Бих искала да използвам темата. В нашия случай ще бъде закупен лек автомобил за управленски цели. Понеже след промените от 01.01.2016г. досега не съм имала в практиката си такъв случай, бих искала да си сверя часовника. Доколкото разбрах от новите текстове вече не се облагат с 10 % разходите за експлоатация и и т.н. При това положение мисля, че най-подходящо е да се признае и лично ползване от страна на управителя и да се приложи база 50:50, защото в противен случай, доколкото разбирам, следва управителя/едноличния собственик/ да води пътни листи, с цел доказване на използването на автомобила. Последното не е невъзможно, но предполагам, че ще се сблъскам с проблем в бъдеще. Данъчен кредит при р-ди за гориво и експлоатация е ясно, че няма да се ползва, защото автомобилът е лек. Ако признае лично ползване следва, че ежемесечно трябва на 50:50 (или съответния процент ако доказва лично ползване с пътни листи) да начислява ДДС в СД като безвъзмездна доставка. Т.е. още при закупуване трябва да му е ясно на управителя %та, а не при изготвяне на ГДД, тъй като дружеството е регистрирано по ЗДДС. Другия момент е с обхвата на разходите влизащи в данъчната основа - данъчна амортизация, гориво, смаз.м-ли,рез.части, паркинг, труд за ремонт с вкл.ДДС, застраховки, винетки - всичко ли влиза? Имам съмнение, че едноличния собственик може да се подхлъзне и да дава автомобила на съпругата си, което вече не ми е ясно как ще се третира....Въобще моля за вашите коментари в правилна посока ли са изводите и разсъжденията ми!