Анулиране данъчна фактура

26.01.2021, 12:05 30970 30

#20 | 26.01.2021, 12:05
Публикации: 11932 / 2174
Имам включена фактура в дневника за покупки м.12.2020г. за получена услуга.Днес установих,че е издадена за другата ни фирма/имената са почти еднакви/.Какво следва да направя през м.Януари - да я включа със знак  минус отново в дневника за покупки?

Ако следваме закона - прилагате чл.126 ал.3 т.2 ЗДДС
Ако следваме "линията на най-малко съпротивление" - това, което предлагате би Ви свършило работа.
#21 | 26.01.2021, 12:37
Публикации: 8 / 0
Сърдечно,благодаря !
#22 | 05.10.2021, 14:36
Публикации: 22 / 0
Моля за съдействие! Анулирана  фактура през м.08.2021г. На клиента е издадена коректна фактура в същия месец изпратена по емайл. Анулираната фактура съм включила в дневник продажби, но и до сега , клиента не ми е върнал оригинала на анулираната фактура. При запитване до тях по е майл, ми върнаха отговор , че са я унищожили!!!!!  Е , не мога да повярвам, но факт.   Изискването е да се съхраняват всички екземпляри на анулираните фактури при доставчика/ чл.116 ал.5 ЗДДС/. , а аз не разполагам с оригинала. И сега при липсващ оригинал на тази фактура има ли санкции? Не намерих такива в ЗДДС. Как трябва да се процедира?
#23 | 05.10.2021, 15:03
Публикации: 4366 / 719
Това фактура от кочан ли е?
Понеже няма какво много да направите, на мястото на липсващия оригинал си сложете една паметка с обяснение, да не се чудите след време защо я няма.
#24 | 05.10.2021, 15:18
Публикации: 11932 / 2174
 Изискването е да се съхраняват всички екземпляри на анулираните фактури при доставчика/ чл.116 ал.5 ЗДДС/. , а аз не разполагам с оригинала. ... Как трябва да се процедира?

Аз бих издала Протокол за анулиране на тази фактура и бих изпратила екземпляр и на насрещната страна. Протоколът, както и анулираната фактура трябва, естествено, да се включат в дневниците.
#25 | 06.10.2021, 14:47
Публикации: 22 / 0
Това фактура от кочан ли е?
Понеже няма какво много да направите, на мястото на липсващия оригинал си сложете една паметка с обяснение, да не се чудите след време защо я няма.
Да, анулираната фактура е от кочан. Коректната е от програмен продукт. И двете фактури съм включила в дневник продажби през месеца на издаването им-м.08.2021г. по надлежния ред- с нулеви стойности за анулираната и обичайно, на вярната фактура. И да, сложила съм си "паметка" към анулираната фактура, да ми напомня защо нямам оригинала -  а това  е кореспонденцията ми с клиента по мейл , в  който ми  отговорят, че са ми унищожили оригинала, вместо да ми го върнат. Друго няма какво да направя. Въпроса ми е , намирате ли някаква санкция в АНР на ЗДДС, защото аз не намерих?
#26 | 06.10.2021, 14:49
Публикации: 721 / 96
То има ли по-голяма санкция от това да не Ви я признаят за анулирана ?
#27 | 06.10.2021, 14:58
Публикации: 22 / 0
Аз бих издала Протокол за анулиране на тази фактура и бих изпратила екземпляр и на насрещната страна. Протоколът, както и анулираната фактура трябва, естествено, да се включат в дневниците.
Защо трябва да се издаде протокол,  като анулирането става в същия месец. И нито ние, като доставчик, нито клиента, сме отразили тази фактура със стойности, като редовна в месеца на издаването. Т.е анулирането, не се случва през следващ период, след като и доставчик и клиент са отразили вече фактурата в дневниците по ДДС. Но дори и ако случая беше такъв, то Протокола за анулиране, не се включва в дневниците, а отново се включва анулираната фактура вече със стойности със знак минус. И така или иначе , и в двата случая, доставчикът трябва да разполага с всички екземпляри на анулираната фактура. И въпроса ми е , след като е унищожен оригинала от самия клиент и аз като доставчик го нямам, има ли снкация за това?
#28 | 06.10.2021, 14:59
Публикации: 22 / 0
То има ли по-голяма санкция от това да не Ви я признаят за анулирана ?

 И какво е предложението ви? Това се случва в практиката от недобросъвестни контрагенти.
#29 | 06.10.2021, 15:03
Публикации: 11932 / 2174
Защо трябва да се издаде протокол,  като анулирането става в същия месец. И нито ние, като доставчик, нито клиента, сме отразили тази фактура със стойности, като редовна в месеца на издаването.

Всъщност точно в това не сте сигурни - просто нямате оригинала.
#30 | 06.10.2021, 15:59
Публикации: 22 / 0
Всъщност точно в това не сте сигурни - просто нямате оригинала.
Да, права сте. Но днес, след разговор с тях,  казаха , че ще ми  потвърдят с писмо, както, че са унощожили оригинала, така и че не са отразили фактурата  в техните дневници покупки.  Това е. Няма как да проверя фактите, но ще считам тяхното писмо за аргумент. Благодаря на всички отзовали се.
Пълен достъп в КиК Инфо
за 13.75 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група