещо и дали не съм пропуснала нещо важно, предварително благодаря.
1. В първите работни дни на месец Март ще сключа договор за разплащателна сметка, договор за наем, предстои ми закупуване на офис оборудване. Следователно стартирам дейност и като самоосигуряващо се лице следва в 7 дневен срок да подам ОДК5 и тъй като адреса ми по лична карта е различен от адреса на управление на дружеството, ОДК5 подавам в НАП по адреса по лична карта. Там следва и да превеждам сумите за осигуровките ми, през сметката на дружеството по ЕГН, които суми за осигуровки предварително съм внесла в брой. Ако назнача служител обаче, сумите за осигуровки на служителя превеждам в сметките на НАП по адрес на управление на фирмата.
2. Тъй като средствата които ще изтегля от набирателната сметка няма да са ми достатъчни за закупуването на оборудване и плащането на наема, ще направя допълнителна парична вноска за покриване на нужда от парични средства.
3. Издаването на осигурителна книжка следва да отпадне, но тъй като това още не е в сила следва да си издам такава в офис на НОИ по адрес на управление на фирмата.
4. Следва да регистрирам фирмата като оператор с лични данни.
5. Следва да закупя касов апарат и да сключа договор за обслужване, това обмислям да се случи до края на месец Март, тъй като ще се занимавам с услуги, не съм регистрирана по ЗДДС и очаквам първите ми приходи да постъпят на по-късен етап. Междувременно ако сключа договор с клиент, то постъпленията задължително трябва да са по банков път. След като вече разполагам с касов апарат ,задължително го приключвам ежедневно и месечно, дори и да нямам постъпления.
6. Подавам Д1 ежемесечно и Д6 за годината, а ако назнача служител и Д6 ежемесечно. Плащам осигуровките.
7. Сключвам договор със Служба по трудова медицина, за да направят оценка на работното място на което ще полагам личен труд, а ако назнача служител да направят оценка на риска и на неговото работно място.
8. Ще са ми необходими: Касова книга, кочан Сторно бележки, кочан Касови бележки, Книга за начален и книга за периодичен инструктаж(тъй като имам намерение да назнача служители на ТД на по-късен етап), книга за похвали и оплаквания, Книга за рекламации, Дневник за болничните листи, Дневник за издадените трудови книжки, Свидетелството за рег. на касов апарат на видно място заедно с указание на бълг. език че указаните цени са в български лева и телефони за връзка с НАП, табела с работно време, име на фирмата, адрес и МОЛ, табела отворено/затворено, ценоразпис на услугите.
9. Не съм задължена да правя авансови вноски за корпоративен данък, тъй като съм новоучредена фирма.
10. Водя двустранно счетоводство, след края на годината изготвям и подавам ГДД до31.03, отчет за статистиката, подавам декларация по чл.15 от ЗББУТ до 30.04, публикувам отчети в търговския регистър до 30.06.
#12 | 01.03.2015, 16:40
Публикации: 9694 / 1659
Общо взето това са нещата и такъв е редът. Само по т.7 - не ти трябва договор със СТМ докато нямаш работник.
Относно т.10 - ти ли ще си водиш счетоводството? Кой ще съставя годишния отчет?
#13 | 01.03.2015, 16:46
Публикации: 51 / 5
Може би ще сключа граждански договор със правоспособен счетоводител ФЗ за годишното приключването, а Д1 Д6 да подавам тещущо аз. Вие какво бихте ме посъветвали?
#14 | 01.03.2015, 16:52
Публикации: 9694 / 1659
Бих Ви посъветвала да си сключите договор със счетоводител още при започване на дейността или малко преди това.

Д1 и Д6 не са единствените декларации, които се съставят и подават ежемесечно. Ще имате работник на ТД, следователно ще има ведомост за заплати, осигуряване, уведомления за ТД, ...
Не че е невъзможно да се справите сама, но е важно да знаете как да го направите. Само с въпроси по форумите е трудно.
#15 | 01.03.2015, 17:28
Публикации: 51 / 5
Благодаря много, хубава вечер :)
#16 | 02.03.2015, 14:09
Публикации: 631 / 3
Здравейте таксата за вписване на ново ЕООД  осчетоводява ли се като разход за фирмата 629/501(такса за търговсия регистър)
#17 | 02.03.2015, 14:12
Публикации: 6410 / 1139
Да, ама аз я слагам към разходи за такси, а не към финансови.
#18 | 03.03.2015, 13:15
Публикации: 631 / 3
Благодаря за отговора :good:
#19 | 06.03.2015, 09:22
Публикации: 44 / 1
Здравейте!
Ново ЕООД  през 2014 г.
 Собственичката каза, че ще стартира през 2015 и аз я посъветвах тогава да пуснем декларация за започване на дейност. Оказва се, че през декември е закупила стоки по 2 фактури за около хиляда лв. и мобилен апарат за 300 лв. Телефонът ще отчета като разход за бъдещ период и ОПР става с 0 лв. приходи и 0 лв. разходи. Стоките са на склад.
Сега възниква проблема каква  ГДД трябва да се подаде  в НАП  след като няма приходи и разходи???


Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група