Отчитане на разходи при наета машина

16.02.2018, 09:03 839 2
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) този раздел.

16.02.2018, 09:03
Публикации: 3 / 0
Здравейте,
моля за помощ при следния казус:
наемаме специализирана тежка машина за 6 месеца. Ще се използва за дейността на фирмата. Притежаваме ведомствена бензиностанция, от където зареждаме само наши машини за дейността ни. Правилно ли е да съставим договора за наем с определена месечна цена, а да зареждаме машината от нашето гориво. Или е по правилно да зареждаме машината на външна бензиностанция, да вземема фактури на името на фирмата собственик, а те да ни префактурират горивото.
По същия начин и за частите - фактури за части на наетата фирма или на собственика.

Благодаря на тези, които се включат предварително.
#1 | 16.02.2018, 09:50
Публикации: 9543 / 1623
Всичко зависи от сключения договор и как сте се договорили по тези въпроси.
#2 | 16.02.2018, 10:04
Публикации: 3 / 0
Дори и да се опише точно в договора, не мога да преценя от гледна точка на НАП правилно ли е. Разходите са за сметка на наемателя, но как - фактурата за рез.части/гориво редно ли е да бъде на името на наемателя, след като той не е собственик.
Но пък и не виждам логика при 10 собствени машини, които се зареждат с гориво при нас, а 11-тата да ходи на външна бензиностанция. Ситуация в която ние имаме налично заредено гориво на едро на по ниска цена, а машината ще ходи да зарежда на по скъпото гориво от вън. А всички машини се използват за една и съща цел. 
Но логиката не винаги е равно на закон, затова не мога да взема решение
В момента тук са: 0 Потребители и 1 Гост
Пълен достъп в КиК Инфо
За 7,99 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
група с над 25 000 членове